| کد خبر: 260858 |

سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌ نام کرده‌ اند

رئیس ستاد اربعین وزارت کشور گفت: سه میلیون زائر به منظور شرکت مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

تین نیوز

رئیس ستاد اربعین وزارت کشور گفت: سه میلیون زائر به منظور شرکت مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید مجید میراحمدی ، دوشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزهای ۲ گانه خوزستان بسیار هماهنگ، منضبط با امکانات زیرساختی مناسب هستند.

وی با بیان اینکه به زائران توصیه می شود بر اساس مشخصات جغرافیایی ۲ چذابه و شلمچه را برای تردد انتخاب کنند، افزود: در مجموع از ابتدای ماه صفر، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از این ۲ مرز تردد داشته اند که این آمار نسبت به زمان مشابه در سال قبل، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس ستاد اربعین حسینی وزارت کشور، بیان کرد: همکاری هایی که در استان خوزستان با مسئولان عراقی صورت گرفته بسیار خوب و در سطح عالی شکل گرفته است و در هیچکدام از مقاطع گذشته چنین همکاری را شاهد نبوده ایم.

میراحمدی افزود: در سال گذشته و در موضوع حمل و نقل، بخشی از زائران به دلیل وجود برخی مشکلات در این حوزه از زیارت باز ماندند، اما در سال جاری تعداد ۷۰ دستگاه اتوبوس برای کمک به حمل و نقل در خاک عراق تهیه شده است.

وی با اشاره اینکه سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: درصدی از این تعداد حق بیمه خود را پرداخت نکرده اند، اما با این وجود ۲ میلیون ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

رئیس ستاد اربعین حسینی وزارت کشور ضمن تشکر از زائران به خاطر همکاری با ستاد مرکزی اربعین حسینی، گفت:یک میلیون ۶۰۰ نفر تاکنون از مرزها عبور کرده و بیش از۳۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشته اند.

میراحمدی افزود: رفت و آمد خیلی معقولی در سال جاری رقم خورده، اما به دلیل ازدحام جمعیت در کربلا و مشکلاتی که در امر خدمت رسانی به بیش از ۲۰ میلیون زائر وجود دارد، درخواست داریم تا ماندگاری در شهر کربلا و عتبه مقدسه را حداکثر یک روز مقرر سازند و برای اینکه زائران در امر خدمات گیری دچار مشکل نشوند، حتما قبل از روز اربعین به کشور باز گردند.

وی در خصوص تمهیدات انجام گرفنه برای بازگشت زائران، بیان کرد: با برنامه ریزی و پیش بینی هایی که کمیته حمل ونقل ستاد اربعین برای بازگشت زائران تدارک دیده است مشکلی در زمینه بازگشت زائران وجود ندارد.

رئیس ستاد اربعین حسینی وزارت کشور با اشاره به تامین ارز مورد نیاز زائران، بیان کرد: تا به امروز هر میزان ارز که مورد نیاز زائران بوده از سوی بانک مرکزی تهیه و در اختیار زائران قرار داده شده است.

میراحمدی گفت: ما لبخند رضایت را در تمام مرزها بر لیان زائر می بینیم و این موضوع خستگی را از دوش خدمتگزاران اباعبدالله الحسین (ع) بر می دارد و به فضل خدا یک اربعین به یاد ماندنی در حال رقم خوردن است، ضمن اینکه هرگز همکاری مسئولان عراق را در این میان فراموش نمی کنیم.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.