| کد خبر: 250933 |

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی خبرداد و گفت: ساخت این کارخانه تاثیرات مثبت و بسزایی در افزایش مبادلات تجاری کشور در دریای خزر خواهد داشت.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی خبرداد و گفت: ساخت این کارخانه تاثیرات مثبت و بسزایی در افزایش مبادلات تجاری کشور در دریای خزر خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از وظایف این سازمان ایجاد زیرساخت های دریایی و بندری بوده، اظهار داشت: سرمایه گذاری مناسب و زیرساخت های خوبی در بنادر گیلان از جمله انزلی و چمخاله ایجاد شده است.

وی با اشاره به ساخت کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: مبحث حمل و نقل دریایی یکی از الویت ها و سیاست هایی است که سازمان بنادر و دریانوردی آن را دنبال می کند و ما وظیفه داریم که این بخش را رونق بدهیم.

 عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای ساخت و تعمیرات کشتی در مجتمع بندری انزلی ایجاد شده است، افزود: با توجه به وجود بستر مناسب، سرمایه گذارانی از آمادگی خود برای ورود به این حوزه خبر دادند.

فتحی در مورد تاثیرات ساخت کارخانه کشتی سازی بر منطقه و بنادر شمالی کشور، تصریح کرد: در بخش حمل و نقل دریایی سهم کمی را نسبت به دیگر بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر دارا هستیم و باید این سهم را ارتقاء دهیم لذا ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی تاثیرات مثبت و بسزایی در افزایش مبادلات تجاری ایران در شمال کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با ایجاد کارخانه کشتی سازی امکان ساخت انواع کشتی تانکر نفتی، جنرال کارگو، شناور های کروز مسافری و خدماتی نظیر یدک کش در دریای خزر برای کشورمان در بندرانزلی فراهم خواهد شد، اذعان داشت: نوسازی ناوگان کشتی های باری کشور نیز از دیگر اهداف این طرح است.

 عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد حمایت از سرمایه گذاران مجموعه کارخانه کشتی سازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی اعطای تسهیلات از محل کمیته وجوه اداره شده در جهت افزایش مبلغ سرمایه گذاری و ترویج و توسعه فرهنگ دریایی را دارد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، گفتنی است، ساخت مجموعه کارخانه کشتی سازی با میزان سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر غیر مستقیم همراه خواهد بود.

 این طرح در فاز اول در زمینی به مساحت ۵.۳ هکتار احداث می‌گردد و در فاز دوم زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مجاورت موج شکن شرقی بندرانزلی به آن الحاق خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.