| کد خبر: 31963 |

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفتگو با تین نیوز:

◄ مقایسه وضعیت گردشگری در دولت یازدهم با دولت های نهم و دهم / برنامه ریزی ترکیه برای جذب گردشگران ایرانی

تین نیوز | عضو هيات مديره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، با اشاره به اینکه وضعیت گردشگری به صورت تدریجی رو به بهبود است، گفت: اگر می خواهیم 20 سال آینده، گردشگر به معنی واقعی داشته باشیم، باید از حالا برنامه ریزی کنیم.

مسیح اله صفا در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: اگرچه از سال گذشته درصد ورود گردشگر به کشور افزایش یافته اما مهم این است که این افزایش، نسبت به چه عددی بوده است.

وی با طرح این سوال که "آیا در دولت نهم و دهم برای مثال یک میلیون گردشگر داشتیم که حالا 5 برابر شده یا 2 هزار گردشگر بوده که حالا 5 برابر شده" ادامه داد: ما یک دوره 8 ساله را در رخوت و رکود کامل گردشگری گذراندیم و اکنون امیدواری نسبت به بهبود وضعیت گردشگری ایجاد شده است.

عضو هيات مديره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، تاکید کرد: از سال گذشته و با کاهش بخشی از تحریم ها، امیدواری برای رشد و رونق گردشگری ایجاد و وضعیت گردشگری نه به صورت جهشی، بلکه به صورت تدریجی رو به بهبود است.

صفا، به پرواز گردشگری بویینگ 747 ایران ایر اشاره کرد و گفت: این پرواز، سمبولیک بود و به نظرم تاثیر چندانی در وضعیت گردشگری هوایی ایران نخواهد گذاشت، زیرا ما به لحاظ زیرساخت ها، مشکلات فراوانی داریم.

این فعال صنعت گردشگری، به لزوم رشد و توسعه صنعت گردشگری در ایران اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری باید جایگزین صنایع دیگر مثل نفت، گاز، پتروشیمی، و طلا شود.

برنامه ریزی ترکیش ایرلاینز، برای جذب گردشگران ایرانی
وی با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا، صنعت گردشگری عملا بودجه مملکت را تامین می کند، گفت: در سال 2012 درآمد حاصل از صنعت گردشگردی کشور ترکیه، حدودا به رقم 48 میلیارد یورو رسید.

رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش، به شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز اشاره کرد و افزود: این شرکت هواپیمایی، بازار هدف خود را طراحی و گردشگر ایرانی را جذب، و برای آوردن آنها روزانه چندین پرواز گذاشته است.

صفا، ادامه داد: این شرکت هواپیمایی از میزان استقبال گردشگران ایرانی برای ورود به کشور ترکیه اطمینان دارد تا جایی که تعداد پروازهایش به ایران را به 8 پرواز در روز افزایش داده است.

عضو هيات مديره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، با تاکید بر اینکه کشور ترکیه برای پیشرفت صنعت گردشگری، از سال 1985 برنامه ریزی کرده افزود: اگر می خواهیم 20 سال آینده، گردشگر به معنی واقعی داشته باشیم، باید از حالا برنامه ریزی کنیم.

وی به راهکارهای رشد و رونق گردشگری، در ایران اشاره کرد و گفت: دولت باید زیرساخت های لازم را ایجاد و اجرای کار از بازاریابی گرفته تا آوردن گردشگر و پذیرایی و غیره را به بخش خصوصی بسپارد. لذا تعامل دولت و بخش خصوصی، برای رشد و رونق صنعت گردشگری اجتناب ناپذیر است.

صفا، در پایان گفت: رشد و رونق گردشگری، نیازمند تفکر و عزم ملی، و داشتن مدیران متخصص و آگاه به صنعت گردشگری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • برنامه نویس 0 0

    به نظر من این هنر است و نوش جونشان وقتی یک کشور با X ایرلاین توانسته بازار مسافر ایران را قبضه کند و یک سفر به ترکیه از سفر خانوادگی به مشهد ارزان تر تمام می شود اتفاقی نیست بلکه برنامه ریزی، مدیریت و مشتری مداری اثر خود را گذاشته است امروز آژانس های داخلی بخاطر بسته های تشویقی دریافتی از ایرلاین های ترک مسافر دارای پول و بی هدف را به سمت ترکیه هدایت می کنند ولی آیا توانسته ایم این مسافر را به مثلا کیش هدایت کنیم بزور جشنواره و اهدای خودرو و حضور خوانندگان هنوز به ۷۰ درصد ظرفیت اسمی آنجا نرسیدیم مثل چرا از شش ماه قبل برنامه ریزی برای پرواز نجف در ایام اربعین نشده است که امروز مشتاقان امام حسین بلیط را تا یک میلیون ششصد هزار تومان خریداری نکنند این آیا مدیریت است یا شیوه حسینقلی خانی!!!!!