| کد خبر: 197760 |

◄ انباشت مسافر در مرکز؛ نتیجه تعریف خطوط مترو از حاشیه تهران

تعریف خطوط از حاشیه تهران بدون تقویت شبکه مرکزی، انباشت بیشتر مسافر در مرکز را به دنبال دارد.

تین نیوز

در حالی‌که معاون مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با تشریح جزئیات ۴خط جدید مترو تهران گفته «قرار است این خطوط در افق ۱۴۲۰ تکمیل شود»، یک کارشناس حمل و نقل در این مورد معتقد است: تعریف خطوط از حاشیه تهران بدون تقویت شبکه مرکزی، انباشت بیشتر مسافر در مرکز را به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز، مهدی قاطعی این مطلب را در یک گروه تلگرامی و در جمع کارشناسان حمل و نقل بیان کرد و گفت: تعریف خطوط جدید از حاشیه تهران بدون تقویت شبکه مرکزی موجب انباشت بیشتر مسافر در مرکز می‌شود که در این مورد می‌توان 2 راهکار به‌کار گرفت.

بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای کاهش سر فاصله قطارهای مترو در پیک صبح

وی در توضیح این 2 راهکار افزود: در این زمینه یا باید شبکه مرکزی را تقویت و با نظام خطوط ویژه، ظرفیت آن را بالا برد یا از ایده TOD به صورت عملیاتی و نه شعاری به منظور هدایت سفر به نقاط حاشیه‌‌ای استفاده کرد.

او تاکید کرد: در مورد استفاده از TOD برای هدایت سفر به نقاط حاشیه‌‌ای نیز دولت نقش موثرتری نسبت به شهرداری دارد.

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش معاون مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران به ایسنا گفت: چهار خط جدید متروی داخل تهران و چهار خط ریلی بین تهران و شهرهای اطراف در محورهای غرب، شرق، جنوب غربی و جنوب شرقی در طرح ریلی تهران در سال ۱۴۲۰ پیش‌بینی شده است.

محبوبه ذاکری‌سهی در مورد جزئیات این خطوط اظهار کرد: خط ۸ مترو به طول ۳۷ کیلومتر و با ۳۵ ایستگاه، به‌صورت C شکل، یک رینگ میانی تشکیل می‌دهد که از بزرگراه رسالت، محدوده جانبازان آغاز می‌شود و نهایتاً به سمت شرق تا بزرگراه بسیج امتداد می‌یابد.

او تاکید کرد: خط ۹ مترو به طول ۴۶ کیلومتر و با ۳۹ ایستگاه پیش‌بینی‌ شده است که از محدوده چیتگر در شمال غرب تهران آغاز می‌شود و در محله دولت‌آباد در جنوب شرق تهران پایان می‌یابد.

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران گفت: خط 10 مترو به طول ۴۱ کیلومتر با ۳۴ ایستگاه که از ایستگاه وردآورد در میانه خط ۵ مترو شروع می‌شود و ایستگاه انتهایی آن قنات کوثر خواهد بود.

ذاکری‌سهی افزود: خط ۱۱ مترو نیز به طول ۲۶ کیلومتر و با ۱۷ ایستگاه، از ایستگاه مترو چیتگر آغاز می‌شود و محله‌های تهرانسر، خلیج و یافت‌آباد را به شبکه متروی تهران متصل می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.