| کد خبر: 253771 |

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

هزار جاذبه ناشناخته گردشگری مازندران در سبد معرفی به مسافران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از راه اندازی سامانه ای برای معرفی یک هزار جاذبه ناشناخته تاریخی و گردشگری استان خبرداد و گفت : با این روش مسافران می توانند اطلاعات مورد نیاز این اماکن را دریافت کنند.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از راه اندازی سامانه ای برای معرفی یک هزار جاذبه ناشناخته تاریخی و گردشگری استان خبرداد و گفت : با این روش مسافران می توانند اطلاعات مورد نیاز این اماکن را دریافت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، صادق برزگر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری افزود : مازندران دارای سه هزار اثر تاریخی و گردشگری است که از این تعداد ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی ادامه داد : بیشتر آثار و جاذبه های تاریخی و گردشگری مازندران کمتر به مسافران شناخته شده و آنها از این فضاها و اماکن مطلع نیستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : اطلاعات مربوط به معرفی این جاذبه و نیز لوکیشن مکان دسترسی به این جاذبه های تاریخی به آدرس https://www.hellomazandaran.com/ قرار دارد.

وی اضافه کرد : در زمان حاضر توزیع سفر در مازندران یکنواخت نیست و حجم بیشتر مسافرت ها به سمت مسیرهای همیشگی جنگل و دریا روانه می شوند.

به گفته برزگر همچنین آماده سازی فعال کردن سامانه پیامکی اطلاعات مربوط به مازندران از قبیل آب و هوا، راه، پایگاه های امدادی و هلال احمر در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی فعال سازی این سامانه را منوط به مجوز کشوری و وزارت ارتباطات اعلام کرد و ادامه داد : با پیگیری هایی که انجام شده این سامانه پیامکی فعال خواهد شد و به محض ورود مسافر این اطلاعات در اختیار آنها قرار می گیرد.

به گفته برزگر براساس هماهنگی صورت گرفته با اداره کل امور عشایری مازندران در مسیرهای مواصلاتی و ورودی استان، سیاه چادر به عنوان جاذبه معرفی سبک زندگی استان برپا می شود.
وی خاطر نشان کرد : همچنین طبق هماهنگی انجام شده ناوگان حمل و نقل عمومی استان به کتاب مجهز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد : نرم افزار «پمپ بنزین یاب» از سوی شرکت نفت تهیه شد تا نزدیک‌ترین جایگاه های سوخت مسیر مسافران به آنها اطلاع شود.

وی گفت : مازندران باظرفیت اقامتی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شب آماده اسکان مسافران نوروزی است.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.