| کد خبر: 35877 |

سرنوشت سقوط در پیچ و خم گزارش‌های اداری

تین نیوز | در آستانه پنجمین ماه از سقوط هواپیمای ایران140، هنوز گزارش قطعی این حادثه از سوی مراجع قانونی اعلام نشده و با وجود وعده دادن چندین آخر هفته برای ارائه گزارش نهایی هنوز هیچ خبری از آن نیست.

هر چند سازمان هواپیمایی کشوری تنها ساعاتی پس از سقوط مرداد ماه 1393 یک تیم کارشناسی و کمیته بررسی برای مشخص کردن ابعاد و دلایل حادثه تعیین کرد، با وجود گذشت چند ماه از آن هنوز گزارش رسمی این کمیسیون نهایی نشده است.
 
هر چند پس از پایان دور نخست بررسی‌ها سازمان بازرسی کل کشور مسوولیت پیگیری ماجرا و تعیین علت نهایی حادثه را بر عهده گرفت اما این سازمان نیز در زمینه اطلاع رسانی دلایل این حادثه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.
 
در طول ماه‌های گذشته کارشناسان مسوولان سازمان هواپیمایی به شکل غیر مستقیم و غیر قطعی برخی دلایل و علت‌ها را در حادثه سقوط ایران 140 دخیل دانسته‌اند.
 
دلایلی از جمله نقص فنی در موتور این هواپیما، عمل نکردن سیستم آلارم رسانی به خلبان و البته وضعیت جوی و اضافه بار این هواپیما ازجمله عللی بود که در این زمینه به آن استناد شد.
 
با وجود آن که اعلام کردن چنین دلایلی نشان از رسیدن به یک جمع بندی کلی در زمینه سقوط این هواپیما می داد اما هرگز هیچ مقام رسمی در رابطه با این حادثه با یک گزارش قطعی پرونده را مختومه نکرد.این درحالی است که وزیر راه و شهرسازی در یکی از اولین اظهارنظرهای خود بعد ازاین حادثه سقوط اعلام کرد سازمان‌های ذیربط موظفند در اولین زمان ممکن گزارش قطعی این حادثه را به مردم ارائه دهد.
 
هر چند سقوط هواپیما و حوادثی از این دست در ناوگان هواپیمایی ایران تازگی نداشته و بارها به سوانحی غیر قابل جبران منجر شده‌اند اما این بار نیز به نظر می رسد مسوولان ترجیح می‌دهند به جای ارائه کردن گزارش دقیق این حادثه با گرفتن وقت و زمان بیشتر آن را از حافظه جامعه پاک کنند.
 
حادثه‌ای که قطعا حتی گذر زمان نیز آن را از بین نخواهد برد و حداقل 40 خانواده ایرانی برای سال‌ها در انتظار تعیین شدن مقصر اصلی حادثه برای اعضای خانواده خود می‌مانند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    کی کفته ۴٠ خانواده داغدیده منتظرند، مردم ایران منتظرند ببینید بعد از افشاکریهای نمایند کان مجلس و روزنامه ها و غیره در مورد تخلف أشکار رئیس متخلف سازمان هوابیمایی کشوری جه برخوردی میشود. این هم حقوق بشر…

  • احمد 0 0

    از آقای وزیر رآه متعجبم که این همه نابسامانی را که از عواقب نااشنایی رئیس سازمان به امور نشأت کرفته را نمی بیند. یا می بیند و توجه نمی کند. خوب عوضش کنید و خلاص. این رئیس و جه به إصلاح ساختار و … این فقط بلده aoc غیر قانونی بده و هوابیما زمین بزنه. از وزیر ناامید شدیم و دیکه باید به کی متوسل بشیم نمیدونم.

  • رحمتی 0 0

    رئیس هوابیمایی ایر اسیا عذرخواهی کرد ولی رئیس سازمان هوابیمایی ایران که با صدور aoc و مجوز برواز غیر قانونی انتونف ١۴٠ و عدم نظارت به میزان بار و دمای هوا مقصر اصلی سقوط است نه تنها عذرخواهی نمیکند بلکه با[…] کشور را برده و باسخکوی کسی نیست. دستکاههای ناظر هم که مرده اند

  • هاشم 0 0

    علت اصلی سانحه ۱۴۰ و سایر سوانح هوایی در ایران عدم انتخاب درست مدیران لایق در سارمان هواپیمایی کشور است. به تعداد روز های ماموریت خارج مدیریت طراحی و ساخت که از طرف این پروره به خارج از کشور رفته اند نگاه نمایید متوجه خیلی قضایا خواهید شد. ضمنا به توانایی های علمی - روحی و روانی مدیریت دفتر طراحی و ساخت هم نگاه کنید متوجه علل سانحه اخیر خواهید شد.

  • عباس 0 0

    اقا یا خانم بیسواد پرواز هواپیما با C of A است ریس هواپیمائی ایر اسیا یک شرکت است به هواپیمائی کشوری ربطی ندارد اشکال از شرکت هواپیمائی است وربطی به هواپیمائی کشوری ندارد مگر می شود در زمان هر پرواز یه نفر بازرس هواپیمائی کشوری باشد مثل اینکه کنار هر چراغ قرمز یه نفر پلیس باشد و رانندگان متخلف را بازداشت کند و اگر راننده ای تخلف کرد ریس راهنمائی و رانندگی را جریمه کنیم انصاف نیست اینطور قضاوت

  • رضا 0 0

    آقای مثلا باسواد c af a جهت بروازه و aoc مجوز فعالیت شرکت. معلومه اطلاعاتت در مورد موضوع صفره. منظور اینه که أکر مجوز فعالیت شرکت با در نظر کرفتن نظر قابلیت برواز تمدید نمیشد کار به c af a نمیکشید که سقوطی هم باشه. بی اطلاعی بعدی تو اونجاست که خبر نداری أدیت فودکا هی وظیفه سازمانه و قبل از سقوط تعطیل بود الان نمیدونم. بحثعذر خواهی رو هم خودت کمی فکر کن نتیجه گیری میکنی آقای باسواد!!!