◄ برگزاری همایش هم اندیشی گواهینامه موتورسورای بانوان، برابری و ایمنی؛ چهارم دی ماه
علیرضا اسماعیلی درباره همایش هم اندیشی گواهینامه موتورسورای بانوان گفت: با توجه به این که بخش بزرگی یعنی ۵۰ درصد از جامعه ایرانی را جمعیت زنان تشکیل می دهند، همایشی برای هم اندیشی در زمینه چگونگی صدور گواهینامه موتورسیکلت زنان در روز پنج شنبه چهارم دی ماه برگزار خواهد شد.
دبیر همایش هم اندیشی گواهینامه موتورسورای بانوان، برابری و ایمنی، از برگزاری این همایش در روز پنج شنبه، چهارم دی ماه 1404 خبر داد.
به گزارش تین نیوز، علیرضا اسماعیلی درباره این همایش گفت: با توجه به این که بخش بزرگی یعنی ۵۰ درصد از جامعه ایرانی را جمعیت زنان تشکیل می دهند، همایشی برای هم اندیشی در زمینه چگونگی صدور گواهینامه موتورسواری آنان در روز پنج شنبه چهارم دی ماه در سالن همایش بیمارستان سینا واقع در خیابان امام خمینی تهران، نرسیده به میدان حسن آباد، برگزار خواهد شد.
رئیس اسبق پلیس راه کشور و استاد دانشگاه در گفت و گو با تین نیوز افزود: این همایش با حضور مسئولانی از نیروی انتظامی، وزارت راه، نمایندگان مجلس، معاونت ریاست جمهوری، فدراسیون موتورسواری و افراد عادی برگزار خواهد شد تا برای صدور گواهینامه برای خانم ها هم اندیشی شده و انجام این کار تسهیل گردد.
وی با بیان این که در این همایش در زمینه موانع اداری صدور گواهینامه زنان تبادل نظر می شود، تاکید کرد: قانون در مورد صدور گواهینامه زنان سکوت و عنوان کرده که برای آقایان اجازه صدور گواهینامه وجود دارد و در مورد خانم ها قانونی نداریم.
به گفته اسماعیلی، در این همایش پنل گفت و گو نیز وجود دارد که موضوعات مورد نقد و چالش قرار می گیرد.
این کارشناس حمل و نقل و رئیس اسبق پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: سکوت قانون فرصتی است که می شود آن را تفسیر و این فرصت را ایجاد کرد که خانم ها هم به صورت رسمی گواهینامه داشته باشند و سوار موتور شوند.
اسماعیلی تاکید کرد: تبعات نداشتن گواهینامه خیلی زیاد است، اگر تصادفی پیش بیاید بیمه هیچ خسارتی را تقبل نمی کند و بسیاری از مشکلات دیگر.
وی با بیان این که برخی علمای حوزه های علمیه، شخصیت های دولتی و سیاسی نظر مثبتی به صدرو گواهینامه برای زنان دارند، گفت: این موضوع قابل حل است اما باید با سرعت بیشتری حل شود.
اسماعیلی تاکید کرد: به عنوان یک کارشناس معتقدم موتورسواری خانم ها باعث می شود خیابان ها منظم تر و قانومند تر بشود. خانم ها محتاط تر رانندگی و قوانین را رعایت می کنند و به لحاظ ترافیکی رفتار بهتری دارند که به انضباط ترافیکی کمک می کند.
این کارشناس حمل و نقل و رئیس اسبق پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: بعد از تصویب این قانون هم طبیعی است که رعایت اصول موتورسواری مثل استفاده از کلاه ایمنی و ... نیز انجام می شود.
اسماعیلی اظهار کرد: ۵۰ درصد جمعیت ایران خانم ها هستند و حق دارند سوار موتور شوند، ولی تا زمانی که قانون تصویب نشود، موتورسواری خانم ها غیرقانونی است و اگر اتفاقی بیفتد، قانون هیچ حمایتی از راکب موتورسیکلت نمی کند.
وی گفت: باید منتظر بمانیم که این قانون اصلاح و کم و کاستی ها برطرف شود چرا که در حال حاضر اگر حادثه ای پیش بیاید تمام خسارت ها متوجه راکب موتور است که بدون گواهینامه موتورسواری کرده است.
