| کد خبر: 245777 |

زائران برای خروج از مرز مهران باید گذرنامه داشته باشند

فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: زائران برای مراجعه و خروج از مرز رسمی مهران به عتبات عالیات در عراق باید گذرنامه معتبر همراه داشته باشند.

تین نیوز

فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: زائران برای مراجعه و خروج از مرز رسمی مهران به عتبات عالیات در عراق باید گذرنامه معتبر همراه داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی عباس شفیعی تاکید کرد: زائران علاوه بر به همراه داشتن گذرنامه برای خروج از مرز به عتبات عالیات باید حتما ۲ دُز واکسن کرونا تزریق کرده و کارت واکسن همراه داشته باشند.

وی افزود: افرادیکه بدون گذرنامه و کارت واکسن به مرز مهران مراجعه کنند، کشور عراق اجازه ورود به آنها را به هیچ عنوان نخواهد داد.

فرماندار مهران با اعلام اینکه امکانات حمل و نقل و اتوبوس در مرز مهران برای انتقال زوار به شهرهای خود مهیاست، یادآور شد: مسافران و زائران ایرانی و خارجی در برگشت به کشور هیچ‌گونه مشکلی برای سفر به شهرهای مناطق خود ندارند.

شفیعی از زائران خواست با توجه به فصل گرما سفر خود را مدیریت تا دستگاه های خدمات رسان بتوانند به آسانی به آنان خدمت کنند.

وی در خصوص وضعیت جاده ایلام - مهران نیز گفت: ۷۴ کیلومتر جاده چهاربانده تا مرز مهران آماده بهره برداری بوده و در هشت کیلومتر کنجانچم به سمت مهران پیمانکار مشغول به کار است که به شکل اضطراری در ایام اوج اربعین استفاده می شود.

فرماندار مهران ادامه داد: آبرسانی از شهر مهران تا پایانه که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بود با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به شکل ۱۰۰ درصد انجام و برای ۵۳ دستگاه آبسردکن با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در مسیر حرکت زوار و در پارکینگ‌ها زیرساخت‌های لازم انجام شده است.

شفیعی تاکید کرد: برای دسترسی مواکب و مردم به آب، برق و گاز هیچ مشکلی وجود ندارد و تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و ۳۹ درصد پیشرفت در حال انجام است ، چراکه پست ۳۲ مگاواتی برق با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان به ظرفیت مهران افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار متر مربع سایبان در پایانه مرزی مهران با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان احداث شده است، افزود: برای روشنایی مناسب و پایش ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و ۱۲ کیلومتر انسداد مرزی در ضلع غربی پایانه با ۳۵ میلیارد تومان انجام شده است.

فرماندار مهران تاکید کرد: محصورسازی پارکینگ اربعین، پایش تصویری، ایجاد یک مسجد، ساخت دستشویی، لاین بندی و ایجاد تجهیزات آبسردکن و … با ۶،۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه به پایانه برکت ۲۴ هکتار اضافه شده است، گفت: ظرفیت استقرار ۶ هزار اتوبوس در این پایانه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۵۵ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رامین احمدی 0 0

    من کارت شناسایی زائرین اربعین 1401 دارم میشه بیام

  • ناشناس 0 0

    یعنی اگر واکسن نزده باشیم نمیتونیم بریم ؟؟