| کد خبر: 197624 |

با تعداد واگن‌های موجود می‌توان سر فاصله مترو را در پیک صبح کاهش داد.

تین نیوز

آیا برای کاهش سر فاصله قطارهای مترو به ۲ دقیقه در ساعات پیک صبح، نیاز به تعداد واگن بیشتری داریم؟ معتقدم با تعداد واگن‌های موجود می‌توان سر فاصله مترو را در پیک صبح کاهش داد.

این هدف با توجه به موارد زیر قابل دست‌یافتنی است:

۱-مدیریت زمان شروع به کار صنوف مختلف، به‌طوری که در زمان استفاده دانش آموزان، کادر آموزشی و افراد مرتبط، دیگر اقشار از مترو استفاده نکنند و در نتیجه از ازدحام کاسته شود.

۲-اصلاح عرض پله‌های برقی و تسهیل تردد داخل ایستگاه.

۳-بررسی معابر دسترسی به ایستگاه و ارتباط ایستگاه مترو با ایستگاه دیگر وسایل حمل و نقل نظیر تاکسی‌ها، خطوط حمل و نقل عمومی، شخصی و تسهیل دسترسی به مترو.

۴-ترمیم و اصلاح کلیه نقشه‌های راهنمای داخل ایستگاه‌ها. اکنون این نقشه‌ها کارایی خود را کاملاً از دست داده‌اند. انتخاب جنس تابلوهای راهنما طوری بوده که با انگشت دست به مرور زمان پاک شده‌اند و با یک روکش شیشه‌ای یا پلاستیکی روی آن، این نقیصه کاملاً برطرف می‌شود.

۵- اصلاح بلندگوهای راهنما و دقت در اعلام صحیح ایستگاه‌ها که اغلب با اعلام ناصحیح موجب سردرگمی مسافران می‌شود.

6-کم کردن از صندلی‌ها و اصلاح محل فعلی آنها و در نتیجه با باز کردن فضا ظرفیت پذیرش افزایش می‌یابد.

7-بررسی نشیمنگاه بوژی با ریل و تعمیر و تعویض ریل ویا بوژی‌های ناسالم به‌طوری که ترمزگیری و ایست ترن ملایم و آنی بوده و زمان کمتری برای کم کردن سرعت و نگه داشتن قطار نیاز باشد.

۸-افزایش سرعت مطمئن

۹-آموزش اپراتورها برای توقف قطار در محل در نظر گرفته و د رنتیجه کاهش سردرگمی مسافران در حال انتظار برای سوار شدن.

۱۰-استفاده از سیستم‌های صوتی و تصویری برای آموزش مسیر به مسافران و راه‌‌اندازی اپلیکیشن برای آموزش مسیرها و نحوه سوار و پیاده شدن و اطلاع‌رسانی در این مورد با استفاده از جاذبه‌های فرهنگی.         

* کارشناس حمل و نقل

** این مطلب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد هدایتی 14 0

    با سپاس از ارائه نظرات کارشناس محترم حمل و نقل، باید توجه داشت که موارد شماره 1تا 6 مربوط: به مدیریت تقاضای سفر، افزایش ظرفیت تردد داخلی ایستگاه، و افزایش ظرفیت داخل واگن می باشد و در واقع این موارد ، راهکاری برای "افزایش ظرفیت جابجائی قطارها" است و نه" راهکاری برای کاهش سر فاصله قطارهای مترو" . از نظر فنی فقط موارد 7و8و9 می تواند کاهش سرفاصله را در پی داشته باشد. با تشکر.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین