| کد خبر ۳۱۰۶۰۷
کپی شد

◄ پنج راهکار برای جلوگیری از بارگیری خارج از نوبت کامیون ها و بومی گرایی در مراکز توزیع بار

رانندگان کامیون و کامیونداران معتقدند امکان جلوگیری از بومی گرایی در مزاکر توزیع بار و ممانعت از بارگیری خارج از نوبت رانندگان کامیون وجود دارد.

پنج راهکار برای جلوگیری از بارگیری خارج از نوبت کامیون ها و بومی گرایی در مراکز توزیع بار
تین نیوز |

رانندگان کامیون و کامیونداران معتقدند امکان جلوگیری از بومی گرایی در مراکز توزیع بار و ممانعت از بارگیری خارج از نوبت رانندگان کامیون وجود دارد.

به گزارش تین نیوز، رانندگان می گویند: در سیستم هایی که برای اعلام بار و نوبت دهی طراحی می شوند، این امکان وجود دارد که سامانه به طور کامل قفل شود و هیچ شرکتی نتواند اعلان بار را خارج از نوبت دهی، انجام دهد.

آنان تاکید کردند: این کار می تواند به ویژه در راستای جلوگیری از تخلفات و نظم دهی بیشتر به فرایند حمل و نقل مؤثر باشد.

به گفته رانندگان کامیون برای قفل کردن سیستم و جلوگیری از تخلف، مراحل زیر می تواند انجام شود:

1. یکپارچگی با سامانه های بارنامه نویسی: سیستم اعلام بار و سامانه های بارنامه نویسی باید به طور مستقیم به هم متصل باشند. به این صورت که فقط بارهایی که از طریق سیستم نوبت دهی تایید شده اند، امکان بارنامه نویسی و حمل را داشته باشند.

2. نظارت و کنترل دسترسی: دسترسی به سامانه باید فقط برای شرکت هایی که مجوز دارند و اطلاعات آن ها در سامانه ثبت شده باشد، فعال شود. در این صورت، هیچ راننده یا شرکتی نمی تواند بارهای خارج از اعلام بار را دریافت کند.

رانندگان تاکید کردند: وقتی سیستم اعلام بار و نوبت دهی به طور هوشمند قفل شود و تحت نظارت دقیق انجمن ها و ادارات راهداری قرار گیرد، می توان از بروز تخلفات و حوادث جلوگیری کرد. این کار نه تنها از نظر امنیتی، بلکه از لحاظ اقتصادی و روانی هم به نفع همه است.

آنان افزودند: در حال حاضر رانندگان کامیون برای پیدا کردن بار، ساعت ها وقت می گذارند، در ترافیک و مشکلات دیگری که ناشی از نبود نظم است، گرفتار می شوند، این وضعیت موجب افزایش استرس و نگرانی ها شده و در نهایت، اگر یکی از رانندگان یا کارکنان دچار حادثه گردد یا حتی اختلافات فیزیکی پیش آید، معلوم نیست چه کسی مسئول خواهد بود.

رانندگان کامیون تاکید کردند: این طور وقت ها هزینه ها و مشکلات خیلی بیشتر از آن چیزی است که اگر یک سیستم دقیق و کارآمد در کار بود، به وجود می آمد.

آنان افزودند: اما اگر با یک سیستم هوشمند اعلام بار و نوبت دهی تحت نظارت مسئولان، همه بارها طبق برنامه و نوبت تخصیص داده شود، دیگر هیچ کس نمی تواند بار خارج از نوبت بگیرد.

آنان تاکید کردند: بدین ترتیب هیچ شرکتی نمی تواند خودسرانه بار بگذارد و در نتیجه نظم در سیستم کاملا  برقرار می شود. مثلا اگر این سیستم به طور کامل قفل شود و به طور خودکار اجازه بدهد فقط بارهایی که تایید شده و در سیستم ثبت هستند بارنامه نویسی شوند، به هیچ وجه هیچ راننده یا شرکتی نمی تواند از این چارچوب خارج گردد.

به گفته رانندگان کامیون مزایای این سیستم به چند مورد اصلی خلاصه می شود که عبارتند از:

1. جلوگیری از تخلفات: وقتی که بار و نوبت دهی فقط از طریق سیستم تایید گردد، دیگر کسی نمی تواند بدون رعایت قوانین و نوبت، بار بگیرد.

2. کاهش هزینه ها و اتلاف وقت: رانندگان و شرکت ها دیگر نیازی به وقت گذاشتن در صف های طولانی یا جستجو برای بار نخواهند داشت. همه چیز از قبل برنامه ریزی شده و شفاف است.

3. افزایش امنیت: هر گونه حادثه، از جمله تصادف یا مشکلاتی مثل خونریزی یا تخلیه غیرایمن کانتینر، کمتر خواهد شد چون همه چیز به طور منظم و مطابق با استانداردهای ایمنی انجام می شود.

4. کاهش تنش ها: خیلی از درگیری ها و اختلافات میان رانندگان و شرکت ها ناشی از این است که بارها غیررسمی جابه جا می شوند. با سیستم نوبت دهی دقیق، این تنش ها کاهش پیدا می کند و همه چیز خیلی ساده تر و شفاف تر می شود.

رانندگان خاطرنشان کردن: در مجموع  به جای اینکه بخواهیم همیشه نظارت های دستی به این سیستم ها اضافه کنیم، می شود از تکنولوژی استفاده کرد تا کارها خودکار و شفاف انجام شود. در این صورت، نه تنها مشکل تخلفات حل می شود بلکه رانندگان و شرکت های حمل و نقل نیز از لحاظ روحی راحت تر خواهند بود.

به گفته آنان، چنین سیستمی به کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، و تضمین ایمنی و سلامت در حمل و نقل کمک می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.