| کد خبر: 239305 |

◄ چرا رانندگان ترانزیت مرز باشماق به عراق نمی روند؟

از‌ سە روز پیش(١٤٠٠/١٠/٢٣) رانندگان بخش ترانزیت مرز باشماق اعتراض کرده اند و حاضر نیستند از مرز بگذرند و داخل خاک عراق شوند.

تین نیوز

رئیس انجمن کارگری رانندگان حمل کالای شهرستان دهگلان و دبیر کانون انجمن های رانندگان کردستان گفت: از‌ سە روز پیش(١٤٠٠/١٠/٢٣) رانندگان بخش ترانزیت مرز باشماق اعتراض کرده اند و حاضر نیستند از مرز بگذرند و داخل خاک عراق شوند.

به گزارش تین نیوز، محمد جعفر امیری در مورد دلایل این اعتراض به خبرنگار ما گفت: مشخص نبودن نرخ پایه کرایه و همچنین محلی برای نوبت دهی در اسکله شهید رجایی بندر عباس برای ترانزیت کالا به اقلیم کردستان و افزایش قیمت سوخت اضافه بر مصرف در مرز باشماق از جمله دلایل این اعتراض است.

وی افزود: اختصاص ندادن سوخت کافی به کامیون های ترانزیت برای سراسر اقلیم کردستان و تعریف سهمیه 300 لیتری سوخت از طرف ارگان های مربوطه برای همه کامیون ها و برای تمام اقلیم از دیگر موارد مورد اعتراض رانندگان ترانزیت است.

از همین نویسنده:

او تاکید کرد: این میزان سوخت تنها می تواند مسیر رفت و برگشت استان سلیمانیه را تامین نماید و عملا کامیوندارانی که در مسیر اربیل و دهوک و زاخو تردد می کنند باید میزان ٣٠٠ لیتر اضافه بر سهمیه مصرف نمایند که با احتساب هر لیتر ١٠ هزار تومان، سه میلیون تومان باید بپردازند و این رقم، عملا از کرایه حمل کالا کم می شود و راننده متضرر می گردد.

وی درخواست رانندگان برای دریافت اضافه سوخت در مسیرهای یاد شده و اضافه دریافتی انبارهای عمومی مستقر در مرز باشماق را نیز از جمله موضوعاتی ذکر کرد که موجب این اعتراض شده است.

امیری گفت: همچنین با توجه به قراردادی که با سازمان راهداری استان منعقد گردیده، مقرر شده بود برای کامیون های ترانزیت زیر ساخت محل ترانشیب و ایجاد روشنایی فراهم شود.

به گزارش تین نیوز، وی عنوان کرد: همچنین طبق قرارداد، مقرر شده بود امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی و حمام و محلی برای استراحت رانندگانی که احتمالا در محل ترانشیب می مانند، ایجاد و بابت انجام این خدمات مبلغ بیست هزار تومان از هر کامیون دریافت شود.

وی ادامه داد:  متاسفانه پس از گذشت نزدیک به چهار ماه، تنها مبلغ مورد نظر دریافت می شود و عملا هیچ خدماتی انجام نگرفته است و تاسف بار تر این که باید این مبلغ را برای خروج از مرز می گرفتند اکنون برای ورود از طرف عراق هم از هر کامیون سی و پنج هزار تومان دریافت می شود  و در مقابل دریافت این مبالغ هیچ گونه خدماتی ارائه نمی شود و همین امر موجب نارضایتی رانندگان شده است.

این مقام صنفی ایجاد امنیت داخل مرز از طرف ارگان های مربوطه و جلوگیری از ایجاد هرج و مرج توسط افراد سود جو، جلوگیری از سودجویی افراد حقیقی و حقوقی که از رانندگان سواستفاده می کنند، تعیین نرخ واقعی برای تیرپارک ها و ملزم کردن آنها برای ایجاد امنیت کامیون ها در زمانی که داخل پارکینگ هستند را از دیگر مطالبات رانندگان دانست.

امیری تاکید کرد: از مسئولین امر رسیدگی به موارد فوق را درخواست داریم هرچند براین امر واقفیم که حل این مشکلات زمانبر است اما با توجه به شرایط کرایه ها و به صرفه نبودن برای کامیونداران، حل و فصل مواردی مانند تعیین سوخت برای آن دسته از کامیون هایی که قصد عزیمت به استان های دیگری غیر از استان سلیمانیه دارند ضروری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.