| کد خبر: 242927 |

◄ عدم شفافیت در پاسخگویی و تناقض در اظهارات مسئولان؛ واردات لکوموتیو آری یا خیر؟

در حالی روز گذشته (سه شنبه 20 اردیبهشت) وزیر راه و شهرسازی پاسخگوی سوال نمایندگان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات لکوموتیو و نیز رفع موانع سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی بود که بر اساس اطلاعات کسب شده، رستم قاسمی در این جلسه گفته است که تاکنون هیچ قراردادی برای واردات لکوموتیو منعقد نشده است.

تین نیوز

در حالی روز گذشته (سه شنبه 20 اردیبهشت) وزیر راه و شهرسازی پاسخگوی سوال نمایندگان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات لکوموتیو و نیز رفع موانع سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی بود که بر اساس اطلاعات کسب شده، رستم قاسمی در این جلسه گفته است که تاکنون هیچ قراردادی برای واردات لکوموتیو منعقد نشده است.

به گزارش تین نیوز، همچنین بر اساس خبرهایی که از این جلسه به دست ما رسیده، وزیر راه و شهرسازی در این جلسه نه تنها عنوان کرده که هیچ قراردادی برای واردات لکوموتیو تا کنون منعقد نشده و مذاکرات صورت گرفته نیز برای واردات 200 دستگاه لکوموتیو نبوده و تعداد کمتری مورد نظر بوده بلکه تاکید کرده که در صورت قطعی شدن هر نوع واردات لکوموتیو، این اقدام با حضور و حمایت بخش خصوصی و داشتن پیوست فناوری و با مشارکت تولیدکنندگان داخلی اجرا خواهد شد.

این در حالی است که طبق اطلاعات کسب شده، سید مصطفی میرسلیم و مهدی طغیانی از پاسخ های رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه روز گذشته (سه شنبه 20 اردیبهشت) قانع نشده اند و قرار است جلسه دیگری برای پیگیری و شفاف سازی موضوعات مورد سوال، تشکیل گردد.

بیشتر بخوانید:

به همین دلیل در نهایت به دلیل قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های وزیر، این جلسه ناتمام مانده و مقرر شده است طی جلسه ای در هفته آینده با حضور نمایندگان سوال کننده و تعدادی از مدیران مرتبط،  بررسی تکمیلی موضوع انجام و تصمصم نهایی اخذ شود.

 برگزاری جلسه دیروز کمیسیون عمران در حالی صورت گرفته است که موضوع خرید 200 دستگاه لکوموتیو از چین به صورت جداگانه از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در حال بررسی و پیگیری بوده و مقرر شده، موضوع مذکور بعد از ظهر روز شنبه 24 اردیبهشت به صورت جداگانه در این کمیسیون و با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و بخش تولید مورد بررسی قرار گیرد.

به هر روی، اگرچه اطلاعات کسب شده از جلسه روز گذشته (سه شنبه 20 اردیبهشت) نمایندگان مجلس و وزیر راه و شهرسازی، از عدم قطعیت موضوع واردات لکوموتیو از چین حکایت دارد اما آن چه موضوع را پیچیده می کند آن است که همزمان با جلسه پاسخگویی وزیر راه و شهرسازی به سوالات نمایندگان، در ساعت 15: 15 دقیقه روز سه شنبه 20 اردیبهشت، خبرگزاری تسنیم به نقل از مدیرعامل شرکت راه آهن مطلبی با مضمون واردات تعدادی لکوموتیو از روسیه در کنار سایر موضوعات تفاهم شده با راه آهن روسیه منتشر کرد.

همزمانی انتشار خبر نقل شده از مدیرعامل راه آهن در مورد واردات لکوموتیو از روسیه با اظهارات وزیر راه و شهرسازی در مورد  عدم انعقاد واردات لکوموتیو از چین  و  تاکید رستم قاسمی بر این که در صورت قطعیت، این اقدام با کمک تولیدکنندگان داخلی و با رعایت قانون حداکثری انجام خواهد شد، ابهاماتی برای فعالان این بخش به وجود آورده که دلیل این تناقض در اظهار نظرها در مورد واردات لکوموتیو چیست و کدام اظهار نظر قطعی تر است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.