استرلینگ ماس، راننده افسانه ای بریتانیایی فرمول یک، با چهار عنوان نایب قهرمانی و سه عنوان سومی جهان، به عنوان «بزرگ ترین راننده ای که هرگز قهرمان نشد» شناخته می شود. او رکوردهای بی سابقه ای در مسابقات کلاسیک، سرعت و استقامت ثبت کرد و همچنان یکی از نمادهای دوران طلایی فرمول یک است.
استرلینگ ماس (Sterling Moss) یکی از مشهورترین رانندگان تاریخ اتومبیل رانی و فرمول یک به شمار می رود. او با لقب «بزرگ ترین راننده ای که هرگز قهرمان نشد» شناخته می شود و نخستین بار در سال ۱۹۵۱ با تیم HW موتورز وارد مسابقات جایزه بزرگ شد.
به گزارش تین نیوز، ماس در فصل ۱۹۵۵ به تیم مرسدس پیوست و عنوان نایب قهرمانی جهان را کسب کرد. در سه سال بعد نیز با تیم های مازراتی، واندرول و R.R.C ، مجدداً چهار بار به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت و بین سال های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۱، سه بار عنوان سومی جهان را کسب کرد. او در طول زندگی حرفه ای خود در مجموع ۵۲۹ مسابقه شرکت کرد و با کسب ۲۱۲ پیروزی ، تقریباً ۴۰ درصد رقابت ها را با رتبه اول به پایان رساند .
ماس علاوه بر فرمول یک، در مسابقات استقامت و سرعت نیز رکوردهای قابل توجهی داشت:
سال ۱۹۵۰ : ماس به همراه لسلی جانسون با جگوار XK120 به مدت ۲۴ ساعت با سرعت متوسط ۱۷۳ کیلومتر بر ساعت در پیست بیضی نزدیک پاریس رانندگی کردند و مجموعاً ۴۱۲۷ کیلومتر را پیمودند.
سال ۱۹۵۵ : آن ها همراه دو راننده دیگر، رکورد سال ۱۹۵۰ را ارتقا داده و ۲۷،۱۲۰ کیلومتر با سرعت ثابت ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت طی هفت روز کامل پیمودند.
سال ۱۹۵۷ : ماس با خودرو تک سرنشین MG EX181 روی دریاچه نمک بانویل به سرعت ۳۹۳ کیلومتر بر ساعت رسید و پنج رکورد مختلف کلاس F را ثبت کرد.
۱۹۹۰ : ورود به تالار مشاهیر بین المللی موتور اسپرت
۲۰۰۰ : دریافت عنوان شوالیه از ولیعهد بریتانیا به پاس افتخارات و رکوردهای متعدد در عرصه اتومبیل رانی
استرلینگ ماس تا سن ۸۲ سالگی در مسابقات حرفه ای و آماتور حضور داشت و نام او همواره در فهرست نمادهای دوران طلایی فرمول یک باقی مانده است.
ماس نه تنها به خاطر عملکردش در پیست ها بلکه به دلیل اخلاق حرفه ای، استقامت و تکنیک رانندگی شناخته می شود. او الهام بخش نسل های بعدی رانندگان بریتانیایی و جهانی بود و عنوان «بزرگ ترین راننده ای که هرگز قهرمان نشد» به نماد تلاش، استمرار و مهارت تبدیل شد.
در جریان سفر معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به استان زنجان، پروژه های عمرانی حوزه راه مورد…
پل معلق ورگه سران سرعین، که به عنوان پل وحشت نیز شناخته میشود، یک پل سه طبقه معلق است که در منطقه نمونه گردشگری…
عملیات تعریض و بهسازی آزادراه ساوه–سلفچگان به طول ۶۵ کیلومتر امروز یکشنبه 4 آبان ماه آغاز شد.
روایتی از ایستگاه هایی که به گالری هنری، بنای یادبود و آلبوم خاطرات مشترک تهرانی ها تبدیل شده اند.