| کد خبر: 217444 |

◄ اهمیت توسعه سواحل مکران بر جایگاه لجستیکی ایران در منطقه

اقدامات اولیه برای توسعه خط آهن چابهار نیز انجام شده و کارگران مشغول کار هستند. ضمن اینکه بر اساس همین اقدامات جایگاه لجستیکی ایران از 160 به 69 ارتقا پیدا کرده است.

تین نیوز

سواحل مکران در توسعه محور شرق و تکمیل زنجیره حمل و نقل اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌ویژه در شرایط تحریم که توسعه این بخش می تواند همه کشور را از نظر اقتصادی قوی کند. بر همین اساس عملیات اجرایی آزاد راه از بندر چابهار به عمق کشور در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری قرار گرفته است تا ورود و خروج کامیون تسهیل شود. اتصال به شبکه ریلی هم از اولویت های امسال این سواحل هستند.

به گزارش تین نیوز، در همین زمینه مسئول روابط عمومی سیستان و بلوچستان گفت: سواحل مکران می تواند نقش ویژه ای را در آینده مبادلات دریایی ایفا کند.

سعیدالدین قریشی ادامه داد: علاوه بر توسعه سواحل مکران، در حال حاضر به رغم شیوع کرونا، در حوزه عملیاتی با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی ۲۴ ساعته و شبانه روزی فعالیت ها را پیش می بریم.

قریشی ادامه داد: اقدامات اولیه برای توسعه خط آهن چابهار نیز انجام شده و کارگران مشغول کار هستند. ضمن اینکه بر اساس همین اقدامات جایگاه لجستیکی ایران از 160 به 69 ارتقا پیدا کرده است.

گفتنی است که قرار است از ۸۳ دستگاه تجهیزات استراتژیک دریایی و بندری پیش‌بینی شده برای کل بنادر، بخش عمده‌ای به توسعه سواحل مکران اختصاص یابد.

وی راه اندازی ایستگاه مرکزی VTS راه اندازی رادار هواشناسی، احداث ۲ باب انبار چندمنظوره کالا و عملیاتی کردن پکیج تعامل شهر -بندر و تسریع در اجرای عملیات آزادراه درب شرقی بندر شهید بهشتی از دیگر اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای این بنادر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.