| کد خبر: 227434 |

در این نامه تخصیص بودجه برای اجرای سیستم علائم الکتریکی در طرح های احداث راه آهن هم برای تعدادی از محورهای در دست ساخت و هم تعدادی از محورهای در حال بهره برداری، درخواست شده است. خطوطی که بعضا خاتمه یافته اند و بدون علائم به بهره‌ بردار (راه آهن) تحویل شده اند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل با ارسال  تصویر یک نامه به تین نیوز، در مورد آن نوشت: این نامه از سوی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور خطاب به معاون فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه نوشته شده است.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: در این نامه تخصیص بودجه برای اجرای سیستم علائم الکتریکی در طرح های احداث راه آهن هم برای تعدادی از محورهای در دست ساخت و هم تعدادی از محورهای در حال بهره برداری، درخواست شده است. خطوطی که بعضا خاتمه یافته اند و بدون علائم به بهره‌ بردار (راه آهن) تحویل شده اند.

او تاکید کرد: راه آهن در سال های متوالی به ناقص بودن یا کیفیت پایین خطوطی که تحویل می گیرد اعتراض کرده اما با بی‌اعتنایی مسئولان وزارت راه و شرکت ساخت مواجه شده است به طوری که چیزی نمانده بود که این غلط جا بیفتد که خط آهن شامل ریل است و بالاست و تراورس و چیزی نمانده بوده که علائم الکتریکی از الزامات احداث خط آهن حذف شود. این در حالی است که راه آهن فقط متولی بهره برداری است و برای احداث خط و ایستگاه و نصب علائم بودجه نمی گیرد.

این کارشناس عنوان کرد: حالا چه شده که شرکت ساخت از مواضع قبلی عقب نشسته و تغییر نگرش داده و وجود علائم را مایه ارتقای ایمنی و موجب پیشگیری از خطای انسانی و سوانح دانسته است؟ پاسخ این سوال در روشن گری است.

او افزود: کارشناسان و دلسوزان صنعت حمل و نقل مکرراً تذکر دادند که این ره ریلیِ بدون علائم که شرکت ساخت می رود به ترکستان است و باید هر چه سریعتر اصلاح شود. کارشناسان گفتند و نوشتند و مسئله را روشن کردند تا همه ببینند. حالا این سماجت کارشناسی بار داده و محصولش این نامه است.

وی گفت: حتی اگر سازمان برنامه با آن مخالفت کند و حتی اگر بودجه کافی کسب نشود و حتی اگر این علائمی کردن، همه خطوط ناقص را شامل نشود،  باید نگارش این نامه را به فال نیک گرفت و آن را نقطه عطفی دانست در اصلاح امور به توصیه کارشناسان.

این کارشناس عنوان کرد: این تجربه همچنین هشداری است به معدود مدیرانی که هنوز در دوران پیشا ارتباطات گیر کرده اند و گمان می کنند با ممنوعیت اطلاع رسانی از سازمان متبوع شان و یا محدود کردن آن به چند کانال خود ساخته و یا تنبیه همکارانشان از بابت ارتباط با رسانه ها، کسی عملکرد آنها را نمی بیند و ناتوانی ایشان در اداره سازمان شان از دید ناظران پنهان می ماند.

نامه شرکت ساخت

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید