| کد خبر: 57006 |

تسریع در رونق گردشگری اصفهان

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: به‌رغم مشکلات زیاد، افقی جدید برای فعالان اقتصادی این استان ترسیم شده است.
 
سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی اظهار کرد: تلاش برای رونق کسب‌وکار و خروج از رکود از اهداف اتاق بازرگانی اصفهان در دوره جدید است، از این رو همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ها، به رونق کسب‌وکار کمک کرده و افق روشنی را برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اصفهان ترسیم کنیم. 
رئیس اتاق اصفهان با اشاره به اینکه همکاری شهرداری و اتاق اصفهان می‌تواند به پویایی اقتصاد این شهر کمک کند، تصریح کرد: متاسفانه تا پیش از انتخاب شهردار جدید، ارتباط خوبی بین شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان وجود نداشت. 

وی تاکید کرد: برای تقویت اقتصاد اصفهان این دو نهاد باید در کنار هم قرار گیرند زیرا اصفهان با تعدادی از شهرهای مهم جهان خواهرخوانده است و همکاری شهرداری و اتاق اصفهان می‌تواند به بهره‌برداری از قراردادهای اصفهان با شهرهای خواهرخوانده کمک کند. 

سهل‌آبادی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که با انتخاب شهردار جدید اصفهان، ارتباط بین شهرداری با اتاق اصفهان تقویت شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با بیان اینکه به شعارهای انتخابی خود پایبندم، گفت: اتاق بازرگانی برای همه فعالان اقتصادی است و برای کمک به نجات اقتصاد ایران تشکیل شده است. از این‌رو رویکرد ما این است که باید از همه امکانات برای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی و اقتصاد استان استفاده کرد. 

وی تصریح کرد: فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان بیشتر مشورتی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی، صنایع و کشاورزی اصفهان است از این رو نباید انتظار داشت که همانند دستگاه‌ها، فعالیت اجرایی داشته باشد. 

سهل‌آبادی افزود: اتاق اصفهان در تلاش است با برقراری ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و اداره‌های استان نظرات کارشناسی و راهکارهای خود پیرامون وضعیت اقتصادی استان را به دستگاه‌های اجرایی ارائه دهد و ما امیدواریم در این شرایط حساس بتوانیم به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان فراهم کردن زمینه فعالیت جوانان کارآفرین را از رویکردهای مهم این اتاق بیان کرد و گفت: تعداد زیادی از اعضای این اتاق را جوانان تشکیل می‌دهند، به همین دلیل قصد داریم با ایجاد معاونت جوانان و بانوان در چارت سازمانی خود، برای جوانان کارآفرین عضو اتاق و سایر جوانان علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه برنامه‌ریزی کنیم. 

وی افزود: معاونت جوانان و بانوان اتاق بازرگانی اصفهان برای چهار سال آینده برنامه‌های مهمی را برای جوانان کارآفرین برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد کرد.

سهل‌آبادی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در سال‌های گذشته از صنعت گردشگری استان غافل شده بود، گفت: استان اصفهان ظرفیت‌های خوبی برای بهره‌برداری از گردشگری دارد اما نتوانسته است از این ظرفیت‌ها به شایستگی استفاده کند. 

وی اظهار کرد: برای تقویت گردشگری اصفهان، مجمع گردشگری اصفهان را راه‌اندازی کرده‌ایم و این مجمع برای همسو کردن سایر ارگان‌ها از جمله آموزش و پرورش، شهرداری و اداره میراث فرهنگی با برنامه‌های خود، پیگیری‌های لازم را به عمل خواهد آورد. 

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه حوزه‌های مختلف از جمله موزه داری، هتلداری و برقراری پروازها از اصفهان به سایر نقاط جهان برای اتاق اصفهان بسیار مهم است، گفت: قصد داریم با ایجاد معاونت گردشگری در اتاق بازرگانی اصفهان به رونق گردشگری و تقویت این صنعت پاک در استان سرعت ببخشیم.
 
وی درباره برنامه‌های اتاق بازرگانی اصفهان برای رونق گردشگری در شهرها با بیان اینکه گردشگری نباید تنها به شهر اصفهان محدود شود، گفت: در نشستی با فرمانداران، راهکارهای تقویت گردشگری در شهرستان‌های استان بررسی شده و به رونق گردشگری در سایر شهرستان‌ها کمک می‌شود.
 
سهل‌آبادی با اشاره به اینکه در دوره جدید، حفاظت از محیط زیست و توجه به این بخش برای اتاق بازرگانی اصفهان با اهمیت است، گفت: محیط‌زیست برای همه یک موضوع حیاتی و مهم است از این رو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست ایجاد شد تا اتاق بتواند در این زمینه‌ها گام‌های مهم بردارد. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان درباره اقدامات کمیته آب این اتاق نیز گفت: با توجه به مشکلات استان در زمینه تامین آب و کمبود این مایع حیاتی، کمیته آب تشکیل شده تا با همکاری سایر دستگاه‌ها، راهکارهای اساسی برای مقابله با خشکسالی و کمبود آب استان اتخاذ شود. 

وی با اشاره به اینکه به‌رغم کمبود آب در استان، آب اصفهان به نام تامین آب شرب به سایر استان‌ها منتقل می‌شود، تصریح کرد: برای ما قابل قبول نیست که آب اصفهان را به بهانه تامین آب شرب سایر استان‌ها از این استان خارج کنند و در صنایع آن استان‌ها مورد استفاده قرار دهند. 

وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه توانسته است 67 درصد مصرف آب خود را کاهش دهد، گفت: واحدهای تولیدی دیگر استان نیز باید در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب برنامه‌ریزی کنند، کمیته آب اتاق اصفهان می‌تواند در این زمینه به صنایع کمک کند. 

سهل آبادی از دست رفتن کرسی اصفهان در اتاق ایران را برای اتاق بازرگانی اصفهان بدون اهمیت دانست و گفت: از دست دادن این کرسی برای ما فاجعه بار نیست زیرا اصفهان پس از تهران، بزرگ‌ترین و تاثیرگذار ترین اتاق ایران است. 

سهل آبادی در زمینه مسائل مربوط به معدن استان نیز گفت: در زمینه تجهیزات و ماشین‌آلات معدن ضعیف هستیم، صنایع معدنی نیز هزینه بر است و تامین این تجهیزات برای معدنکاران بسیار گران تمام می‌شود. 
وی افزود: دیون معدنکاران با سود بالا محاسبه می‌شود و این فشار زیادی را بر فعالان این بخش وارد کرده و موجب شده تا مشکلات بخش معدن افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: بهره‌برداران معادن تحمل این فشارها را ندارند و به همین دلیل بسیاری از معادن در سال گذشته رو به تعطیلی رفت. 

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری اتاق اصفهان و معدنکاران، راهکارهای لازم برای برون رفت از این مشکلات اتخاذ و اجرایی شود. 

سهل‌آبادی همچنین از تشکیل کمیته فرهنگ و رسانه در این اتاق خبر داد و گفت: در این کمیته اهالی فرهنگ و صاحبان قلم حضور دارند. 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.