| کد خبر: 200727 |

دو هفته از آغاز سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین می‌گذرد. این در شرایطی است که با توجه به مشوق‌های وزارت نفت برای استفاده بیشتر از سوخت CNG، وزارت صنعت و خودروسازان در مقابل سیل فزاینده تقاضای تبدیل گارگاهی خودروهای بنزین‌سوز همچنان سکوت پیشه کرده‌اند.

تین نیوز

دو هفته از آغاز سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین می‌گذرد. این در شرایطی است که با توجه به مشوق‌های وزارت نفت برای استفاده بیشتر از سوخت CNG، وزارت صنعت و خودروسازان در مقابل سیل فزاینده تقاضای تبدیل گارگاهی خودروهای بنزین‌سوز همچنان سکوت پیشه کرده‌اند.

سکوت وزارت صمت در حالی است که به نوعی توپ در زمین وزارت نفت افتاده و مسوولان این وزارت‌خانه با برگزاری نشست خبری به اطلاع‌رسانی در این باره پرداخته و مردم را تشویق به دوگانه‌سوز کردن خودروهای خود و استفاده بیشتر از سوخت CNG می‌کنند. بر اساس آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مصرف سی‌ان‌جی در روزهای بعد از سهمیه‌بندی رشدی ۱۰ درصدی داشته به این ترتیب اقبال عمومی به این سوخت بیشتر از گذشته شده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد که علاوه بر خودروهایی که تا پیش از این امکان استفاده از سی‌ان‌جی را داشتند،‌ حالا افراد دیگری نیز می‌خواهند گاز را جایگزین بنزین کنند. بنابراین ملزوماتی همچون مخزن،‌ رگولاتور، ‌کیت مخزن و... برای گازسوز کردن نیاز است. این در شرایطی است که این ملزومات به ناچار باید از طریق خودروساز تامین شود. با این حال سکوت خودروسازان خود گویای مخالف آنها با تبدیل کارگاهی خودروهای بنزین‌سوز به دوگانه‌سوز است.

از سوی دیگر کارگاه‌های تبدیلی که طی ۱۰ سال گذشته فعالیت محدودی داشتند این روزها باید پاسخگوی هزاران متقاضی باشند.حال آنکه این کارگاه‌ها نیز خود با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند. در این زمینه مسوول یکی از مراکز مجاز فنی در تهران عنوان می‌کند که به‌دلیل بی‌ثباتی قیمت تجهیزات، امکان تبدیل خودروهای بنزین سوز به دو‌گانه‌سوز وجود ندارد. دلیل کمبود این تجهیزات را باید در کاهش سطح تولید و همچنین توقف تولید برخی واحدهای فعال در زمینه تامین تجهیزات گاز‌سوز کردن خودروها جست‌و‌جو کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین