| کد خبر: 227142 |

آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت گروه وانت‌های تولیدی داخل در دی ماه امسال نشان می‌دهد که همچون روال چند ساله اخیر، نهایت کیفیت وانت‌ها سه ستاره باقی‌ مانده و حتی دو مدل وانت در پایین‌ترین سطح کیفیت تولید می‌شود

تین نیوز

آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت گروه وانت‌های تولیدی داخل در دی ماه امسال نشان می‌دهد که همچون روال چند ساله اخیر، نهایت کیفیت وانت‌ها سه ستاره باقی‌ مانده و حتی دو مدل وانت در پایین‌ترین سطح کیفیت تولید می‌شود و ارزیابی‌های ماهانه سبب نشده تا سازندگان آن‌ها تکانی به خود دهند؛ ظاهرا هیچ نهادی هم آن‌ها را بازخواست نمی‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این در حالی است که وانت‌ها به‌عنوان خودروهای باری در کشور مورد استفاده قرار گرفته و وسیله درآمد قشر وسیعی از مردم است که بر روی این وانت‌های بی‌کیفیت کار می‌کنند. اینکه از وانت‌ها برای جابه‌جایی بارهای حجیم و بعضا سنگین استفاده می‌شود، بر وزن خودرو افزوده و می‌تواند خطرآفرین برای راننده آن و حتی سایر خودروها و سرنشینانی که در جاده‌ها و بزرگراه‌ها در مسیر آن‌ها هستند، باشد.

مهمتر اینکه براساس گزارش‌های وزارت صمت از میزان‌ تولید انواع خودروها به صورت ماهانه، بیشترین آمار تولید، به وانت‌ها اختصاص پیدا می‌کند؛ به‌طور مثال طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶۸ هزار و ۲۹۸ دستگاه وانت تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است اما کیفیت آن‌ها در جا زده و متاسفانه، کمیت فدای کیفیت شده است.    

نکته قابل توجه اینجاست که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد (ISQI)، مطابق دستورالعمل‌های موجود، با هدف ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت میان خودروسازان، خودروهای تولید داخل را در دسته‌های قیمتی جداگانه، بسته به سطح کیفی و البته رضایت مشتریان، بین یک تا پنج ستاره مورد ارزیابی قرار می‌دهد که براساس آن یک ستاره پایین‌ترین و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

براین اساس، چرا نهادی، وانت‌سازان کشور را باتوجه به مشکلاتی که کیفیت پایین آن‌ها می‌تواند برای خود دارندگان وانت‌ها و سایرین ایجاد کند که اشاره شد، مورد بازخواست قرار نمی‌دهد و آن‌ها را ملزم نمی‌کند که کیفیت این نوع خودروها را در حالی که تیراژ بالایی هم دارند، ارتقا دهد؟

 طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت خودروهای وانت تولیدی در دی‌ماه ۱۳۹۹، در سطح قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی سه ستاره کیفی از پنج ستاره را کسب کرده است.

در گروه قیمتی دو نیز وانت سایپا ۱۵۱، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ ۳ و وانت کارا دوکابین تیپ ۳ (که هردو متعلق به شرکت بهمن‌موتور هستند) توانسته‌اند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند. در همین سطح قیمتی وانت آریسان ایران‌خودرو دیزل دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.    

پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها متعلق به وانت نیسان (تک‌سوز و دوگانه سوز) گروه خودروسازی زامیاد است در سطح قیمتی دو،   یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین