| کد خبر: 227445 |

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع‌دستی آغاز به کار کرد

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی امروز به صورت مجازی و حضوری گشایش یافت.

تین نیوز

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی امروز به صورت مجازی و حضوری گشایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار میراث فرهنگی گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی صبح امروز  با حضور  آقای علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و میهمانان ویژه این مراسم شامل وزیر گردشگری کشور ونزوئلا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع‌دستی آغاز به کار کرد

این نمایشگاه که برای نخستین بار به دلیل شرایط ویژه کرونا با شرایط خاص برگزار می شود در چهار سالن آماده اطلاع رسانی در خصوص موضوعات گردشگری و صنایع دستی است. در این نمایشگاه که حدود ۱۶۰ شرکت فعال در حوزه گردشگری حضور دارند سه سالن به حوزه گردشگری و یک سالن به صنایع دستی و هنرهای سنتی اختصاص دارد.

پیش از این مسئولان حوزه گردشگری دلیل برگزاری این نمایشگاه در شرایط شیوع کرونا را کمک به صنعت گردشگری و همچنین معرفی شیوه های سفر در دوره کرونا اعلام کردند همچنین تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از موضوعات مورد نظر مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه بوده است.

 

با وجود کرونا، گردشگری کشور متوقف نشد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:کرونا آسیب زیادی به صنعت گردشگری و صنایع دستی وارد کرد، اما کمک همه فعالان این صنعت متوقف نشد بلکه راه خود را ادامه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، آقای علی اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه "نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی" افزود: برخی حوادث همچون سیل و از پارسال تاکنون کرونا، خسارت جدی به این صنعت وارد کرد به گونه‌ای که در ۹ ماه امسال صنعت گردشگری ۲۲هزار میلیارد تومان زیان دید، اما با همه این مشکلات از پا ننشستیم و متوقف نشدیم.

وی گفت: در سال ۹۸، حدود ۹میلیون گردشگر وارد کشور شد که البته در پایان آن سال دنیا و کشور خودمان تحت تاثیر کرونا قرار گرفت.

آقای مونسان ادامه داد: آخرین آمار حکایت از آن دارد که پارسال یک و نیم میلیارد دلار صنایع دستی از گمرک و به همین میزان از طریق چمدانی صادر و در آمد نصیب فعالان این حوزه شد.

وزیر میراث فرهنگی همچنین از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان وام به فعالان گردشگری آسیب دیده از کرونا خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به تدریج پرداخت می‌شود.

بازدید از نمایشگاه‌ها برای عموم آزاد نیست

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که برگزاری نمایشگاه ها در صورت تخصصی بودن امکانپذیر است اما بازدید برای عموم آزاد نیست.

آقای دکتر علیرضا رییسی امروز  درباره برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: برگزاری هرگونه نمایشگاه در صورتی که تخصصی باشد فقط برای حضور متخصصان مربوطه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی برای عموم مردم آزاد نیست و فقط متخصصان مربوط به آن حوزه می‌توانند در نمایشگاه حاضر باشند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در صورتی که عموم مردم در نمایشگاه‌های تخصصی حاضر شوند، تخلف است و برخورد لازم انجام می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.