| کد خبر: 247314 |

در هفته گردشگری انجام می شود؛

◄ امضای تفاهم نامه همکاری گردشگری با سازمان بنادر و شرکت فرودگاه ها

هفته گردشگری امسال با شعار ملی "رویش اندیشه‌ های نو در گردشگری ایران" قرار است از 5 تا 12 مهر ماه با برنامه هایی متنوع برگزار شود؛ از جمله برنامه های اعلام شده در این هفته امضای تفاهم ‌نامه همکاری با سازمان بنادر و شرکت فرودگاه ‌هاست.

تین نیوز

در هفته گردشگری که از پنجم تا یازدهم مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود ۹۰ جشنواره موضوعی، افتتاح ۱۸۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور، برگزاری ۵۰ نشست، برگزاری ۹۰ کارگاه آموزشی و برنامه های متنوعی در ۲۹ پایگاه های میراث فرهنگی برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز ، هفته گردشگری امسال با شعار ملی "رویش اندیشه های نو در گردشگری ایران" قرار است از 5 تا 12 مهر ماه با برنامه هایی متنوع برگزار شود؛ از جمله برنامه های اعلام شده در این هفته امضای سه تفاهم نامه با سازمان بنادر، شرکت فرودگاه ها و شرکت ملی پست در روز چهارشنبه ششم مهر ماه است.

 

برگزاری میزهای تخصصی گردشگری در سراسر کشور

فاطمی
مصطفی فاطمی؛ مدیر گردشگری داخلی

مصطفی فاطمی؛ مدیر گردشگری داخلی در آستانه روز جهانی گردشگری با اعلام این که «رویش اندیشه های نو در گردشگری ایران» شعار هفته گردشگری ایران است، برنامه های این هفته را تشریح کرد و گفت: توزیع متوازن سفرهای داخلی، توجه به گردشگری موضوعی از معنوی و مذهبی گرفته تا کشاورزی، خوراک، کودک، ورزشی، ادبی و ... از اهداف هفته گردشگری خواهد بود.

او درباره شعار سال گردشگری و رویکرد ایران در خصوص این شعار نیز اظهار داشت: انعطاف پذیری گردشگری برای ماندگاری گردشگری و استفاده از ظرفیت های مغفول مانده مد نظر است. تاکنون هم بیش از ۱۷۰ جشنواره برگزار کردیم و در این هفته نیز حدود ۹۰ جشنواره داریم. 

فاطمی در ادامه به تشریح و معرفی برنامه های این هفته در استان ها پرداخت و افزود: در حوزه های گردشگری کشاورزی، مذهبی، خوراک، ورزشی، ادبی، کودک، دریایی، علمی، فرهنگی اجتماعی، سلامت، طبیعی، گردشگری دسترس پذیر در تمام استان ها میزهای تخصصی گردشگری برگزار می شود.

 

مجوز کشتی های کروز صادر شده ولی مشکل فنی دارند

فاطمی پیرامون راه اندازی کشتی های کروز که برای جام جهانی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: مجوز فعالیت آنها ابلاغ شده اما مشکلات قانونی و فنی وجود دارد که تلاش شده موانع آن برطرف شود. فاطمی ابراز امیداوری کرد: بخش سوخت نیز نیازمند چارچوب بود و امیدوارم ۲ کروز در ایام جام جهانی فعال شوند. 

وی تاکید کرد: مشکلات فنی همچنان وجود دارد که زمان بر است و برای پیگیری توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دست بررسی و پیگیری است.

فاطمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی افزود: برنامه های گوناگونی در استان ها از سوی بخش خصوصی نیز برنامه ریزی شده است، همچنین تفاهم نامه هایی با سازمان بنادر، شرکت فرودگاه ها و شرکت ملی پست نیز در هفته گردشگری منعقد می شود. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی متذکر شد: برگزاری ۹۰ جشنواره موضوعی، افتتاح ۱۸۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور، برگزاری ۵۰ نشست، برگزاری ۹۰ کارگاه آموزشی و برنامه های متنوعی در ۲۹ پایگاه های میراث فرهنگی برنامه ریزی شده است.

 

انعقاد تفاهم همکاری با شرکت فرودگاه ها و سازمان بنادر

تجری
احمد تجری؛ مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری

احمد تجری؛ مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری نیز در مراسم رونمایی از پوستر هفته گردشگری با اشاره به انجام تفاهم نامه با سازمان بنادر، شرکت فرودگاه ها در هفته گردشگری؛ گفت: گردشگری با حوزه های مختلفی در ارتباط است و سیاست وزارتخانه و معاونت گردشگری تعامل با دستگاه ها در راستای حل مشکلات و از میان برداشتن موانع برای دریافت تسهیلات بانکی و تامین منابع مالی است. او به امضای تفاهم نامه با سازمان امور اراضی اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم نامه مقرر شد انتقال سند مالکیت ملی بر اساس ارزش قیمت زمین در زمان واگذاری انجام شود.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری با اشاره به تفاهم هایی که با برخی سازمان ها و دستگاه ها برای تسهیل سرمایه گذاری گردشگری انجام شده است، گفت: با سازمان امور اراضی به این توافق رسیدیم که ارزش اراضی به هنگام واگذاری محاسبه شود. با شرکت فرودگاه ها نیز برای ایجاد تأسیسات در اراضی اطراف فرودگاه و با شرکت ملی پست درباره استفاده از ساختمان های تاریخی در گردشگری، تفاهم هایی شده است.

به گفته او ۱۸۳ پروژه در سطح کشور با حجم سرمایه گذاری ۳۱۹۸ میلیارد تومان در هفته گردشگری بهره برداری می شود که در این صورت، بیش از ۳۸۸ هزار متر مربع به ظرفیت تأسیسات گردشگری اضافه می کند. با بهره برداری این پروژه ها ۲۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود. این پروژه ها شامل ۲۱ هتل و هتل آپارتمان، ۸۱ اقامتگاه بوم گردی و سنتی، ۲۱ سفرخانه سنتی، ۲۶ مجتمع گردشگری و ۳۴ پروژه مرکز تفریحی و سرگرمی و سایر است.

او افزود: برخی از این پروژه ها معطل مانده بودند و بخشی هم در تسهیلات بانکی دچار مشکل شده بودند که برای رفع آن ها اقدام شده است.

تجری با تاکید بر اینکه فرآیند ایجاد زیرساخت های گردشگری زمان بر است، افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در حال ساخت در کشور داریم که اولویت برای پرداخت تسهیلات با پروژه های بالای ۷۰ درصد است.

از مهم ترین برنامه های هفته گردشگری امسال تجلیل از فعالان گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روز یازده مهر و افتتاح نمایشگاه گردشگری اصفهان در ششم مهر عنوان شده است.

-مشروح برنامه های هفته گردشگری در کشور از این قرار است :

1

3

4

-جشنواره های موضوعی میزهای تخصصی گردشگری به این شرح ذیل برگزار می شود:

جشنوارهای گردشگری

1

5

8

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.