| کد خبر: 46752 |

خدمات گمرکات مسافری در ایام نوروز شبانه روزی شد

تین نیوز| رئیس کل گمرک ایران در رابطه با خدمات گمرک در ایام نوروز گفت: در راستای ایجاد تسهیلات و رضایت از خدمات گمرکی، گمرکات مسافری سراسر کشور به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می کنند.
 
مسعود کرباسیان افزود: گمرکات بندری کشور نیز برای ترخیص کالاهای اساسی در ایام تعطیلات عید نوروز خدمات گمرکی را ارائه می کنند و سایر گمرکات کشور نیز با استقرار کشیک نسبت به ترخیص کالاها اقدام خواهند کرد.
 
وی در بخش دیگری از توضیحات خود درباره اصلاحات انجام شده در کتاب مقررات صادرات و واردات با تشکر و قدردانی از زحمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: صنعت معدن، تجارت تلاش های بسیار زیادی برای تسهیل فرآیند بررسی تعرفه های سال 94 صورت داد تا هرچه سریع تر این سند تجاری برای بهره برداری ذینفعان آماده شود.
 
وی افزود: در سال گذشته گمرک در راستای افزایش شفافیت در اجرای مقررات تجاری و حمایت از تولیدکنندگان و اجرای کنوانسیون های بین المللی با پیشنهاد حدود 1500 مورد اصلاحی در کتاب مقررات صادرات و واردات به کمیسیون ماده یک و وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی، رییس سازمان استاندارد و با تشکیل جلسات فوق العاده کارشناسی موضوع به شکل شایسته بررسی شد.
 
رییس کل گمرک متذکر شد: 95 درصد اصلاحات در موعد مقرر و در فروردین 93 به صورت چاپ شده در اختیار تجار و تولیدکنندگان قرار گرفت.
 
کرباسیان گفت: امسال نیز بنابه وظیفه ذاتی گمرک برای انجام رسالت مهم برای کنترل دقیق، سریع و صحیح در مرزها و حمایت از تولیدکنندگان و در راستای ضرورت اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی، حدود 257 پیشنهاد اصلاحی به کمیسیون ماده یک و وزارتخانه های مرتبط ارائه شد.
 
وی ادامه داد: در همان روزهای نخست کلیات همه پیشنهادات مورد پذیرش و تصویب کمیته های کمیسیون ماده یک قرار گرفت و با ارتباط مثبت و خوبی که با وزارتخانه ها و سازمان ها به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد، روند جلسات با کارشناسی ادامه پیدا کرد.
 
رییس کل گمرک ابراز امیدواری کرد: پیشنهادات گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت در فرصت باقی مانده در دولت مطرح شود و مورد تصویب قرار گیرد تا انشاءالله در نخستین روزهای سال جدید اجرایی و به واحدهای تولیدی، تجاری و صادرکنندگان ابلاغ شود.
 
کرباسیان تصریح کرد: با تلاش مضاعف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر اعضای کمیسیون ماده یک و تایید به موقع دولت، صادرات و واردات برای اولین مرتبه به موقع ابلاغ خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.