| کد خبر: 251651 |

ارتقای یک بندر در گروی افزایش بهره وری و تقویت نظارت بر امور بندری است

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، امور بندری را قلب یک بندر توصیف کرد و گفت : اگر بخواهیم یک بندر را ارتقا دهیم باید از طریق امور بندری اقدام کنیم تا بتوانیم بهره وری را بالا برده و با کاهش زمان ماندگاری کشتی ها در بنادر بتوانیم از ظرفیت ناوگان تجاری کشور نیز استفاده بیشتری داشته باشیم.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، امور بندری را قلب یک بندر توصیف کرد و گفت : اگر بخواهیم یک بندر را ارتقا دهیم باید از طریق امور بندری اقدام کنیم تا بتوانیم بهره وری را بالا برده و با کاهش زمان ماندگاری کشتی ها در بنادر بتوانیم از ظرفیت ناوگان تجاری کشور نیز استفاده بیشتری داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ همایش تخصصی ارتقای کیفیت ارائه خدمات بندری با حضور اعضای کارگروه نظارت بر قراردادهای بندری برای اولین بار در سطح بنادر کشور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان آغاز شد.

حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، روز دوشنبه ۳ بهمن ماه در همایش تخصصی ارتقاء کیفیت ارائه خدمات بندری که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با حضور مدیر کل امور بندری، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، مدیرکل امور اقتصادی و مناطق و همچنین رئیس اداره امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: بندر انزلی سابقه ای ۳۰۰ ساله در زمینه تجارت دریایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر زیرساخت های خوبی در بندر انزلی ایجاد شده، افزود: در گذشته بندرانزلی  یک  بندر تک منظوره با عمده کالای آهن آلات و چوب بود ولی در ۶ سال اخیر با توجه به زیرساخت های خوبی که در این بندر ایجاد شد، کالاهایی که وارد آن می شود متفاوت شده و هم اکنون می توانیم کشتی های حامل کالاهای اساسی از جمله غلات را نیز پذیرش کنیم.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون در حدود ۳۵۰ هزار تن در سال ظرفیت انبارش غلات را در سیلو ها و انبارهای بندر انزلی داریم، تصریح کرد: کشتی هایی که در بنادر شمالی از جمله بندر انزلی وارد می شود تا ظرفیت ۶ هزار تن است.

یونسی با بیان اینکه به دنبال سرمایه گذار جهت ارتقاء ظرفیت بنادر هستیم، بیان داشت: امور بندری قلب یک بندر است و اگر بخواهیم یک بندر را ارتقا دهیم باید از این طریق اقدام کنیم تا بتوانیم بهره وری را بالا برده و با کاهش زمان ماندگاری کشتی ها در بنادر بتوانیم از ظرفیت ناوگان تجاری کشور نیز استفاده بیشتری داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه نظارت فقط مختص بازدید میدانی نیست بلکه باید نظارت را با چاشنی خلاقیت در حوزه تجهیزات و تعرفه به کار ببریم، اذعان داشت: در گذشته میانگین تخلیه و بارگیری روزانه ۴ هزار تن بود اما از وقتی که کنترل و نظارت روزانه خود بر نرم ها را بیشتر کردیم این مقدار حتی تا ۱۰ هزار تن در روز نیز رسیده است.

 یونسی با بیان اینکه بندر انزلی بیش از ۱۰ میلیون تن ظرفیت  تخلیه و بارگیری دارد، گفت: با ارتقاء نرم تخلیه و بارگیری می توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

گفتنی است، همایش تخصصی ارتقاء کیفیت ارائه خدمات بندری به مدت ۳ روز در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.