| کد خبر: 245211 |

فرار مصالح رمپ ورودی پل افتتاح نشده فریدونکنار، حاوی ناگفته های بسیاری از وضعیت اجرایی پروژه های عمرانی در کشور است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل در مورد فرار مصالح رمپ ورودی پل افتتاح نشده فریدونکنار، گفت: این موضوع حاوی ناگفته های بسیاری از وضعیت اجرایی پروژه های عمرانی در کشور است.

به گزارش تین نیوز، اگرچه محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این‌باره به فارس، گفته که این پل فرو نریخت بلکه معمولا قبل از افتتاح پل مورد بارگذاری قرار می‌ گیرد اما رضا مرادی در مورد این رخداد، به خبرنگار ما گفت: اگر بخواهیم برخی از زوایای تاریک این دردها را واکاوی کنیم لازم است به پرسش های زیر پاسخگو باشیم:

۱- چرا یک پل، قبل از افتتاح این گونه ناایمن است؟

۲- چرا طراحی ها و نظارت ها اینقدر ضعیف شده است؟

بیشتر بخوانید:

۳- چرا پیمانکاران و مهندسان مشاور دنبال اخذ کار به هر قیمتی ولو با ده ها درصد مینوس هستند؟

۴- چرا دستگاه های اجرایی بدون تخصیص اعتبار عملیات اجرایی را شروع و مطالبات پیمانکاران با تعادیل و تاخیر تادیه ها روز به روز در حال فزونی است؟

۵- چرا قبل از بهره برداری بارگذاری سازه ها طبق آیین نامه های مصرح صورت نمی پذیرد؟

۶- چرا در بخش های کارفرمایی متخصصان مجرب رو به افول هستند؟

۷- چرا برای افتتاح پروژه ها مسئولان محلی مسابقه برگزار می کنند؟

۸- چرا برای حیف های مدیران دولتی تاکنون یک دادگاه علنی برگزار نشده است؟

۹- چرا برخی ها با پول تسلیم محض می شوند؟

۱۰- چرا نظام فنی اجرایی کشور در زمینه رعایت  الزامات نظام فنی و اجرایی، هیچ کنترل و نظارت بهنگام و مستمری ندارد؟

۱۱- چرا عمر بهره برداری سازه های کشور روز به روز در حال تنزل است؟

۱۲-و ...

مرادی عنوان کرد: امیدوارم مدیران کشور به الزامات، آیین نامه ها، توصیه نامه ها و.... نظام فنی و اجرایی کشور در صدور رتبه های مهندسان مشاور و پیمانکاران و کنترل و نظارت بر عملکرده پروژه های آنها، در چارچوب قوانین و مقررات کشور، نظارت های مستمر اعمال نمایند تا شاهد چنین وضعیت و تنزل کیفیت پروژه های عمرانی در کشور نباشیم.

فیلم پیوست را ببینید:


آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    در مرحله اول باید نام پیمانکار و ناظر این پل به عموم اعلام بشه یا این که این دو معلق بشوند چون اگر بخواد دادگاه نظر ببده حداقل 2 سال طول میکشه و این پیکانکار و ناظر سازه های نا ایمن تحویل خواهند داد

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید