| کد خبر: 270539 |

مدیر مجموعه گردشگری الیمالات نور بازداشت شد

مدیر مجموعه گردشگری الیمالات نور به دلیل مراجعه نکردن به مرجع قضایی برای ارائه توضیحات لازم درباره تخریب بخشی از جنگل الیمالات بخش چمستان بازداشت شد.

تین نیوز

مدیر مجموعه گردشگری الیمالات نور به دلیل مراجعه نکردن به مرجع قضایی برای ارائه توضیحات لازم درباره تخریب بخشی از جنگل الیمالات بخش چمستان بازداشت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، تخریب قسمتی از جنگل های الیمالات بخش چمستان از توابع شهرستان نور که از اواخر سال ۱۴۰۲ مورد توجه و انتقاد مردم، رسانه ها و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی قرار گرفته بود در تازه ترین اقدامات مربوط به پیگیری این موضوع به دستگیری مدیر این مجموعه گردشگری منجر شد.

مبارزه با تخریب منابع طبیعی و زمین خواری به عنوان یکی از اولویت های دولت سیزدهم در مازندران طی ۲ سال اخیر با جدیت و به شکل ویژه ای در دستور کار قرار گرفته و پرونده های متعددی نیز در این زمینه با پیگیری های انجام شده به نتیجه رسیده است.

راهبرد دولت مردمی سیزدهم مبارزه با هرگونه دست اندازی به عرصه های ملی است و در همین راستا نیز ستاد مبارزه با زمین خواری در کشور تشکیل شده است.

آیت الله رئیسی نیز اسفند ۱۴۰۱ در سفر مازندران در نشست فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران تاکید کرده بود هیچ گونه کوتاهی در صیانت از جنگل ها پذیرفته نیست و به استاندار مازندران دستور داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه بلافاصله هرگونه مقابله با تعرض به جنگل را با اولویت تخلفات ساختمانی در دستور کار قرار دهد. استاندار مازندران هم روز ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ اقدام به تشکیل تیم های شناسایی، حقوقی و بازررسی با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سپاه کربلا و دیگر دستگاه های مرتبط کرد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران پنجم فروردین سال جاری نیز در دیدار نوروزی مدیران ارشد استان با نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد که قرارگاه صیانت از جنگل و زمین استان، امسال با هدف برخورد جدی تر با جنگل خواری، فعالیت خود را با همکاری همه مسوولان سه قوه و حمایت ویژه نماینده ولی فقیه در استان ادامه می دهدو

در همین راستا نیز پیگیری تازه ترین پرونده تخریب جنگل به جنگل الیمالات بخش چمستان از توابع شهرستان نور ارتباط دارد با جدیت در حال پیگیری است که در تازه ترین اقدام مرتبط با این پرونده، شامگاه پنجشنبه مدیر مجموعه گردشگری الیمالات بازداشت شد.

دادستان مرکز مازندران امروز -جمعه- خبر بازداشت مدیر مجموعه گردشگری الیمالات را تایید کرد و گفت: مدیر این مجموعه چندی پیش برای ارائه توضیحات احضار شده بود که در مهلت قانونی داده شده خودش را معرفی نکرد.

محمد کریمی اظهار کرد: با توجه به این که فرد مد نظر در مهلت قانونی خودش را برای ارائه توضیح معرفی نکرد توسط دادسرای نور بازداشت شد.

وی افزود: البته امکان این که مدیر مجموعه گردشگری الیمالات با قرار وثیقه آزاد شود وجود دارد و با توجه به تعطیل بودن امروز، از شامگاه پنجشنبه -۱۶ فروردین- بازداشت شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.