حق شناس: توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت ضرورتی فراتر از نیاز استانی است
حق شناس گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت فراتر از نیاز استانی، نقشی راهبردی در کریدور شمال–جنوب دارد.
استاندار گیلان با تأکید بر جایگاه راهبردی فرودگاه سردار جنگل رشت در توسعه اقتصادی و تقویت کریدور بین المللی شمال–جنوب گفت: توسعه این فرودگاه ضرورتی فراتر از نیاز استانی است و باید در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش تین نیوز، هادی حق شناس در جلسه بررسی طرح توسعه و تملک اراضی فرودگاه سردار جنگل رشت اظهار کرد: پیش از بروز برخی بحران های منطقه ای، این فرودگاه هفته ای حدود ۲۵۰ پرواز را پوشش می داد که بخش قابل توجهی از آن پروازهای خارجی بود و این نشان دهنده ظرفیت بالای فرودگاه در جابه جایی مسافر و حمل ونقل هوایی است.
ظرفیت ها و برنامه های توسعه
- موقعیت جغرافیایی فرودگاه امکان پروازهای با ظرفیت کامل را فراهم کرده است.
- می تواند به عنوان محور اصلی پروازهای خارجی و ترانزیتی برای استان های همجوار از جمله اردبیل، غرب مازندران و قزوین ایفای نقش کند.
- برنامه ریزی برای از سرگیری پروازهای خارجی در دستور کار قرار دارد.
- توسعه فرودگاه با پروژه های کلان ملی از جمله کریدور بین المللی شمال–جنوب و اتصال ریلی رشت–آستارا پیوند خورده است.
- افزایش طول باند و احداث باند دوم از نیازهای آینده استان محسوب می شود.
جایگاه ملی فرودگاه رشت
بهاره بزرگمهر، رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت به عنوان اولویت نخست توسعه فرودگاه های کشور تعیین شده است و اهمیت راهبردی آن در شبکه حمل ونقل هوایی شمال کشور غیرقابل انکار است.
وی افزود: موضوع توسعه این فرودگاه برای رسیدگی ویژه به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع شده و اقدامات لازم در حال پیگیری است.