| کد خبر: 248164 |

◄ سرمایه گذاری 147 میلیارد دلاری عربستان در بخش فرودگاهی

عربستان سعودی در حال اجرای برنامه گسترده توسعه و ارتقای فرودگاه های این کشور برای خدمات رسانی به 330 میلیون مسافر تا سال 2030 از طریق سرمایه گذاری 147 میلیارد دلاری است.

تین نیوز

عربستان سعودی در حال اجرای برنامه گسترده توسعه و ارتقای فرودگاه های این کشور برای خدمات رسانی به 330 میلیون مسافر تا سال 2030 از طریق سرمایه گذاری 147 میلیارد دلاری است که تا سال 2037 از 82.3 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی پشتیبانی می کند.

به گزارش تین نیوز، این خبر را برگزار کنندگان اجلاس آتی توسعه و سرمایه گذاری فرودگاهی (7 و 8 نوامبر) در ریاض اعلام کردند. 

عربستان

طبق پیش بینی ها، طرح های توسعه فرودگاه های عربستان در جهت تبدیل شدن به بازار اول هوانوردی منطقه باعث افزایش جابجایی مسافر تا سال 2040 خواهد شد.

یک دهه قبل، پیش بینی شد که بخش هوانوردی 75 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی (GDP) سیزدهمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و دومین کشور بزرگ جهان عرب با بیش از 36 میلیون نفر جمعیت تحویل خواهد داد.

در شرایطی که شیوع همه گیری کرونا به مدت 2 سال صنعت هوانوردی را به بن بست رسانید، مدیران فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی به دنبال ایده ها و مشارکت های جدید برای استفاده از پتانسیل رشد عظیم صنعت هوانوردی هستند.  

نقش هوانوردی در دستیابی به چشم انداز 2030 عربستان، تهیه استراتژی حمل و نقل هوایی پادشاهی عربستان برای دهه آینده، همکاری ذینفعان برای دستیابی به استراتژی هوانوردی عربستان، پایه گذاری هوانوردی پایدار در عربستان، موضوع اختلال دیجیتالی و نوآوری در بخش هوانوردی از جمله موضوعات مورد بحث در اجلاس سران خواهد بود که در کنار نمایشگاه فرودگاهی عربستان سعودی در هتل الفیصلیه ریاض در 7 و 8 نوامبر برگزار می‌شود.

در این اجلاس، بالغ بر 300 نماینده از سازمان هایی همچون یاتا، سیتا (SITA) و همچنین فرودگاه های مونیخ، بحرین و سنگاپور حضور خواهند داشت.

در ابتدای سال 2022، 1038 پروژه فرودگاهی در مراحل مختلف توسعه شناسایی شد که 452 پروژه در حال اجراست.

بر اساس گزارش گلوبال دیتا (GlobalData)، مجموعه سرمایه گذاری برای ساخت فرودگاه های جدید در جهان به رقمی بالغ بر 1.64 تریلون دلار می رسد، در حالیکه شمار هواپیماهای جهان تا سال 2031 به عدد 36500 فروند خواهد رسید.

طرح توسعه فرودگاه ملک عبدالعزیز که هم اکنون در حال اجراست در لیست 50 پروژه برتر جهان از جهت سرمایه گذاری قرار دارد.

طرح توسعه این فرودگاه یکی از پنج پروژه برتر جهان است که در مجموع ارزش 126.7 میلیارد دلار دارند.

بیشتر بخوانید:

شهر فرودگاهی 4.5 میلیارد دلاری در صد کیلومتری مکه

فرودگاه بین المللی جده در سال 2019، بالاترین تعداد مسافر داخلی و بین المللی را جابجا کرد. فاز 2 طرح توسعه فرودگاه جده ظرفیت جابجایی مسافر را در این فرودگاه به 35 میلیون مسافر در سال خواهد رساند که این رقم در سال 2035 به 80 میلیون مسافر در سال می رسد.

طرح شهر فرودگاهی جده

طرح شهر فرودگاهی جده

موضوعات مورد بحث در اجلاس پیش رو بازسازی صنعت هوانوردی پس از دوران پاندمی کرونا، اختلالات دیجیتالی و نوآوری در صنعت هوانوردی و همچنین فرودگاه های مسافر محور در آینده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.