| کد خبر: 57914 |

عضو کمیسیون عمران مجلس:

◄ ۸ هزار تاکسی پیکان تهران، هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند

تین نیوز | یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این که حدود 8 هزار دستگاه تاکسی پیکان فرسوده که آلایندگی بالایی تولید می‌کنند، در تهران تردد می‌کنند، گفت: خودروهای سالم به طور میانگین روزانه 2 گرم گاز تولید می‌کنند در صورتی که تاکسی های پیکان روزانه 4 و نیم برابر میزان یعنی 9 گرم گاز تولید  می‌کنند و بنابراین تاکسی‌های پیکان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند. 
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهرداد لاهوتی افزود: در سال‌های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی تهران اقدامات بسیار مفیدی انجام شده اما این اقدامات کافی نیست و مدیریت شهری باید مورد حمایت قرار گیرد. 

وی با اشاره به این که تاکسیرانان از جمله صنوفی هستند که نیاز به حمایت ویژه دارند و باید امکانات لازم برای نوسازی در اختیارشان قرار گیرد، اظهار کرد: البته تا وقتی اراده‌ای از سوی تاکسیرانان وجود نداشته باشد و خودشان متقاضی نوسازی نباشد، اراده نوسازی در مسئولان نیز ایجاد نمی‌شود. 

لاهوتی با بیان این که در زمینه حمایت از تاکسیرانان باید بخشی از بهای تاکسی به صورت بلاعوض به آنها داده شود و بخشی هم در قالب تسهیلات ارزان در اختیارشان قرار گیرد، تصریح کرد: بر اساس قانون، عمر تاکسی‌ها باید کمتر از 5 سال باشد و به همین دلیل کار نوسازی ناوگان یک کار همیشگی و مستمر است. 

وی با تأکید بر این که اگر برنامه نوسازی ناوگان به طور مستمر و به صورت درست در سال‌های گذشته اجرا شده بود، اکنون وضعیت به مراتب بهتری در این حوزه حاکم بود و تاکسی‌های فرسوده کمتری در ناوگان وجود داشت، اضافه کرد: ضرورت دارد نوسازی با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد و طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به انبوه آلودگی‌های که تاکسی‌های پیکان ایجاد می‌کنند، سلامت شهروندان تهران را با خطر رو به رو کرده‌اند و باید هر چه سریع‌تر نسبت به جایگزینی آنها اقدام شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همتیان حسین 0 0

    باسلام شما فقط از الودگی هوا دم میزنید ایا این درست است یکمی هم بفکر خود ما باشید ایا با تاکسی که ۱۹سال کار کرده باشد میشود کار کرد در صورتی که تنها درامد من از همین راه است لازم بذکر است من در استان چ وب مشغول بکار هستم