| کد خبر: 246218 |

وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان:

آماده همکاری مشترک با ایران در صنعت خودروسازی هستیم

معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان از آمادگی برای همکاری مشترک با ایران در حوزه صنعت خودروسازی خبر داد و گفت: ما مشتاق افزایش تجارت بین دو کشور هستیم.

تین نیوز

آلک کاریچنکو عصر دوشنبه ۳۱ مرداد در جلسه جمع بندی مذاکره هیأت تجاری جمهوری تاتارستان با استان گلستان که با حضور استاندار گلستا برگزار شد، اظهار کرد: حجم مبادلات جمهوری تاتارستان و ایران طی چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده و مناطق مختلف روسیه هم علاقمند به افزایش این ارتباط و اقدامات مشترک با ایران هستند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین شرکت‌های تامین انرژی جمهوری تاتارستان امروز قرارداد بزرگی را برای صادرات ژنراتورهای تولید برق از ایران به تاتارستان امضاء خواهد کرد، افزود: دیروز و امروز بازدیدهای بسیار خوبی را از ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، تولیدی در بخش‌های مختلف داشتیم و از نگاه ما گلستان یک استان توانمند است.

معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان از آمادگی برای همکاری مشترک با ایران در حوزه صنعت خودرو‌سازی خبر داد و یادآور شد: ما از صنعت خودروسازی ایران بازدید کردیم و در این حوزه آگاهی داریم و می‌توانیم همکاری‌های مشترکی را در این عرصه با همدیگر داشته باشیم.

کارچینکو با اشاره به اینکه در روند توسعه همکاری‌ها توسعه ناوگان حمل و نقل بسیار مهم است، تأکید کرد: در این عرصه اقدامات مشترک مهمی را می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به نظر من یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های حمل و نقل بین ایران و تاتارستان می‌تواند ظرفیت آبی و دریایی باشد، خاطرنشان کرد: ما مذاکراتی را با شرکت‌های کشتی‌سازی و بانک‌ها داشتیم و قول حمایت‌هایی را در این عرصه و افزایش ناوگان دریایی گرفته‌ایم.

معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان با بیان اینکه ما مشتاق افزایش تجارت بین دو کشور هستیم، تصریح کرد: معتقدم تا زمان فعال شدن ناوگان دریایی، مسیر راه‌آهن و حمل و نقل زمینی می‌تواند بهترین مسیر برای افزایش حجم مبادلات تجاری و واردات و صادرات بین دو کشور باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.