| کد خبر: 247268 |

دستورالعمل های اجرایی ایمنی بنادر بازنگری می شود

اولین نشست تخصصی بررسی حوادث ترافیک بندری و ناشی از کار، با حضور معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و با تاکید بر رویکرد "کنترل، کاهش و پیشگیری مستمر از وقوع حوادث مشابه" و ارائه راهکارها و اقدامات اصلاحی برگزار شد.

تین نیوز

اولین نشست تخصصی بررسی حوادث ترافیک بندری و ناشی از کار، با حضور معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و با تاکید بر رویکرد "کنترل، کاهش و پیشگیری مستمر از وقوع حوادث مشابه" و ارائه راهکارها و اقدامات اصلاحی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، در این نشست که مدیران کل ستادی و مدیران کل و معاونین امور بندری بنادر ذیربط ، رؤسای HSE بنادر،  مدیران شرکت های تابعه بندری و کارشناسان مرتبط نیز حضور داشتند، جلیل اسلامی، عضو هیات عامل و معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادر بر لزوم سیستماتیک و روش مند کردن بررسی سوانح بندری تاکید کرد.
به گفته اسلامی ، در فرایند بررسی سوانح بندری، پارامترهای مهمی چون آموزش های مستمر و برنامه ریزی شده ایمنی و بازنگری دستورالعمل ها و روش های اجرایی، نیز در ایمن تر شدن بنادر و حفظ جان اشخاص و اموال موثر خواهد بود.
بنا بر این گزارش، در این نشست عبداله جعفری، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر نیز با اشاره به وقوع چند مورد حادثه با  پیامد شدید در محدوده عملیاتی تحت اختیار پایانه های بندری و شرکت های سرمایه گذار در بنادر، هدف محوری و اصلی از این نشست، را بررسی علل ریشه ای و اساسی حوادث براساس دستورالعمل ثبت، تجزیه و تحلیل حوادث (مصوب هیأت عامل سازمان) با رویکرد درس آموزی از حوادث عنوان کرد.
 جعفری گفت: در این نشست علاوه بر تدقیق و شناسایی علل مستقیم و ریشه ای وقوع حوادث بندری، راهکارهای پیشگیرانه و واکنشی مناسب در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اقدامات اصلاحی لازم الاجرا احصا شد.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی افزود: مقرر شده است پیشرفت برنامه های بهبود براساس برنامه زمان بندی مشخص و دقیق توسط ادارات HSE  بنادر و سایر مبادی ذی ربط بنادر شهید رجایی و خرمشهر مورد پایش و کنترل مستمر قرار گیرد.
جعفری با اشاره به اینکه بخش عمده حوادث در حوزه ترافیکی بنادر رخ داده است، تاکید کرد: تسریع در اجرایی شدن آیین نامه تردد اشخاص و وسایط نقلیه موتوری در بنادر کشور، احصا و بازنگری طرح های ترافیکی بنادر، اصلاح هندسی معابر و راه ها و فرآیندهای مرتبط با ترخیص و تخلیه و بارگیری کالا در اولویت طرح ها و برنامه های واحدهای مرتبط سازمان و بنادر قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.