وعده ها
- بهره برداری از دو سوم خط دوم راه آهن قزوین زنجان تا 6 ماه دیگر
- ابهام در تحقق وعده ساخت دو ساله راه آهن شلمچه بصره
- تکمیل سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل به پایان خرداد امسال نرسید
- شبکه بهینه حمل و نقل جاده ای طراحی می شود
- طراحی شبکه بهینه ریلی با اولویت بندی توسعه شبکه ریلی در رقابت با شبکه جاده ای
- آغاز عملیات اجرایی راه آهن رشت آستارا؛ اوایل سال 2024
- وعده معاون حمل و نقل وزارت راه در مورد تدوین شبکه بهینه هوایی
عناوین مهم
-
مدیرعامل راه آهن وعده داد:
فقط چند ماه تا اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی سراسری
مدیرعامل راه آهن وعده داد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده است تا پایان سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی بندر کاسپین به شبکه ریلی سراسری کشور متصل شود. به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی این وعده را در نشست مشترک مدیران ارشد راه آهن ایران و روسیه که 11 مرداد به میزبانی تهران برگزار شد بیان کرد و افزود: با فعال شدن مسیرهای مختلف ریلی، این امکان وجود دارد تا رشد ۷۰ درصدی حمل بار از روسیه از مسیر ریلی ایران به رشد ۷۰۰ درصدی افزایش پیدا کند و این موضوع به تلاش های ما در راه آهن ایران و تلاش های طرف مقابل در راه آهن روسیه دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی از هدفگذاری جهت افزایش ۷۰۰ درصدی ترانزیت بار از روسیه از مسیر ریلی ایران خبر داد و گفت: تا زمانی که مسیر ریلی رشت آستارا به بهره برداری برسد؛ راه آهن جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا از شاخه شرقی ریلی، میزان ترانزیت بار روسیه را تا ۷۰۰ درصد افزایش دهد. صالحی با بیان اینکه این افزایش شدنی است تصریح کرد: برای دستیابی به رشد ۷۰۰ درصدی بستر لازم را فراهم خواهیم کرد. وی اولویت دولت سیزدهم را افزایش همکاری ریلی ایران با کشورهای همسایه دانست و تاکید کرد: زمانی که بار روسیه از سرخس وارد کشور شود، ما اولویت را به بار روسیه خواهیم داد و ترانزیت بار روسیه از مسیر ایران بین ۳ تا ۵ روز طول خواهد کشید. مدیرعامل راه آهن با اشاره به ظرفیت مناسب حمل و نقل ترکیبی مسیر ریلی آستارا رشت بافق بندرعباس در ایران جهت ترانزیت بار روسیه، عنوان کرد: این نگرانی وجود داشت که ممکن است با استفاده از این ظرفیت، هزینه حمل بار گران شود و فورواردرها مایل به همکاری نباشند؛ اما راه آهن ایران این آمادگی را دارد که برای این مسیر نیز تخفیف مناسب ارایه دهد، به طوری که این تعرفه برای فورواردرها قابل توجه و به صرفه باشد. مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه آنچه امروزه مهم است، این است که باید حمل بار در سه مسیر ریلی ایران کوتاه ترین زمان ممکن را طی کند. -
مدیرعامل راه آهن وعده داد:
احیای ۱۲ هزار ردیف شغلی در شرکت راه آهن
مدیرعامل راه آهن گفت: مذاکرات فشرده ای انجام داده ایم تا بتوانیم آن ۱۲ هزار پست را که قبلا سوزانده شده بود، به راه آهن بازگردانیم. به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی این وعده را 26 تیر ماه و در دومین گردهمایی خانوادگی مدیران و بخشی از کارکنان راه آهن برگزار شد ، مطرح کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۸ تا ۱۰ سال قبل، بسیاری از پست های تخصصی راه آهن، در زمان مدیران عامل اسبق، غیرحاکمیتی اعلام شده که به همین علت، نزدیک به ۱۲ هزار پست تخصصی در راه آهن عملا از دست رفت. صالحی اظهار کرد: این در حالی است که اکنون ما بیش از ۱۴ هزار نفر نیروی تجمیعی داریم که حدود هزار نفر از آن ها نیروی شریف خدماتی و مابقی، نیروهای تخصصی هستند که به شدت در راه آهن به آنها نیاز داریم. وی با اشاره به مکاتبات متعدد دوسال اخیر راه آهن با سازمان امور استخدامی خاطرنشان کرد: مذاکرات فشرده ای انجام داده ایم تا بتوانیم آن ۱۲ هزار پست را که قبلا سوزانده شده بود، به راه آهن بازگردانیم. مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: وعده نمی دهم که تا یک ماه بعد یا یک سال بعد این موضوع انجام می شود چرا که اختیار آن به دست ما نیست؛ اما به شدت پیگیر هستیم تا این پست های تخصصی به راه آهن بازگردند و ما به لطف الهی راه آهن را به مسیر درستش باز خواهیم گرداند. صالحی با انتقاد از کسانی که به اسم خصوصی سازی، اقدام به اختصاصی سازی در راه آهن کرده اند، تصریح کرد: به امید خدا ما آن دست ها را کوتاه خواهیم کرد و پست های تخصصی کارکنان زحمتکش راه آهن را به آن ها باز خواهیم گرداند. -
چه خبر از افتتاح اتوبان اصفهان شیراز، طولانی ترین آزادراه کشور؟
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: با افتتاح آزادراه اصفهان شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر به ارزش روز ۲۰ هزار میلیارد تومان، رکورد افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور به اتوبان اصفهان شیراز تعلق می گیرد. به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی چهارم شهریور ماه امسال با بیان این مطلب، افزود: در مجموع برای توسعه شبکه آزادراهی کشور تا پایان سال جاری، ۲۷۱ کیلومتر آزادراه تکمیل می شود. وی تاکید کرد: همچنین آزادراه منجیل رودبار به طول ۸ کیلومتر، آزادراه مراغه هشترود به طول ۲۹ کیلومتر و آزادراه تبریز صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر طرح های آزادراهی قابل افتتاح تا پایان سال جاری است. خادمی با اشاره به ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر آزادراه در حال بهره برداری در کشور ادامه داد: درحال حاضر یک هزار و ۳۸ کیلومتر مسیر جدید در حال احداث و یک هزار ۸۸۲ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد. خادمی همچنین خبر داد: عملکرد دولت سیزدهم تا پایان شهریور ماه احداث ۱۸۳۵ کیلومتر راه و بزرگراه است که از این میزان ۸۸۰ کیلومتر آن بزرگراه و ۹۵۵ کیلومتر نیز احداث راه اصلی و بهسازی است. به گفته وی، بیشتر این پروژه ها در کریدورهای بزرگراهی غرب، جنوب، مناطق کمتر توسعه یافته و گلوگاه های ترافیکی قرار دارد که طبق اولویت بندی و برنامه زمان بندی به بهره برداری می رسند. -
وعده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:
سه مرکز استان در سال ۱۴۰۲ به شبکه ریلی متصل می شود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وعده داد سه مرکز استان در سال 1402 به شبکه ریلی متصل شود. به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی این مطلب را چهارم شهریور بیان کرد و گفت: سال ۱۴۰۲ رکورد دار اتصال بیشترین تعداد مرکز استان به شبکه ریلی است. وی به اتصال سه مرکز استان در سال ۱۴۰۲ به شبکه ریلی اشاره کرد و این اقدام را رکوردی در توسعه خطوط راه آهن در کشور اعلام کرد. او استان هایی را که در سال جاری به شبکه ریلی متصل می شوند شامل گیلان، کردستان و اردبیل دانست و تاکید کرد: با افتتاح راه آهن رشت انزلی ، راه آهن همدان سنندج و راه آهن میانه اردبیل تا پایان سال جاری به همراه مسیر ریلی بستان آباد خاوران که خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسید، سه مرکز استان در یک سال به شبکه متصل می شود که تاکنون در توسعه خطوط ریلی بی سابقه بوده است. به گفته خادمی، تا پایان دولت علاوه بر طرح های ذکر شده راه آهن مبارکه سفید دشت شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر، راه آهن سبزوار مشهد به طول ۴۵ کیلومتر، راه آهن بیرجند یونسی به طول ۵۰ کیلومتر، راه آهن چابهار زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر و دورود خرم آباد به طول ۱۱۵ کیلومتر دیگر طرح هایی هستند که تا پایان دولت آماده بهره برداری می شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افتتاح راه آهن رشت کاسپین را یکی دیگر از برنامه های سال جاری در حوزه ریلی دانست و اظهار کرد: این مسیر ریلی با برقراری ارتباط ریلی میان شمال و جنوب کشور یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین آسیای میانه و اروپا است که افتتاح آن بنادر خلیج فارس را از طریق خطوط ریلی به بنادر شمالی در غرب دریای خزر متصل می کند و بدین ترتیب امکان حمل ونقل ترکیبی ( دریایی - ریلی ) فراهم می شود. -
اظهار امیدواری مدیرعامل راه آهن برای صفر شدن سوانح در شبکه ریلی
امیدواریم به لطف خدا و همراهی عموم کارکنان و پیگیری مستمر تلاش های صورت گرفته در حوزه ایمنی، بتوانیم به سمت صفر شدن سوانح در شبکه ریلی کشور حرکت کنیم. به گزارش تین نیوز، مدیرعامل راه آهن این مطلب را 19 تیر ماه در نشست با اعضای کمیسیون عالی سوانح بیان کرد و با تاکید بر ضرورت بازنگری مقررات سیر و حرکت با هدف افزایش ایمنی و رفاه مردم، خواستار اصلاح و به روز رسانی قوانین و مقررات از سوی اعضای کمیسیون شد. سید میعاد صالحی با بیان این که رسالت اصلی کمیسیون عالی سوانح، در واقع پیشگیری از وقوع سوانح است، تاکید کرد: روالی که هم اکنون در حوزه ایمنی در راه آهن وجود دارد، مربوط به سالیان گذشته است و لازم است تا قوانین و مقررات با توجه به مقتضیات روز از جمله افزایش شاخص حمل و سرعت سیر بازنگری شوند. وی افزود: در اکثر نقاط دنیا قوانین حمل ونقل ریلی به روز رسانی شده است، در کشورمان نیز نوع قطارها، چشمه های بار، سرعت قطار وسایر موارد مرتبط تغییر کرده اند و به همین دلیل باید قوانین و مقررات سیر و حرکت به روز رسانی شوند و همه نیز از آن تبعیت کنند. وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم اعضای خبره کمیسیون نیز با جدیت پیش رفته و قوانین و مقررات سیر و حرکت را بازبینی نمایند. مدیرعامل راه آهن به بازنگری آئین نامه کیلومتراژ به عنوان حرکت به سمت اصلاح رویه ها در راه آهن اشاره کرد و گفت : تغییر و به روزرسانی این آئین نامه مبالغ پرداختی کیلومتراژ ماموران افزایش قابل توجهی پیدا کرده که نقش به سزایی در انگیزه بخشی به مامورین موثر در سیر و حرکت دارد. وی افزود: پس از اصلاح آئین نامه کیلومتراژ، اینک نوبت به موضوع ایمنی رسیده است، نگاه ما به ایمنی، نگاه تحولی است و باید در ستاد تحول نیز موضوع ایمنی با اولویت ویژه ای مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم گام به گام به پیش برود. -
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:
293 کیلومتر اتوبان در سال جاری به بهره برداری می رسد
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل ، وعده داد 293 کیلومتر اتوبان در سال جاری به بهره برداری برسد. به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در سال جاری نزدیک به ۶۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی را برای سال جاری در دست ساخت و اجرا دارد. وی تیر ماه امسال و در مراسم افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران شمال افزود: در سال جاری، در بخش آزادراهی ۱۰۳۸ کیلومتر در حال اجراست که بخشی از آنها طی سال جاری افتتاح می شوند. خادمی با تاکید بر اینکه سرعت ساخت بزرگراه ها، آزادراه ها و مسیرهای ریلی رشد قابل ملاحظه ای داشت، توضیح داد: اتوبان تهران شمال بزرگ ترین پروژه آزادراهی است که در ایام معمول تا یک ساعت و نیم در زمان سفر و ۷۵ کیلومتر در طول سفر کاهش ایجاد می کند. خادمی صرفه جویی در مصرف سوخت را از دیگر مزیت های آزادراه تهران- شمال برشمرد و افزود:ب خشی از فعالیت های تکمیل این قطعه در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ انجام شد که جای تشکر و قدردانی دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی توان مهندسان داخلی را بسیار حائزاهمیت برشمرد و گفت: در ساخت آزادراه تهران- شمال از توان داخلی مهندسان داخلی استفاده شد که نشان از توانمندی در ساخت پروژه های عمرانی دارد.