| کد خبر: 79833 |

شرکتهای هوایی پول اضافی از مردم نمی‌گیرند

تین نیوز | شرکت‌های هوایی بین‌المللی برخی اتهامات مبنی بر کسب سود از کاهش قیمت نفت را رد کردند.


پس از انتقادات مجدد مبنی بر اینکه شرکتهای هواپیمایی قیمت خدمات خود را متناسب با کاهش قیمت سوخت پایین نیاورده اند، شرکت‌های هوایی بین‌المللی برخی اتهامات مبنی بر کسب سود از کاهش قیمت نفت را رد کردند.

رئیس اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی(یاتا) در جمع روسای خطوط هوایی و سازمانهای تنظیم مقررات هوایی در سنگاپور گفت که به رغم پیش‌بینی سود بی سابقه 36 میلیارد دلاری برای صنعت هواپیمایی در سال 2016، سوددهی این صنعت هنوز شکننده و ناپایدار است.

تونی تایلر مدیرکل یاتا در آستانه برگزاری نمایشگاه هوایی سنگاپور گفت: مطمئنا قیمت پایین نفت به شرکتهای هوایی کمک کرده اما این تاثیرگذاری به تاخیر افتاده و در بسیاری از نقاط جهان به دلیل نرخ بیمه های ریسک بالاتر از نرخ بازار و افزایش ارزش دلار برابر دیگر ارزها کم شده است.

سیاستمداران و گروههای مصرف کننده در آمریکا و اروپا از شرکتهای هوایی خواسته اند تا قیمت خدمات خود را کاهش دهند زیرا قیمت نفت برنت از 114 دلار در اواسط 2014 به حدود 30 دلار سقوط کرده است.

جورج اوسبورنت وزیر دارای انگلیس سال گذشته زمانیکه قیمت نفت برنت حدود 53 دلار بود در توئیتر خود گفت: هزینه های بنزین، صورتحساب آب و برق و گاز و بلیط هواپیما برای خانواده ها حیاتی است.
گراهام استرینگر عضو کمیسیون حمل و نقل پارلمان انگلیس به روزنامه ساندی تلگراف گفت: شرکتهای هوایی با پایین نیاوردن قیمت خدمات خود متناسب با کاهش قیمت سوخت، در حال بهره برداری از مسافران هستند.

تیلور درباره این گزارش به رویترز گفت: این داستان بی معنی است... اینطور نیست که صرفا شرکتها در حال کسب سود باشند.

وی افزود: در حالیکه سوخت هنوز یک عنصر مهم هزینه های شرکتهای هوایی است، بخش مهمی وجود دارد که هنوز تحت تاثیر قرار نگرفته است، بنابراین اینکه انتظار داشته باشیم قیمت بلیطها به دلیل اینکه قیمت سوخت پایین بیاید کاملا غیرواقع بینانه است.

تیلور افزود: به بازار انگلیس و تعداد شرکتهای هوایی که همگی در حال رقابت هستند نگاه کنید. هرگاه هزینه ها پایین بیاید آنگاه قیمت بلیط هم پایین می‌آید و مردم اکنون از یک معامله بسیار خوب برخوردار هستند.

خطوط هوایی معتقدند به دلیل هزینه های بالای سرمایه گذاری، محدودیتهای مقرراتی و رقابت شدید، صرفا در حال کسب سود پایدار برای سرمایه گذاران خود هستند.

اما این صنعت با فشار روز افزون مصرف کنندگان و مقامات سیاسی روبرو شده زیرا برخی شرکتها در حذف هزینه سوخت از صورتحسابها کند عمل می‌کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.