| کد خبر: 55782 |

عضو انجمن پایانه‎داران بنادر ایران در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ مشکلات اخیر وزارت راه به توان مدیریتی مربوط نیست / آخوندی، قوی ترین وزیر بعد از ادغام

تین نیوز | عضو انجمن پایانه‎داران بنادر ایران گفت: سرچشمه مشکلات اخیر وزارت راه و شهرسازی را باید در ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی جستجو کرد نه در توانایی مدیریت این وزارتخانه.

بهزاد سیف اللهی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص عملکرد وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شاید وزیر فعلی این وزارتخانه نافرم را بتوان قوی ترین وزیری دانست که پس از ادغام دو وزارتخانه سکان هدایت آن را به عهده گرفته است ولی وسعت و گستره انسانی و جغرافیایی آن از یکسو و تنوع تخصص ها و سیاست های کاری مورد نیاز برای مدیریت آن از سوی دیگر هر مدیر نخبه دیگری را نیز به ورطه اتهام به بی کفایتی می کشاند.

سیف اللهی با تاکید بر اینکه همان طور که از نام این وزارتخانه پیدا است قانونگذار محترم از جمع فعالیت های وزارت راه و ترابری تنها به راه آن اکتفا و این نقش را برای وزارتخانه جدیدالتاسیس در مقوله حمل و نقل کافی دانسته است، گفت: البته قابل تصور است چرا که اکثر قانونگذاران محترم در مجلس، دیدگاهی فراتر از این برای حمل ونقل قائل نبوده و اکثرا با توسعه همین بخش از حمل ونقل (جاده) در حوزه انتخابیه خود قادر خواهند بود رضایت رای دهندگان را کسب نمایند.

وی با اشاره به اینکه نگاه قانونگذار در خصوص ادغام دو وزارتخانه ترکیب دو وزارتخانه مهندسی و احداثی در کشور بود، تصریح کرد: با این تفکر که مشکل حمل ونقل در کشور ناشی از کمبود فعالیت های عمرانی است لذا امیدوار بودند که ادغام آن دو بتواند بر توسعه راه ها و سایر بخش های حمل و نقل موثر باشد.

عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی افزود: عدم تدریس مفاهیم حمل و نقل در سطوح پایه و نبود وجود کرسی های معتبر دانشگاهی در زمینه حمل ونقل در کشور، باعث عدم شناخت آحاد مردم از این مقوله شده است.

حمل و نقل از جنس برنامه ریزی و مدیریت اقتصادی است
وی با تاکید بر اینکه اگر در چند دانشگاه داخل کشورهم به این مقوله اشاره شده در دانشکده های مهندسی (عمران) بوده که به ساختار مهندسی و نحوه طراحی جاده ها بسنده گردیده، گفت: حتی در رشته های دیگری نظیر اقتصاد حمل و نقل هم، پایه محاسبات و اطلاعات بر جاده و حمل ونقل جاده ای قراردارد، در حالی که حمل و نقل از جنس برنامه ریزی و مدیریت اقتصادی بوده و علمای حمل و نقل در جهان دارای سوابق تحصیلی و دانش پایه در علوم اقتصادی، حقوق بین الملل، مدیریت و برنامه ریزی هستند.

این کارشناس امور حمل و نقل با تاکید بر اینکه این مشکلی است که از سطحی و غیر تخصصی نگاه کردن ما به مشکلات نشات می گیرد افزود: عدم مدیریت صحیح در بخش های مختلف حمل و نقل کشور که ناشی از عدم اشراف اکثر مدیران تعیین شده به زوایای فنی این صنعت در دوران گذشته تا حال بوده و همچنین عدم توجه و توانایی این مدیران به بهبود فرهنگ عمومی برای بهره برداری هر چه بیشتر از مستحدثات موجود و در نتیجه راندمان کم بهره دهی این امکانات باعث شده که همواره مشکلات این بخش از مملکت را مانند خیلی از بخش های دیگر به گردن کمبود بودجه و..... بیاندازیم.

سیف اللهی ادامه داد: واقعا چند درصد از مدیران این صنعت بجای توسعه زیربنا و ناوگان به دنبال بهبود روش های بهره برداری و اصلاح فرهنگ بهره برداران هستند، و چقدر از بودجه خود را صرف بهره وری می نمایند. البته منظورم پرداخت پاداش ها در قالب بهره وری به پرسنل خود نیست.

وی تاکید کرد: نگاهی به بهره وری متوسط یک متر اسکله، یک کیلومتر جاده، یک کیلومتر ریل آهن، و فرودگاه های ساخته شده در کشور و مقایسه آن ها با ارقام کشور های اطراف و حتی نه کشورهای خیلی پیشرفته اختلافات فاحشی را نشان می دهد.

عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی افزود: عدم مطالعه حمل و نقلی در تعیین موقعیت جغرافیایی اکثر این مستحدثات که بلااستفاده در کشور رها شده اند و تنها هزینه نگهداری و آماده به کاری آنها بر روی دست دولت مانده است نشان می دهد که اکثر آنها نتیجه یک مطالعه صحیح نیست بلکه با فشار سیاسی و به منظور کسب آرا و توسط شرکت های مهندسین مشاوری تحت اختیار (خارجی یا داخلی) به اصطلاح مطالعه اقتصادی شده اند و نه توسط مشاورین اقتصادی آشنا به مقوله حمل ونقل.

عضو انجمن پایانه‎داران بنادر ایران در پایان گفت: بنابراین تا زمانی که حمل و نقل در جاده، و بویژه ساخت آن در وزارت مسکن تعریف شود نمی توان از وزیری هرچند قابل، در ساخت ابنیه و مسکن انتظار داشت تا درک مناسبی از معضلات حمل ونقل دریایی، ریلی، هوایی و یا حتی همان جاده ای داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسینی 0 0

    کاش نقاط قوت آقای آخوندی را میفرمودند؟ البته سیاستمداری هم قوت یک وزیر است ولی خروجی ایشان چه بوده؟ اصلا مگر جز رییس دفتر ایشان کسی در وزارتخانه تصمیم گیری میکند که قوی یا ضعیف باشد

  • بزمجه 0 0

    چرا بعضی از ما حاضریم به خاطر پست دروغ بگوئیم عملکرد آخوندی طی این دو سال هیچ بوده حتی تو مسکنی که ظاهرا تجربه کاری داشته آخوندی طی این دو سال جز جابجایی چند پست و واگذاری آن به رفقای قدیمیش کار چندانی نکرد. در بخش هوایی ضعف گسترده ایشان بر کسی پوشیده نیست هنوز پس از دو سال مدیران احمدی نژاد مشغول هستند. نمره ایشان در دولت تدبیر زیر پنج است آقای روحانی به خاطر آبروی دولت هم شده باید تکلیف چند نفر را مشخص کند

  • 0 0

    بد بختی مملکت ناشی از وزرای بی کفایت نیست ناشی از وجود افرادی است که برای امیال شخصی و زود گذر دنیوی قیمه امام حسین را میخورند و زیر پرچم یزید سینه میزنند

  • کاردان 0 0

    اگر منظور متن بی نام شخص سیف الهی است تا آنجا که میدانم بیش از شش سال است از وزارت راه بازنشسته شده و هیچ ارتباطی بجز عضویت یدون دستمزد در اتاق فکر سازمان بنادر ندارد. ضمنا بهتر نیست بجای حرف نامربوط صحت یا عدم صحت گفته وی را که نسبت به ادغام دو وزارتخانه واکنش نشانداده به بحثبگذاریم.

  • فقیر 0 0

    هر روز سوانح جاده اى رو به پیشرفت هست.. کار به جایى رسیده که گردشگران عراقى نیز در این زمینه تلفات دادند … سانحه هوایى آنتونف در مقابل این همه سوانح جاده اى خیلى کم رنگ هست ولى چون افراد ثروتمند و طبقه بالا در آن بود خیلى در جامعه سر وصدا کرد …مهمترین دلیل استیضاح وزیر همین سوانح جاد هاى میتواند باشد

  • فاضل 0 0

    تفکیک دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی به اعتقاد وزرای مختلف راه و ترابری و مسکن و شهرسازی لازم است و در این زمینه سخنان آقایان خرم - رحمتی - سعیدی کیا - ترکان قابل توجه است که در اینترنت در دسترس است.

  • احمدی 0 0

    [جناب عضو محترم انجمن پایانه‎داران بنادر ایران دلم برات میسوزه چون اصلا تو باغ نیستی و از عملکرد وزارت خانه عزیزت بی خبری چون بی خبری نباید اینطوری سخن بگویی.

  • خبردار 0 0

    جناب احمدی! یعنی هرکس با نظر شما موافق نباشه، تو باغ نیست و نباید حرف بزنه. این چه منطقی است برادر من. شما که با خبرید ظاهرا از همه چیز، چرا استدلال نمی کنید؟

  • Alex Dunn 0 0

    آقای مهندس آخوندی بیشتر بدلیل خویشاوندی با روحانیت وزیر شدند و الحق که وزیری[…] تا کنون بوده اند، فعلا که وزارت متبوع ایشان نمره اش ۵ از بیست است۰

  • 0 0

    اقای عضو انجمن پایانه‎داران بنادر!!! شما نسبتی یا شریک شرکت خصوصی اقای دکتر اخوندی نیستی؟!!! که اینطوری طرفداری می کنی