| کد خبر: 47424 |

اختصاص ۸ درصد یارانه به تسهیلات گردشگری

تین نیوز | معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص 8 درصد یارانه به سود تسهیلات بانکی در بخش گردشگری خبر داد.
 
سعید شیرکوند در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به پرداخت یارانه به طرح‌های گردشگری در کشور اظهار کرد: تمام پروژه‌های حوزه گردشگری یارانه خود را دریافت کردند.
 
وی ادامه داد: پروژه‌های بخش گردشگری که از تسهیلات بانکی استفاده کرده و به بهره‌برداری رسیدند شش تا هشت درصد یارانه سود تسهیلات توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت می‌شود.
 
شیرکوند با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هفت درصد سود بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات طرح‌های گردشگری در گیلان را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های گردشگری در استان تاکنون یارانه دریافت کردند و تعداد باقی‌مانده تا اردیبهشت ماه امسال یارانه خود را دریافت می‌کنند.
 
معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مصوبات ایجاد 70 منطقه نمونه گردشگری در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد هفت منطقه یک گام جلوتر از مصوبه هستند.
 
وی با اشاره به اینکه مناطق نمونه گردشگری باید از قبل دارای طرح جامع و سرمایه‌گذار باشند، بیان کرد: پس از روند مذکور طرح جامع گردشگری باید در هیئت وزیران به تصویب برسد.
 
شیرکوند از اجرایی شدن هفت منطقه نمونه گردشگری در گیلان خبر داد و گفت: مناطق مذکور دارای مشکلاتی هستند و باید این مشکلات را برطرف کنیم.
 
معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تعریف درستی از هزینه برخی منابع در گیلان نشده است، خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از منابع در جلوگیری از اتلاف آن موثر است.
 
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اشتغالزایی در بخش گردشگری گیلان اتفاق بیفتد، یادآور شد: تعدادی از پروژه‌های گردشگری استان قابلیت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را دارند.
 
شیرکوند به واگذاری پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک‌ها اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی با طرح‌های گردشگری بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی موافقت کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.