| کد خبر: 73155 |

دسترسی به حمل ونقل آسان اصلی‌ترین زیرساخت صنعت گردشگری ارومیه است

تین نیوز | دسترسی بهز آسان اصلی‌ترین زیرساخت توسعه صنعت گردشگری شهر ارومیه است که در اجرای طرح‌های شهری باید به آن توجه داشته باشیم.


مدیر کل راه و شهرسازی استان در دیداری با  اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه ضمن اعلام این مطلب گفت: شهر ارومیه به عنوان یکی از باغ‌شهرهای زیبای کشور از ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری برا توسعه صنعت گردشگری برخوردار بوده و استانداردسازی شبکه حمل و نقل در تحقق این امر تاثیرگذار است.

داریوش نصر با تاکید بر حفظ و صیانت از باغات اطراف شهر ارومیه گفت: عمران شهری باید متوازن با حفظ  و نگهداری از محیط زیست به ویژه فضای سبز بی‌نظیر شهر ارومیه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه نگاه فرابخشی در تهیه طرح‌های تفصیلی باید تعریف شود، گفت: تهیه و تنظیم طرح‌های تفصیلی در برنامه زمانبندی دقیق و عملیاتی در دستور کار حوزه معماری و شهرسازی این اداره کل قرار گرفته‌است.
نصر به حرکت در محور حقوق شهروندی  و رعایت حق مردم در تصمیم گیریهای شهری اشاره کرد و گفت: فلسفه وجوی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خدمت به مردم است و تلاش می کنیم نواهای خوش خدمت به گوش مردم شهر ارومیه برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از برگزاری جلسات کمیته های فنی شهرسازی به شکل هماهنگ و منظم در راستای حل مسائل و مشکلات مدیریت شهری خبر داد و افزود: سعی می‌کنیم  چشم‌اندازهای مشترک مجموعه راه و شهرسازی استان و مدیریت شهری را در آینده نزدیک جامه عمل بپوشانیم.

نصر همچنین ساماندهی بافت فرسوده شهر ارومیه، راه اندازی ایستگاه هواشناسی در گردنه‌های استان، پیگیری ویژه اتمام طرح های ملی ساخت آزادراه ارومیه- تبریز و راه آهن مراغه –ارومیه، پیشروی منسجم و هماهنگ مکاتبات اداری مجموعه راه و شهرسازی استان با مدیریت شهری، حفظ و صیانت از محیط زیست شهر ارومیه و تحقق شهروند محوری در حوزه شهرسازی را از اولویت های کاری این اداره کل دانست.

تاکید بر مدیریت زمان در تهیه و اجرای طرح های تفصیلی، نگاه ویژه به احیای بافت فرسوده شهر ارومیه، استانداردسازی ورودی و خروجی شهرها، مدیریت یکپارچه در حفظ و صیانت از باغات اطراف شهر ارومیه و گسترش فضای سبز شهری، عزم راسخ برای توسعه متراکم سازی و بلند مرتبه سازی ساخت و سازهای شهری، اتحاد همگانی برای تامین مسکن جوانان، برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز و متجاورزان به حریم شهری و جاده ها، ارائه راهکارهای کارآمد در امر جلوگیری از توسعه بی رویه روستاهای اطراف شهر ارومیه و هم اندیشی دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی از مهمترین موضوعاتی بود که از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه مطرح شد.
در پایان این مراسم رئیس شورای شهر ارومیه و نیز شهردار ارومیه به طور جداگانه با اهدای تقدیر نامه به مدیرکل راه و شهرسازی استان، انتصاب وی را تبریک گفتند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.