| کد خبر: 12247 |

تین نیوز | به دنبال انتشار اظهارات داریوش طاهری فرماندار سمنان مبنی بر این که  یکی از خطوط متروی تهران - گرمسار در مرحله ریل‌گذاری و ساخت ایستگاه است و همچنین انتشار اظهارات هابیل درویش مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) که از دولت خواسته بود برای اجرای به موقع دو پروژه اقماری مترو تهران – پرند و مترو تهران – ورامین – گرمسار، تعهدات مالی خود را اجرایی كند، تعدادی از کاربران تین نیوز نظرات زیر را ارسال کردند:

1- می‌شود بگویید كه از ورامین و شرف آباد تا گرمسار این خط چند تا مسافر دارد؟ این طرح مترو را به شهر رییس جمهور سابق وصل می‌كند.

2- تا به حال فكر می‌كردیم كه متروی تهران - گرمسار توجیه ندارد. حالا چشممان روشن شد كه این مسیر نه یك خط بلكه دوتا خط دارد!! لطفا اگر كسی می‌داند كه این خط یك و دو به گرمسار با فرض روزانه چند مسافر مطالعه شده است، بگوید. آیا قرار است تمامی‌اهالی گرمسار هر روز به تهران بیایند و برگردند؟! یا فكر كرده اند مسافران مشهد تا گرمسار را با مترو سفر می‌كنند؟! 

3- بودجه این خط را بدهید به متروی شهرهای حومه تهران، دو خط مترو برای شهری كه به زور 50 هزار مسافر دارد! این خط باید فقط تا ورامین و پاكدشت و شریف آباد احداث بشود.

4- مگر گرمسار با راه آهن به تهران وصل نیست، این پول را بگذارید برای خرید قطار سریع السیر كه زیر یك ساعت تهران باشند، دیگر لزومی‌ ندارد كه مترو آن هم دو خط احداث كنید.

5- این طرح توجیه اقتصادی ندارد مگر اینكه بخواهید قیمت زمین در آن منطقه را بالا ببرید.

6- الان كرج كه چند میلیون مسافر به تهران دارد و نزدیك تهران هم هست یك خط مترو دارد آن وقت چه طور برای گرمسار كه 50 هزار مسافر هم ندارد دارید 2 خط مترو می‌كشید؟

7- طبق آمار مركز آمار ایران گرمسار در سال 1390، فقط 40985 نفر جمعیت داشته!!!!!!!+آیا برای 41 هزار نفر می‌خواهید مترو احداث كنید آن هم 2 خط!
الان اسلامشهر، پردیس بومهن كه بیخ گوش تهرانند متروشان احداث نشده ولی شما دارید اینجا را ریل گذاری می‌كنید! بین تهران و كرج كه روزانه چند میلیون نفر جابجا می‌شوند فقط یك خط مترو داریم آن وقت برای شهر 40 هزار نفره كه به زور روزی 10 هزار نفرشان بیاند تهران دارید 2 خط مترو احداث می‌كنید.

 8-  اگر بودجه مترو گرمسار را بدهید به مترو پرند ورامین و اسلامشهر بهتر است. گرمسار فقط 40 هزار نفر جمعیت دارد كه دارید برایش 2 خط مترو می‌كشید. آن خط فقط تا ورامین باید كشیده بشود و در ضمن جمعیت اسلامشهر ، پرند، رودهن و بومهن هر كدام 10 برابر گرمسار هست ولی متاسفانه فقط بودجه مترو گرمسار دارد تامین می‌شود و در اولویت هست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    اگر روزی ۱۰ قطار در هر طرف حرکت کنه، ظرفیت قطار هم ۱۰۰۰ نفر باشه، در هر حرکت قطار حداکثر ۴۰ نفر جابجا میشند!!! حالا مقایسه کنید با متروی کرج

  • 0 0

    میشه بگید که روزی چند قطار قراره در این خط حرکت کنه؟ اگر روزی در هر طرف ۱۰ قطار حرکت کنه و ظرفیت هر قار ۱۰۰۰ نفر باشه در هر حرکت قطار فقط ۴ نفر جابجا میشند! الته اگر دو خط احداثبشه ۲ نفر جابجا میشند!!!! یعنی تعداد مسافر ها از خدمه هم کمتره!

  • 0 0

    مجید جان منظور از دو خط اینه که یک خط رفت و یک خط برگشت، مثل خط پنج متروی کرج.

  • 1 0

    عزیزی که میگی مجید جان، لینک خبر بالا هست " متروی تهران - گرمسار " که عنوانش " آخرین وضعیت متروی تهران - گرمسار " هست، اونجا توضیح داده که: ۱ - خط یک از افسریه تهران شروع و به ایستگاه گرمسار ختم می‌شود، که این خط از شهرهای تهران - پاکدشت - قیامدشت - شریف‌آباد و ایوانکی عبور کرده و به گرمسار می‌رسد. ۲ - خط دو متروی تهران - گرمسار از تهران آغاز و پس از عبور از ورامین و پیشوا، به گرمسار می‌رسد وی افزود: عملیات ساخت این خط در حال حاضر در دست اقدام و کار آن تا ورامین انجام و تنها بحثریل‌گذاری آن مانده است.

  • 0 1

    مترو از کنار رباط کریم با ۳۰۰ هزار جمعیت می گذرد و برای آن ایستگاه پیش بینی نشده لطفا رسیدگی نمایید

  • 0 1

    با سلام اینگار عادت کرده ایم که بدون برنامه ریزی و آینده نگری کارها را با عجله و رفع تکلیف پیش ببریم لطفا از مسئولین مربوطه سوال بپرسید که مگر می شود مترو از کنار رباط کریم و و شهر صنعتی پرند و دانشگاه آزاد رباط کریم و دیگر مراکز جمعیتی مانند شهرک آبشناسان و شهرک اشکانیه بگذرد و با عدم پیش بینی یک ایستگاه مترو در رباط کریم بدون توجه به خواسته مردم رباط کریم و مراکز مذکور کار را رفع و رجوع و جمع کرد. کدام منطق کارشناسی این را می گوید که به خواسته ۴۰۰ هزار جمعیت و افرادی که هر روزه به رباط کریم و حومه آن رفت و آمد می کنند بی توجهی کرد این در حالی است که این موضوع با هزینه کم بازده زیادی به همراه خواهد داشت و موجب رفع آلودگی هوا و افزایش رضایت مردمی که همه روزه بین رباط کریم و تهران در حال رفت و آمد هستند می شود این انتظار از دولت دکتر روحانی و شهرداری تهران است که به خواسته بحق مردم رباط کریم برای ایجاد یک ایستگاه مترو توجه نمایند. از شما نیز می خواهیم این خواسته را پوشش دهید این موضوع نه نیاز به تغییر مسیر مترو پرند دارد و نه بودجه آنچنانی می خواهد تازه مردم رباط کریم حاضرند هرگونه همکاری را در مورد تامین بودجه انجام دهند.

    • 0 0

      خطی که به سمت گرمسار میره هیچ ربطی به رباط کریم نداره.

  • محمد مهدی 0 0

    واقعا که … یکسری ادم میان اینجا بدون دانش فنی و اقتصادی و سیاسی حرف میزنن … اقایون، الانه گرمسار رو نگاه نکنین… شما که نمیدونه در اژدها کوه گرمسار چه میگذره و چه موشک هایی در انجا وجود داره… شما که نمیدونین از لحاظ راه و جاده ای، گرمسار به مشهد، قم، تهران، سمنان، وصل هست و یکی از مهم ترین شهر ها در همین زمینست. در گرمسار مطمئنن پتانسیل بیشتر و بهتری وجود داره که در خیلی از شهر ها نیست، هم از لحاظ سیاسی، نظامی و راه و جاده ای. پس لطفا جلوی پاتونو نگاه نکنین، آینده هست که مهمه…

  • eeee 2 0

    عدم درک و فهم ما باعثمیشه که غیر کارشناسی نظر بدیم. گرمسار حدود ۱۰۰ هزار جمعیت داره. ۱۰ دانشگاه که حدود ۳۰ هزار دانشجو در این شهر در حال تحصیل هستند. در این مسیر قیام دشت - پاکدشت - شرف آباد بالای ۴۰۰ هزار تن جمعیت و بالای ۱۰۰۰ کارخانه در این مسیر در شهرکهای چون عباس آباد علی آباد وخوارزمی جنت آباد و ایوانکی و … وجود دارد که کارگران آن بالای ۲۰ هزار تن میشود. از شریف آباد به سمت گرمسار این شهرکها قراردارند. شهر ایوانکی که حدود ۲۰ هزارجمعیت دارد در فاصله ۲۰ کلومتری گرمسار قرار دارد که الان ۶ دانشگاه دارد که حدود ۱۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند. خود گرمسار که حدود ۱۰۰ هزار جمعیت دارد و حدد ۳۰ هزار دانشجو. دانشجویان باید به صورت روزانه رفت و امد کنند. پس تا گرمسار هم توجیه دارد

  • افغانی 0 0

    متبحر در مطالعات اقتصادی و ترافیکی خطوط مترو و راه آهن هستم. طرح مشابه زیادی را مطالعه کرده ام. مطمن که این خط توجیه ندارد و بنا به دلخوشی رئیس جمهور قبلی پا گرفته و فرماندار سمنان هم از شرایط روز استفاده و خواهان امتداد آن به صورت دوخطه به سمنان شده است بلکه بخاطر رئیس جمهور جدید موافقت شود. ایجاد مترو یا چهارخطه شدن مسیر تهران - گرمسار باعثرونق گرمسار نمیشه بلکه بیت المال را هدر می دهند و کارهای واجب را رها می کنند. اگر قرار باشه که دانشجویان از شهرهای نزدیک تهران هر روز به گرمسار بیایند و بروند که بهتره دانشگاه در شهر دیگری مثل ورامین یا پاکدشت باشه

  • ایرانی 0 0

    آقای افغانی شما برو در مورد کشور خودت نظر بده. شما رو چه به تحلیل پروژه های عمرانی یک کشور متمدن مثل ایران و یک شهر فرهنگی مثل گرمسار. والله اگه مترو احداثبشه شما لااقل به یه نون و نوایی میرسی، به هرحال دستفروشی ای…چیزی. وگرنه تو خونهء هر گرمساری به برکت دیگ ته چین و همت و هوش بالاشون ٢تا ماشین پارکه. نیاز به مترو ندارن الحمدالله. در مورد رییس جمهور سابق هم باید بگم کارایی که رییس جمهورهای قبل از ایشون واسهءشهر و دیارشون کردن خیلی بیشتر از عملکرد این آقاست. تازه ما گرمساریها به خاطر کم توجهی ایشون از این جناب کمی هم گله داریم. به هر حال شما بیشتر ذهنتو معطوف کن به سمت اخذ کارت تردد و ویزا واسهء عبور و مرور در سطح شهر. برات بهتره. قرصاتم سر وقت بخور. آفرین پسر گلم.

  • 0 0

    اقای ایرانیو eeee متاسفانه شما هیچکدام از ادبو بویی نبردید و فقط بلدید کسی که با شما مخالفه را تختئه کنید

  • 0 0

    اقایeee ۱ - گرمسار در حال حاضر نهایتا ۸۵ هزار نفر می باشد ۲ - دانشگاه ازاد که بزرگترین دانشگاه گرمسار می باشد نهایتا ۷۰۰۰ دانشجو داره که با این حساب گرمسار نهایتا ۱۵۰۰۰ دانشجو داره نه ۳۰۰۰ ۳ - شهر هایی مثل پردیس و، رودهن، دماوند جمعیتی بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، در ضمن تعداد دانشچو های این شهر ها بالای ۳۰ هزار نفر می باشد

  • افغانی 0 0

    اسم مستعارم افغانیه و گرنه خودم ایرانیم.

  • موسوی 0 0

    جناب آقای افغانی حتی عامه مردم نیز می توانند تشخیص دهند که چهار خطه کردن راه اهن تهران گرمسار توجیه اقتصادی ندارد و صرفا بدلیل فشار رئیس جمهور وقت شرکت راه اهن تن به ساخت چنین طرحی داده است.

  • شهرام 0 0

    عجب شانسی دارند بعضی از شهرها، البته نمیدونم که چقدر از زمینهای اطراف بوسیله از ما بهتران خریداری شده است، تا با عبور مترو یا قطار قیمت آن سر به فلک بکشد و اتفاقا هم بر اساس همان شانس که گفته شد دستی بر آتش هم دارند، عجب ملت باهوش و بافرهنگی!!!!!

  • احمد سروش 0 0

    بعلت داشتن زیاد دانشگاه بودن مترو خیلی خوبه خودم دانشجو هستم و رفت و آمد واقعا سخت و پر هزینه هست و در آن اطراف شهرک صنعتی فوق العاده زیاده و فکر میکنم حتی از حد تصور خیلی خیلی بیشتر مشتری داشته باشه نسبت پرند وهشتگرد

  • لیلی 1 0

    داریوش طاهری فرماندار سمنان؟؟؟

  • ابوالفضل 0 0

    با سلام اولا میخواستم بگم چرا این سایت نظرات مخالف با این پروژه رو گذاشته؟ چرا باید همه ی امکانات مخصوص تهران و شهر های اطراف اون باشه؟ شهر گرمسار بالای صد هزار نفر جمعیت دارد.(بدون در نظر گرفتن جمعیت روستاهای بسیار زیادش و بخش های این شهرستان) بزرگترین دانشگاه پیام نور استان سمنان در شهر گرمسار وجود دارد. دانشگاه آزاد اسلامی شهر گرمسار بیست هزار نفر دانشجو دارد. همچنین وجود دانشگاه های دیگری مثل: دانشگاه دولتی گرمسار _ دانشگاه ادیبان _ دانشگاه علوم و توسعه _ دانشگاه امیر کبیر _ دانشگاه دامپزشکی گرمسار و… وجود شهرک های صنعتی فراوانی همچون: شهرک صنعتی گرمسار _ شهرک صنعتی فجر _ شهرک صنعتی جلیل آباد _ شهرک صنعتی ایوانکی _ شهرک صنعتی علی آباد _ شهرک صنعتی جنت آباد و… " حالا مقایسه کنید "

  • مهران 0 0

    با سلام در یکی ار نظراتی که کاربران گفته بودند و سایت انرو منتشر کرده بود گفته شده بود که خط مترو باید تا شریف اباد کشیده بشه!!!!! در جواب باید بگم که نباید شهری صد هزار نفری(جمیعت شهرستان گرمسار را در نظر نمیگیریم) با شهری بیست هزار نفری(ان هم با درنظر گرفتن روستاهای اطراف شریف اباد) مقایسه کرد. همچنین شهر گرمسار دارای زمینه های رشد و توسعه سریع رو دارد که با همت مسیولین شاهد راه اندازی این خط مترو باشیم.

  • مهشید 0 0

    شهر گرمسار بالای صدر هزار نفر جمعیت داره. از قدیم جز تخران بوده. اما چند وقتیه جز سمنان شده. مسافر فوق العاده داره. اتوبان قم رو داره. جاده شمال رو داره. بیشترین تعداد شهرکو داره. دارای بیشترین دانشگاه دولتی ازاد و غیر انتفاعیه خبر گذاری مهترم خودتم دوست داری نزنن ها چون فقط نظر مخالفارو زدی من مهشید هستم از تهران لطفا زودتر مترو بزنید

  • آرش 0 0

    با سلام اگر شما به سایت شهرداری گرمسار بروید، جمعیت گرمسار در سال ۱۳۷۵را هفتاد هزار نفر اعلام کرده. الان در سال ۹۴ هستیم. خودتون قضاوت کنین، آیا جمعیت گرمسار پنجاه هزار نفره؟ درسته که هر موضوعی نظرات موافق و مخالف داره ولی وظیفه یک سایت خبری انتشار خبره، نه حمایت و انتشار دادن نظرات مخالف. لطفا نظرات موافق یا مخالف رو منتشر نکنید، چون وظیفه شما اعلام خبره، نه چیز دیگر.

  • غلی 0 0

    شما پول گرفتی نظرات مخالف زدی؟ قیمت برای زدن نظرات مخالف چند؟ گرمسار از قم وصل میشه و جاده فیروزکوه داره یعنی هر کی بخواذ از جنوب کشور به شمال کشور سفر کنه از گرمسار میگدره میدونید یعنی تو ترافیک تهران هم تاثیر گذاره بماند که رمسار جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفری داره بدون در نظر گرفتن اطرافش و دانشجوهای لسیار زیادش و شهرک صنعتی های بی شمارش بزرگترین معادن نمک یعنی گرمسار کارگر خیزه در ضمن شما به عنوان یه سایت مثلا خبری یه نر سنجی بذار آقا مخالفان و موافقان به این طرح نظر بدن بدارید آمار صحبت کنه نه حرف مفت به امید پیشرفت ساییتون و خبر گذلریتون. البته همه اول کار همینن یکم آماتورن

  • غلی 0 0

    گرمسار بالای ۱۲۰ هزار نفر جمعیت داره و با برداشتن محدوده اخداثکارخانه تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری(یعنی زمین مجانی برای ساخت کارخانه) سرریز جمعیت به سمت گرمسار میشه. اضاقه بر اون دسترسی به شمال از طریق جاده و دسترسی به جنوب کشور از طریق اتوبان قم - گرمسار این روند بهبود میبخشه بماند که خط را آهن از گرمسار جدا میشه و به سمت شمال میره یعنی شاه راه ایران خبر گذاری محترم. شما خبر گذاری هستی. تخقیقاتتو بیشتر کن. همه فهمیدن عوامل بچه پرندن;)

  • majid 0 0

    یا مترو نزنید یا میزنید از تو کوه و کمر نبرید گَرمسار یکی از هشت شهرستان استان سمنان است و در غرب این استان قرار دارد. شهرستان گرمسار از شمال به شهرستان فیروزکوه و شهرستان دماوند، از سوی شرق به شهرستان آرادان و شهرستان سرخه از غرب به شهرستان پاکدشت و استان قم و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود است. فاصله شهر گرمسار تا مرکز استان ۱۱۰ کیلومتر و تا تهران ۹۵ کیلومتر است. مساحت شهرستان گرمسار ۱۰۶۸۶ کیلومتر مربع است. گرمسار از لحاظ موقعیت جغرافیایی بین مدار ۳۴ درجه و ۲۸ دقیقه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و بین ۵۱ درجه و ۵۲ دقیقه تا ۵۲ درجه و ۵۵ دقیقه طول از شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار دارد. گرمسار بر روی مخروط افکنه حبله‌رود یکی از رودخانه‌های دائمی این شهرستان قرار داشته و از سه جهت توسط رشته کوههایی احاطه شده و فقط سمت جنوبی آن به علت وجود کویر باز است. که به کوههای سیاه‌کوه ختم می‌شود. ارتفاع متوسط گرمسار از سطح دریا ۸۵۶ متر است. شهر گرمسار پیوندگاه راه‌آهن سرتاسری شمال(گرگان) و مشهد می‌باشد و جاده اصلی تهران - مشهد در کنار آن قرار دارد. طول دشت گرمسار از شرق به غرب ۴۸ کیلومتر و از شمال به جنوب معادل ۲۷ کیلومتر است. گرمساردارای چهارایل بزرگ به نامهای زندی - الیکایی - اصانلو و ایل پازوکی می‌باشد. دانشگاهها دانشگاه غیرانتفاعی علوم و توسعه آریا موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علاءالدوله گرمسار دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار دانشگاه پیام نور گرمسار دانشگاه غیر انتفاعی ادیبان گرمسار دانشگاه گرمسار مشخصات جمعیتی وتقسیمات کشوری بخش ایوانکی(براساس سرشماری سال ۱۳۹۰): ۱ - جمعیت: کل جمعیت۱۴۸۵۷ نفر شهری: ۱۱۹۹۵ نفر روستایی: ۲۸۶۲نفر ۲ - مساحت: بخش ایوانکی ۸۲۶ کیلومترمربع مساحت دارد که ۷/۸ % از مساحت شهرستان گرمسار را شامل میشود. ۳ - تعداد دهستانهای تابعه: ۱ ۴ - تعداد روستاهای تابعه: ۱۱ ۵ - تعداددهیاریهای فعال حوزه اداره ثبت احوال: ۳ دهیاری ۶ - تعدادخانه های بهداشت فعال درحوزه اداره ثبت احوال: ۲ خانه بهداشت ۷ - فاصله تا مرکز استان: ۱۴۰کیلومتر توضیح(درمورد جغرافیا، وضعیت راههای ارتباطی وموقعیت عشایری منطقه تحت پوشش وهمچنین استقرارسایرادارات دولتی): موقعیت جغرافیائی این منطقه به خصوص نزدیکی به تهران باعثگردیده که در سالهای اخیر شهرکهای صنعتی ایوانکی – جنت آباد و علی آباد در ایوانکی گسترش یافته و این منطقه را به عنوان یکی از قطب های صنعتی شرق تهران مطرح سازد. این بخش بدلیل وجود شهرک های صنعتی و کارخانجات و صنایع فراوان مهاجرپذیر بوده و تعداد زیادی از افراد و حتی خانواده ها در این شهرکها زندگی میکنند با توجه به پروژه ایجاد شهرک جدید پنجاه هزار نفری در بخش ایوانکی، پیش بینی میشود در آینده ای نزدیک شاهد رشد فزاینده جمعیت بخش باشیم. اکثر ادارات دولتی و بانکها بصورت مستقل مشغول بکار هستند. وضعیت سازمانی وتشکیلاتی اداره ثبت احوال ایوانکی: ۱ - سال تأسیس اداره: تیرماه اِیوانِ کِی یکی از شهرهای استان سمنان ایران است. این شهر در ۵۵ کیلومتری خاور تهران قرار دارد. جمعیت این شهر بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۱۴,۴۶۲ نفر بوده است. از دانشگاه‌های فعال در ایوان کِی می‌توان به دانشگاه‌های ذیل اشاره کرد: موسسه آموزش عالی ایوانکی موسسه آموزش عالی مولوی دانشگاه پیام نور ایوانِ کی دانشگاه آزاد ایوانِکی واحد سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوانِ کی.[۱]

  • ابراهیم ولی نیا 0 0

    به نظر بنده اگر مترو ورامین راه اندازی شود یک سرمایه فرهنگی بزرگ برای اقشار ضعیف وکارگری است ومسئولین به فرموده رهبر انقلاب لبیک گفته وبه فکر اقشار ضعیف ومستضعف هم هست. ویک سرمایه گذاری بزرگ برای این منطقه وخوشحال کردن مردم شهید پرور۱۵ خردادی به شمار می اید.

  • احمد 0 0

    پروژه متروی تهران گرمسار ضرروری به نظر میرسه. چون تهران داره دچار انفجار جمعیتی میشه و باید بخشی از صنایع مزاحم به شهر های نزدیک مثل گرمسار منتقل بشن و طبیعتا مترو لازم و ضروری هست. شما که نشستی این مطلبو نوشتی داری به مسائل راهبردی با دید عامیانه نگاه میکنی.

  • مهسا 0 0

    گرمسار به خاطر اینکه شاه راه را آهن شمال کشور هست و قراره به زودی منطقه ویژه اقتصادی بشه و به علت نزدیکی به تهران بیشتر از اینها باید رسیدگی بشه بزرگترین مرکز تصویر برداری در گرمسار زدن ۲ خط مترو به گرمسار خط ۱ = تهران - ورامین - گرمسار خط ۲ = تهران - قیام دشت - پاکدشت - ایوان کی - گرمسار بزرگترین سیلوی کشور در گرمسار مرکز اصلی تولید نمک در ایران با داشتن بزرگترین معادن نمک اتوبان قم گرمسار و کاهش چشم گیر ترافیک در محور خلیج فارس - امام رضا - خاوران احداثجاده فیروز کوه همه اینها نشان از بزرگی شهر گرمساره و خوابگاه تهران قراره بشه و این خیلی کمک میکنه به سر ریز جمعیت گرمسار رو دست کم نگیرید

  • رضا 0 0

    گرمسار یک ناحیه صنعتی است و در این منطقه کارخانجات زیادی نظیر شهرک صنعتی پایتخت، عباس آباد، ایوانکی، خوارزمی گرمسار و… وجود دارد. به همین دلیل ایجاد این خط مترو می تواند بسیار حایز اهمیت باشد.

  • اصغر 0 0

    این مثال عین این میماند که بگویم منطقه میرداماد دارای ۲ ایستگاه مترو است! جمعیت میرداماد مگر چقدر است که دو ایستگاه دارد.؟ دوستان عزیز مترو از گرمسار شروع میشه و از مناطق زیادی مثل ورامین ایوانکی خاوران پیشوا پاکدشت و… می گذرد تا به تهران برسد. و مسلما با توجه به جمعیت این مناطق این خط مترو بسیار ضروری است

  • سارا 0 0

    سلام شما فقط جمعیت ساکن در شهر گرمسار را درنظر گرفتید شهر گرمسار دارای روستاهای بیشماری است و حتی شهرستان آرادان نیز شامل حال این قضیه است که جمعیت را دو برابر می کنند. دوم اینکه خیلی از سکنه گرمسار شاغل در تهران هستند و رفت و آمد میکنند. سوم اینکه دانشجویان زیادی بین این شهر و شهرهایی که از اون مترو میگذره ردو بدل می شوند و چهارم اینکه خیلی از کسانی که امکان اجاره منزل در تهران رو ندارند می توانند در این شهر سکونت کنند و برای کار با مترو به تهران بروند و برگردند پنجم اینکه تا افرادی با طرز تفکر شما وجود داره ایران باید جنگ زده بمونه جناب

  • 0 0

    دخترم دانشگاه آزاد گرمسار قبول شده میشه بگید این دانشجوهای دختر با چه امنیتی باید برند بیابونی دانشگاه آزاد. حالا براتون روشن شد علت احداثاین خط چیست؟ بله آقازاده ها درخارج از کشور کیف میکنند چون پدران و مادران ایرانی بچه هاشون رو به دانشگاه(آزاد) لم یزرع در دورترین نقاط شهر وسط بیابون میفرستند و پولشون رو مجبورند تو جیب بانیان آن بریزند چاره ای جز این هست؟ و دولتی ها هم حاضر به اضافه کردن ظرفیت نیستند چون پورسانت هر نفرثبت نام را از دانشگاه آزاد میگیرند و نوش جانشان می کنند همه با هم دست به یکی اند تا شیره جون جوون های مارو بگیرند.

  • 0 0

    به دلیل تعداد زیاد دانشجو در این شهر احداثمترو خیلی میتونه در رونق شهر تاثیرداشته باشه و دانشجویان نیز اسان تر رفت و امد میکنند

  • Bardia. rsh @ gmail. com 0 0

    یه چیزی نمیدونید الکی جو ندید تو گرمسار حدوده ۷تا دانشگاه وجود داره که حدود %۹۰ از تهران هستند وجمعیت خیلی زیادی دارند پس بهتره نسنجیده پست نزارید

  • 0 0

    باید برای رونق اقتصادی شهری که با فاصله ۶۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد اقدام کرد تمام بودجه که نباید در تهران خرج بشود عزیزم وقت بزار بیا امکانات گرمسار رو ببین بعد اظهار نظر کن خلاصه ما از نمینده شهرگرمسار جناب اقای کاتب کمال تشکر را داریم

  • سامان 0 0

    با سلام و احترام اينجانب توليد كننده و مسافر هر روز اين جاده هستم كه اصلا شبيه به يك اتوبان و جاده معقول نيست و با توجه به اينكه بزرگترين شهركهاي صنعتي تهران و كشور (عباس آباد ،پايتخت،خاوران،خارزمي، گرمسار و غيره )و چندين دانشگاه در اين مسير هستند كاملا لازم مي باشد اين همه صحبت از همايت از توليد است حداقل امكانات مانند جاده خوب يا مترو نيست لطفا غير از سياسي كردن و شخصي كردن نظرات بدانيم كه اين خط بسيار لازم است
    با سپاس

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین