| کد خبر: 245035 |

ضروری است مشخص گردد طبق چه محاسباتی به عدد 900 لکوموتیو دست یافته اند؟

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش بر ضرورت واردات 900 لکوموتیو تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس خبر ایلنا، شهریار افندی زاده در نشست بررسی فرصت ها و چالش های بندر چابهار در افق کریدور شمال - جنوب، با اشاره به اینکه نیازمند 900 لکوموتیو هستیم، گفت: این در حالیست که ظرفیت واقعی مپنا سالانه تولید 20 لکوموتیو و ظرفیت اسمی آن 50 لکوموتیو است.

وی افزود: حال این فرض را می گیریم که طی سه سال آینده مپنا 200 لکوموتیو را می سازد باز هم 700 لکوموتیو را باید از طریق واردات تامین کنیم. اگر نتوانیم تجهیزات ریلی را وارد کنیم چگونه می توانیم با تولید داخل ظرفیت ها را افزایش دهیم؟

به دنبال این اظهارات معاون وزیر که به نظر می رسد هم راستا با همتای راه آهنی خود به جمع موافقان واردات لکوموتیو پیوسته است برخی کارشناسان عنوان  کردند: قیمت هر لکوموتیو چقدر است و منابع مالی خرید این تعداد لکوموتیو از کجا تامین می شود؟ همچنین باید مشخص شود آیا وقتی از واردات این تعداد لکوموتیو صحبت می شود در مورد تعداد لکوموتیوران مورد نیاز برای 900 لکوموتیو فکری شده است؟

بیشتر بخوانید:

به گفته کارشناسان آیا نباید قبل از اصرار بر واردات، در زمینه آموزش لکوموتیوران و نیروی مورد نیاز بخش تعمیرات و این که چه تعداد نیرو در این زمینه مورد نیاز است، برنامه ریزی کرد؟

کارشناسان با بیان این که لکوموتیو به محل دپو نیاز دارد و آیا مکانی برای برای پارک کردن 900 لکوموتیو مهیا و برای این موضوع  فکری شده است، عنوان کردند:  وقتی در زمینه تعمیر و نگهداری لکوموتیوهای فعلی مشکلات عدیده وجود دارد چطور می توان بدون برنامه ریزی  ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو دیگر وارد و به تعهدات دولت در این زمینه اضافه کرد با توجه به این که در حال حاضر راه آهن ۲۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران تعمیرات لکوموتیو بدهکار است.

به گفته آنان، همچنین با توجه به این که شرکت راه آهن حق الاجاره شرکت های لکوموتیو دار را پرداخت نکرده و حدود نیمی از لکوموتیوهای بخش خصوصی به همین دلیل  متوقف است، چطور می توان برای واردات لکوموتیو گمانه زنی کرد؟

این کارشناسان همچنین به خبرهایی که در چند ماه گذشته در مورد واردات لکوموتیو از سوی مقامات دولتی مطرح و عنوان شده بود که واردات 300 لکوموتیو فوری است و سال گذشته نیز  راه آهن مدعی تامین هزار لکوموتیو در سه سال بود (333 لکوموتیو در هر سال)، خاطر نشان کردند:  در زمستان سال 1400 و همزمان با سفر مقامات ایرانی به روسیه عنوان شد 2000 لکوموتیو از روسیه وارد می شود که در ادامه گفته شد یک صفر اشتباه شده و قرار است 200 لکوموتیو وارد گردد. اکنون نیز  که معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی واردات 900 را ضروری دانسته، ضروری است مشخص گردد طبق چه محاسباتی به عدد 900 لکوموتیو دست یافته اند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    اگر قیمت یک دستگاه لکوموتیو در بهترین حالت 2 میلیون دلار باشه ، 900 لکوموتیو در میاد یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار.معادل در آمد حاصل از صادرات 18 میلیون بشکه نفت خام.
    میگن صادرات نفت ایران کمتر از روزی یک میلیون بشکه ست.

  • ناشناس 0 0

    سلام. این مطلب نویسنده ندارد؟؟؟

    • کوروش 0 0

      شما نام و نشان ندارید؟

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید