| کد خبر: 93935 |

نیکفر تاکید کرد:

تحقق اقتصاد مقاومتی با رشد صنعت گردشگری

تین نیوز | عضو فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس معتقد است رشد صنعت گردشگری با نوآوری و خلاقیت در نمایش و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی ایرانی میسر خواهد شد و برنامه‌هایی از این دست در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاثیرگذار هستند.

ذبیح‌الله نیکفر با ابراز خرسندی از اقدام یکی از  شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر تغییر لباس‌های مهمانداران خود به لباس‌های سنتی و محلی ایرانی، گفت: باید برای گسترش و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی ایران، برنامه‌ها و خلاقیت‌های متفاوتی را به منصه ظهور گذاشت و استفاده از لباس‌های سنتی و محلی ایرانی در این شرکت هواپیمایی می‌تواند علاوه بر معرفی پوشش اقوام مختلف ایرانی، سبب ایجاد اشتیاق در مسافران خارجی برای سفر به شهرهای مختلف ایران نیز شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه‌هایی از این دست می‌توانند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار بوده و رشد صنعت گردشگری در  دوران پسابرجام را به دنبال داشته باشند؛ البته این برنامه‌ها باید منسجم شوند چراکه اقدامات فردی و مقطعی نتایج وسیعی به همراه نخواهد داشت.   

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها برای جذب گردشگر به طب سنتی و ارائه لبنیات ارگانیک نیز روی آورده‌اند و هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند، گفت: ایران فرصت‌ها و جذابیت‌های بسیاری برای جذب گردشگر دارد و تنها باید برنامه‌های کاربردی به منظور بهره برداری از آن‌ها اقدام کند.

نیکفر معتقد است اقدام یکی از شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر تغییر لباس‌های مهمانداران خود به لباس‌های سنتی و محلی ایرانی، به معنای تحقق بخشیدن به "اقدام و عمل" مورد تاکید مقام معظم رهبری در شعار امسال است.

عضو فراکسیون صنایع دستی و گردشگری افزود: باید برای فاصله از اقتصاد نفتی و کسب درآمد از طرق دیگر به ویژه گردشگری تلاش کرد البته این مسئله نیاز به اصلاح زیرساخت‌ها دارد اما برنامه‌ها و اعمال خلاقیت‌هایی از این دست که بودجه کلانی نیز نمی‌خواهند می‌تواند روند حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی را سرعت بخشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.