| کد خبر: 251380 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد:

◄ توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد یک بندر بزرگ در منطقه مکران

مدیرعامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی گفت: توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد یک بندر بزرگ در منطقه مکران در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی گفت: توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد یک بندر بزرگ در منطقه مکران در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش تین نیوز ، علی اکبر صفایی 21 دی ماه افزود: استفاده درست از ظرفیت‌ های دریایی و بنادر کشور، سنگ بنای مطمئنی برای تحقق اقتصاد دریا پایه است. اقتصادی پایدار و ارزش‌آفرین که می تواند به گره‌ گشایی اقتصادی در کشور کمک کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و‌دریانوردی عنوان کرد: مهمترین‌ فعالیت های اصلی در اقتصاد دریایی حمل و نقل و لجستیک دریایی، کشتی سازی، گردشگری، شیلات و آبزی پروری، صید و صیادی و محصولات غذایی،  استحصال انرژی و استخراج نفت و گاز و معدن کاری در فراساحل و فعالیت های دریایی و بندری است.

به گفته صفایی، با سرمایه گذاری در اقتصاد دریا محور می توان به رفع محرومیت از مناطق ساحلی، افزایش تولید ناخالص ملی ، بی اثر نمودن تحریم ها و تنوع اقتصاد در کشور کمک کرد.

وی سپس اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت اقتصاد دریایی را تشریح کرد و حمایت از توسعه فعالیت های اقتصادی با ارزش افزوده بالا، ایجاد اشتغال پایدار دارای اثرات هم افزا بر فعالیت های دریایی و بندری، ارتقای بخش جایگاه حمل و نقل دریایی به عنوان قطب لجستیک زنجیره تأمین کشور را از جمله این اقدامات ذکر کرد.

صفایی عنوان کرد: ایفای نقش رهبری در حوزه حمل و نقل استان های ساحلی کشور و ارتقای زیرساخت ها و تسهیلات گردشگری در مناطق ساحلی، میزبانی سازمان بنادر در بخش لجستیک و ترویج جایگاه بنادر به عنوان مولفه کلیدی توسعه صنعتی تجاری از دیگر راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت های اقتصاد دریایی است.

معاون وزیر راه و‌ شهرسازی گفت: کاهش هزینه های تولید، بهبود دسترسی عوامل تولید، مدیریت تقاضا، افزایش بهره وری عوامل تولید، حمایت از استقرار صنایع و خدمات دریا محور در بنادر و سواحل تقویت دسترسی به شبکه پسکرانه از جمله راهکاری توسعه اقتصادی دریا محور است.

وی تسهیل تجارت دریابرد و استفاده از فناوری های نوین در بنادر و صنایع دریا محور و آموزش نیروی انسانی شاغل در بنادر و صنایع دریا محور را از دیگر راهکارهای توسعه اقتصادی دریا محور دانست.

مدیرعامل سازمان بنادر، حمایت های تعرفه ای، تسهیل ارائه خدمات دریانوردی، سرمایه گذاری مستقیم در توسعه نگهداری و زیرساخت ها و تجهیزات بنادر و حمایت از تولید داخلی و بومی و‌توسعه سفرهای دریایی و‌مزیت بخشی به کریدورهای ترانزیتی و‌ تقویت و فعال سازی ظرفیت های رقابتی بانکرینگ و‌ توسعه سواحل مکران را از مهمترین رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه اقتصاد دریایی ذکر کرد.

صفایی، گفت: راه اندازی خط کشتیرانی رو - رو در بنادر شمالی، خط منظم دریایی بین بنادر هند و‌ چابهار، تکمیل فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تکمیل فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، ادامه احداث تاسیسات زیربنایی جزیره نگین بوشهر و آغاز عملیات اجرایی احیای خلیج گرگان از جمله مصادیق اجرایی سازمان‌ بنادر در استای توسعه اقتصاد دریایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.