| کد خبر: 16254 |

در گفتگوی تین نیوز با ۶ نماینده مجلس مطرح شد

◄ عملکرد یکساله دولت در حوزه حمل و نقل ریلی زیر ذره بین نمایندگان مجلس

تین نیوز | نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد دولت طی یک سال گذشته در صنعت حمل و نقل ریلی با اظهارنظرات متفاوت از نقاط قوت و ضعف در این حوزه سخن گفتند و ضمن برشمردن آثار مثبت عملکرد یک ساله دولت در این حوزه، خواستار رفع چالش ها و مشکلات موجود شدند.

به گزارش تین نیوز، با گذشت یک سال از آغاز به کار دولت یازدهم و تنفیذ حکم ریاست جمهوری در مردادماه سال گذشته، اقدامات مختلفی در حوزه‌های سیاست‌خارجی، اقتصادی، بهداشت و سلامت انجام شده، اما در این میان اقدامات دولت روحانی و دولتمردان وی خصوصا در زمینه حمل و نقل در 12 ماه گذشته زیر ذره بین مردم، رسانه ها و نمایندگان مجلس بوده است.

در این خصوص، تین نیوز، با گذشت عمر یکساله دولت یازدهم، گفتگوهایی  را با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طیف های مختلف انجام داده است تا نظرات خود را درباره عملکرد دولت در خصوص صنعت حمل و نقل ریلی ارایه نمایند:

خسروی: معدل متوسط برای دولت در حمل و نقل ریلی

علیرضا خسروی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مجلس در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی عملکرد یک ساله دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل ریلی با بیان اینکه می توان در این مقوله معدل متوسط برای دولت قائل شد، گفت: دولت در حوزه حمل و نقل 17 هزار میلیارد تومان در بخش بزرگراه، 53 هزار میلیارد تومان در بخش ریلی و در کل 90 هزارمیلیارد تومان برای تکمیل پروژه های خود نیاز دارد. این در حالی است که میزان بودجه دولت، تنها 3500 میلیارد تومان است. 

وی ادامه داد: دولت نیاز به راهکارهای جدید برای فعال شدن پروژه های خود دارد. تشکیل کنسرسیوم از شرکت های مختلف فعال دراین حوزه و پرداخت هزینه های انها به  صورت دلارمیتواند یکی از راهکارهای موجود باشد.
 
حسینی: دولت دارای طرح ها و برنامه های مثبت زیادی است
سید بهلول حسینی، دیگر نماینده دیگرعضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز امیدواری در راستای رفع تحریم ها و تاثیرمثبت این اتفاق بر روی این صنعت ابراز داشت: هر چند دولت دارای طرح ها و برنامه های مثبت زیادی است اما در یکسال گذشته دولت در حوزه حمل و نقل  تحول و تغییرات خاصی ایجاد نکرده است که قابل ارزیابی باشد.

فیروزی: دولت تمام تلاش خود را در توسعه حمل و نقل ریلی به کار بسته است
محمد فیروزی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی  با نگاهی مثبت به عملکرد یک ساله دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل ریلی گفت: مجلس امیدوار است با توجه به اراده ای که در دولت وجود دارد صنعت حمل و نقل که یکی از ایتم های حساس در اقتصاد کشور است در مسیر توسعه قرار گیرد.

این نماینده مجلس ابراز داشت: آنچه که دیده می شود این است که خود رئیس جمهوری، وزیر راه و معاون ایشان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته اند.

وی ادامه داد: برای نمونه در خصوص مقوله  برقی کردن و افزایش سرعت ناوگان حمل و نقل ما شاهد هستیم که دولت با روسیه و چین مذاکرات و مراودات خوبی را انجام داده است که این نشان توجه دولت به این حوزه است.

حقیقت پور: اتفاق خاصی مشاهده نشده است
اما منصور حقیقت‌پور نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ اردبیل با بیان اینکه که اگر فکری به حال صنعت  حمل و نقل نشود دولت در این حوزه متضرر خسارات بسیارخواهد بود، گفت: در مدت این یک سال اتفاق خاصی در این حوزه مشاهده نشده است.

منصور حقیقت‌پور اذعان داشت: فقدان اعتبارات لازم دولت را دچار مشکل کرده است. پیمانکاران مطالبات معوقه خود را میخواهند. در حالی که 5 ماه از سال میگذرد و چندی دیگر زمستان است هنوز اعتبارات لازم برای پروژه ها تامین نشده است. حدودا  نیمی از پروژه های ارومیه تعطیل است.

این نماینده ابراز داشت: اگر قرار است این صنعت متناسب با نیاز مردم  پیش برود دولت باید تلاش بیشتری بکند. در حالی که هیچ تحولی را در این صنعت شاهد نیستیم. چقدر ناوگان را زیاد کردیم؟

این مقام مسئول ادامه داد: مجلس میداند که برای اصلاح زیر ساخت ها و ارتقاء کیفیت باید به دولت زمان داده شود لذا ما به عنوان نمایندگان مردم اماده هرگونه همکاری با دولت هستیم.

سلطانی: در حوزه حمل و نقل ریلی گام بزرگی برداشته نشده است
در این خصوص عطاالله سلطانی صبور نماینده مردم رزن در مجلس هم با بیان  اینکه باید در خصوص ارزیابی عملکرد دولت واقع بینانه بود و واقعیت هم دیده شود گفت: دولت در حوزه های بهداشت و سیاست خارجی عملکرد خوبی داشته است ولی متاسفانه در حوزه حمل و نقل گام خیلی بزرگی برداشته نشده است و روند دولت دراین صنعت روند قبلی است.

پشنگ: باید منصف بود؛ پروژه های ریلی کلید خورده اند
اما حمیدرضا پشنگ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در بررسی عملکرد دولت باید منصف بود گفت: واقعیت است که من در بازدید حال حاضر خود از حوزه انتخاباتی ام  عزم  دولت را در خصوص اجرای پروژه های عمرانی شاهد هستم. دولت در مهار تورم و ایجاد ارامش در کشور موفق بوده است.

وی ادامه داد: پروژه راه آهن چابهار- خاش- زاهدان که 6 سال بود خوابیده بود ما شاهد هستیم الان کلید خورده است.

گفتنی است مردم به یاد دارند زمانی که حسن روحانی، رئیس جمهور شد، ضمن تاکید اینکه توسعه حمل و نقل ریلی از اولویت‌های اساسی دولت است وعده‌  سرو سامان گرفتن وضعیت محیط زیست، خطوط راه‌آهن و ICT را داده بود.

در این زمینه شایان ذکر است در نظرسنجی از میان 2 هزار و 247 نفر در تهران و 30 مرکز استان، 73 درصد از شهروندان پیش بینی کرده اند که دولت بتواند به وعده های خود در پایان سال 93 جامه عمل بپوشاند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    مگر درحوزه حمل ونقل ریلی عملکردی هم بوده تا ارزیابی شود!!؟!!!؟؟

  • Taghi 0 0

    سلام آقای دون پایه! چرا که نبوده! مگر خبر نداری؟ کلی قرارداد امضا شده که هردو طرف یک نفر بوده! کم کاری نیست شاهکاره تو این زمونه بوی تعفن از میدان آرژانتین بلنده! خدا به فریادشون برسه

  • یواش رو 0 0

    تعدادی از تفاله ها و اشغال هایی که درتیم قبلی مدیریت قبلی راه اهن بودن با شلوغ بازی سعی در انحراف مسیر صحیح یکساله مدیریت بخش ریلی دارند و با الفاظ وعناوینی چون دون پایه و.. alj و.. بی مورد و بی مدرک اتهام میزنند و در این اتهام زنی از عناوین وارزش ها نیز سو استفاده می کنند مسیر صحیح سپردن کارها به مردم است همین مشی که دکتر پیش گرفته

  • علی 0 0

    آقای یواش رو. یواش رو تا بهم برسیم. نتنها در مدیریت شما ها که راه اهنی نیستید و می خواهید راه اهن بسازید نه در دوره مدیریت قبلی. هر دو در مدیریت ضعیف و ناتوان بودید و هستید. چون ساخت و زیر بناهای حمل و نقل ریلی اول به دانش و سپس به تجربه در زمینه ساخت نیاز دارد که هیچکدام نداشتید. البته به چیزی بالاتر از اینها نیاز دارد و ان ایثار بخاطر مملکت عزیزمان است که باز این رو هم ندارید پس …

  • فدایی ایران 0 0

    سلام بر عزیزان دوست من یواش رو ادب از تند یا یواش رفتن مهمتر است هر مدیری کارنامه ای دارد و عملکردی سعی کن عملکرد تیم حاضر رو بهبود بخشی نه فحش و بد بیراه فکر می کنم مشی فحش دادن جواب نمی دهد مردم فهیم اند خود عملکرد تیم حلضر را دارند می بینند امید ها رو نا امید نکن تدبیر کن و کار فرصتی نیست همه دولتها در ایران مشی کوبیدن دولت قبل راداشته اند ولی چه شد خود چه کردند من به شخصه فکر میکنم عمر این دولت ۴ سال است با این ادبیات و این روش مدیریت مردم سریع تغییر عقیده می دهند

  • کارشناس 0 0

    اقای یواش رو واژه ی تفاله رو به انسان دادن فحش محسوب نمیشود؟؟ ایا؟؟؟؟ جنابعالی که دعوت به ادب می کنید مودب باشید. همه شما را می شناسند. دقیقا نکته همین جاست. اقای دکتر پور سید اقایی مدیر نمونه ای بود و هست و خواهد بود و سازمانی نیرومند را در بخش مسافری تشکیل داد و با خون دل و مشقات فروان کلاس جدیدی در بخش مسافری راه اهن تعریف کرد و در سال ۸۵ رفت و به اصطلاح مدیران نالایقی چون[…] رشته های وی را پنبه کردند… چه زجری کشید تا سخت و چه اسان و ناجوانمردانه نابود کردند….. افرادی که ۸ سال با دکتر کار کرده بودی چرا وقتی خود مختاری های این دو مدیر[…] را میدیدید همراهی میکردن… اگه واقعا وجدان داشتند و اندیشه ی بهبود راه اهن رو … به انها خط میدادند و اگر گوش نمیکردند استعفا میدادند… ولی دیدید اهداف و عملکرد… در جهت ایجاد دکان و ابشخوری برای آنها بود، پس حرف نزدند… و با سکوت خود و حتی همراهی وی جزو ردیف اول خاینین به راه اهن و اهداف عالی دکتر اقایی و اندوخته های گرانقدر وی شدند… … دیگر از این دروغها دست بردارید …

  • کارشناس 0 0

    ااقا سانسور میکنید لا اقل جوری سانسور کنید که مفهوم متن برسه…این متن در دفاع جانانه از دکتر پور سید اقایی عزیز قلم زده شده بود…متن زیبا و فنی من رو خراب کردی تین جان… تین نیوز: تین در انتشار مطالب خوانندگان محدودیت هایی دارد از جمله پرهیز از جدل دو نفره! دفاع از افراد جای خود اما تین جای متهم کردن و به محاکمه کشاندن افراد نیست! در هر صورت تلاش کردیم تا حدودی نظرتان را منعکس کنیم! اگر قصوری هست از ضعف ماست؛ شما بزرگوارانه برما ببخشایید.

  • 0 0

    واقعا برای مدیریت این سایت متاسفم که این پیام ها را که حاوی ناسزا و… میباشد را چاپ مینماید. لطفا پیام اینجانب را منتشر نمایید

  • بهلول 0 0

    به نظر من آقای آقایی یک مدیر صنعتی و خصوصی می باشدکه در شرایط و محیط خاص خود می تواند مدیریت کند و در حال حاضر در راه آهن مدیرانی باخصوصیاتی شبیه آقای افشار و مرحوم دادمان ازمدیران عامل اسبق راه آهن می توانند با پرسنل زیرمجموعه تعامل و ارتباط قلبی برقرار کنند چون یک مدیر قبل از اینکه مدیر باشد باید رهبر بوده تا پرسنل از صمیم قلب با وی همکاری نمایند ویژگی که در حال حاضر وجود ندارد تین نیوز: اگر یک صنعتی نتواند مدیران زمان خود را تربیت کند و مجبور باشند همچنان از مدیران قبلی و یا از بیرون از صنعت مدیر برای آن بیاورند(مثل جناب افشار و مرحوم دادمان) باید برای آن صنعت واسفا گفت! پس دیگر توقع خود را بالا نبریم و دنبال پیدا کردن مشکل در جای دیگر باشیم!