| کد خبر: 47850 |

نظرها و خبرها◄ چرا کشتی‌ها رغبت کمتری به تخلیه بار در ایران دارند؟

تین نیوز | بالا بودن عوارض بندری اگر چه موجب افزایش درآمد سازمان بنادر و خودكفایی این سازمان شد اما در کنار این مزیت موجب عدم رغبت کشتی‌ها به تخلیه بار در بنادر کشور شده و در نهایت روند تنزلی عملكرد بنادر ایران را موجب شده است.

1- احیای شورای عالی گردشگری برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر
تین نیوز | سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...متولیان صنعت گردشگری از برنامه‌های خود برای تحقق ورود ۲۰ میلیون گردشگر به ایران در سال ۱۴۰۴ و درآمد ۳۰ میلیارد دلاری از محل گردشگری خبر می‌دهند.
آنها همچنین توجه جدی خود را به احداث هتل برای میزبانی از گردشگران معطوف كرده‌اند. اما آیا صنعت گردشگری كشور تنها نیازمند ساخت هتل و ایجاد واحد اقامتی است؟ در این گزارش تلاش بر این است كه مشخص شود نیاز صنعت گردشگری كشور تنها هتل و مراكز اقامتی نیست...
مطلب کامل

نظر | لزوم توجه به مبحث پر درآمد و پر كشش گردشگری دریایی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۶در مورد این مطلب:
حذف غیر كارشناسانۀ برخی شوراهای عالی، منجمله شورای عالی گردشگری، به جز زیان مالی فراوان و عقب ماندن از برنامه های توسعه، هیچ دستاورد دیگری نداشته است. حال كه با تدبیر دولت امید مجدداً شورای عالی گردشگری احیا شده و به فعالیت خویش بازگشته است، پیشنهاد می شود با جدیت كامل و به دلیل اهمیت فراوان، مبحث پر درآمد و پر كشش گردشگری دریایی را در رأس برنامه های خویش قرار داده و متولیان مربوط به دریا و علاقه مندان بخش خصوصی را در این حوزه به یاری بطلبد. مطمئناً با برنامه ریزی مناسب و اصولی و به دلیل تنوع منحصر به فرد زیست محیطی، آب و هوایی و فرهنگ و سنن سواحل ایران، می توانیم به قطب گردشگری دریایی كشورهای اسلامی تبدیل شویم.

2- اظهارنظر یک فعال حمل و نقل درباره عملکرد دنیامالی در سازمان بنادر
تین نیوز | سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ... احمد دنیامالی، مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی علاقه خاصی به فعال کردن بخش خصوصی داشت و با حمایت های ایشان دو کشتی باری به منظور تردد با پرچم ایران وارد کشور شد. قائم مقامی، عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران در حاشیه جلسه کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موارد سد راه توسعه حمل و نقل دریایی و مالکیت کشتی با پرچم ایرانی و تجربه شخصی خود بیان داشت: دنیامالی در زمانی که ریاست سازمان بنادر و دریانوردی کشور را بر عهده داشت، علاقه خاصی به فعال کردن بخش خصوصی داشت و یکی از مدیران خوش فکر سازمان بنادر به حساب می آمد...
مطلب کامل

نظر | چرا کشتی‌ها رغبت کمتری به تخلیه بار در ایران دارند؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۸در مورد این مطلب:
البته دنیامالی خوش فكر است و درآمد سازمان بنادر را با افزایش جهشی عوارض بندری بسیار بالا برد و این سازمان را خودكفا كرد ولی به عواقب آن فكر نكرد كه كشتی ها رغبت كمتری به تخلیه بار در ایران دارند و ترجیح می دهند بار خود را در بنادر كشورهای همسایه تخلیه كنند و عملكرد بنادر ایران روند تنزلی پیدا كرد كه تاثیر سوء بر میزان تجارت و ترانزیت كشور را نیز در پی داشته است. به درددل های اخیر مسئولان خصوصی در بخش حمل دریایی توجه شود.

3- جدال کارشناسان بر سر حذف سهم 10 درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از کرایه حمل
تین نیوز | دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...یک عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران با بیان اینکه" اخذ 10 درصد از کرایه حمل به نفع شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت حذف رقابت پذیری است" تاکید کرد: با توجه به اعتقاد وزیر راه به نظام رقابتی باید نامه ای در خصوص اصلاح قانون به وی ارسال شود.
در جلسه اخیر کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی که عصر روز گذشته، 26 بهمن برگزار شد، موضوع سهم 10 درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از هرگونه حمل و نقل دریایی انجام شده در کشور از لحاظ قانونی مورد بررسی قرار گرفت که برخی از اعضای کمیسیون، از جمله امیری و قائم مقامی رو در روی هم به تفسیر قانون پرداختند...
مطلب کامل

نظر | چرا سهم وصول 10 درصد دریا را به عهده سازمان بنادر و كشتیرانى نیست؟
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۱-۲۸ در مورد این مطلب:
به اطلاع می رساند صراحتا قانون اشاره بر وارد شدن كالا بر كشور را نموده است. آیا كشتى می تواند وارد كشور شود؟!! همچنین منظور قانون گذار همان عوارض جاده اى است كه در قانون صراحتا دریافت كننده 10 درصد عوارض را بر عهده سازمان راهدارى گذاشته وگرنه اگر عوارض تواما هم جاده و هم دریا بود قانون گذار سهم وصول 10 درصد دریا را به عهده سازمان بنادر و كشتیرانى می گذاشت. در ضمن اگر نظر جنابعالى صحیح باشد می بایست سهم 10 درصد به حساب سازمان بنادر و كشتیرانى واریز گردد كه لذا در این صورت نقض قانون پدید می آید چون قانون گذار دریافت وجه را به عهده سازمان راهدارى (سازمان حمل و نقل و پایانه هاى سابق) گذاشته است. لذا نظر جناب قایم مقامى كاملا صحیح است.

نظر | حمل دریایى بدون استفاده از جاده نمی تواند حركت كند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۸در مورد این مطلب:
من كالاهاى پر حجم وارده از بندرعباس را با ریل به مقصد می رسانم و گاهى موارد هم كالاهاى سبك را با شركت هواپیمایى ایران ایر می فرستم آن وقت چطور حمل دریایى بدون استفاده از جاده می تواند حركت كند؟ ضمنا این وسط سازمان راهدارى با چه حقى و با چه دلیلى و طبق كدام قانون و آیین نامه از من 10 درصد عوارض را وصول می كند؟؟! اعضاى كمیسیون می توانند از شوراى عالى رقابت كشور كه خود وزیر محترم راه نائب رئیس شورا می باشد وفق ماده ٥٢ قانون شورا این عمل ضد رقابتى را پیگیرى كنند.

نظر | درآمدهای حاصل از اين عوارض صرف چه كاری شده است؟؟ 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۱-۱۴در مورد این مطلب:
همانطوريكه مستحضريد قانون چه خوب چه بد، قانون است و همگی مكلف به اجرای آن هستند. نظر بنده بيشتر تمايل به نظر آقای قائم مقامی دارد. ولی در راستای همين قانون انتظار است دوستان در اتاق بازرگانی به دنبال اين باشند كه درآمدهای حاصل از اين عوارض در سال چقدر بوده و صرف چه كاری شده است ؟؟ با داشتن يك آمار دقيق از زمان صدور این قانون تاكنون به صورت سالانه به انضمام مستندات، آن وقت تمامی دوستان به اين نتيجه خواهند رسيد كه اين قانون برای منافع ملی لازم است يا خير. شايد عوارض وصول شده از ابتدا تاكنون نياز قانونگذار را تاكنون مرتفع نموده باشد. به هرحال تا زمانی كه دولت نقش تصدی گری خودش را در امور اقتصادی مخصوصا" در صنعت حمل و نقل داشته باشد، موارد قابل بحث زياد خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.