| کد خبر: 225386 |

رشد ۲۲۴ درصدی هتلها در دولت دوازدهم

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه ۱۳۷ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در دست اجرا داریم، گفت: در دولت دوازدهم به رشد ۲۲۴ درصدی هتل ها رسیده ایم.

تین نیوز

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه ۱۳۷ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در دست اجرا داریم، گفت: در دولت دوازدهم به رشد ۲۲۴ درصدی هتل ها رسیده ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، دومین جلسه آئین پایانی اعطای احکام و لوح‌های شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی امروز در محل کاخ نیاوران با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و استانداران استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

در این برنامه علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی گفت: در بخش گردشگری حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه را به اتمام رساندیم و گردشگری کشور به یک جریان تبدیل شده است. اکنون می‌توان گفت جریان گردشگری راه افتاده ما حتی در سال ۲۰۱۹ به رکورد دومین کشور به لحاظ سرعت گردشگری دست پیدا کردیم.

مونسان در ادامه گفت: تعداد واحدهای بوم گردی در کشور از ۲۲۰۰ واحد عبور کرده است، همچنین ۱۰۶ هتل آپارتمان افتتاح شد و ۱۹۳ سفره خانه سنتی به مجموعه سفره خانه‌ها اضافه شده است. ۳۷۴ مجتمع گردشگری نیز به همراه ۱۰۸ اقامتگاه سنتی به مجموعه تأسیسات گردشگری اضافه کردیم. همچنین بوتیک هتل‌ها را با سرعت بیشتری در کشور جا انداختیم به نحوی که بوتیک هتل‌های تهران در یک بازه زمانی شش ماهه پر شده بودند.

وی افزود: در بخش صنایع دستی نیز طرح تجاری سازی را از ابتدای دولت دوازدهم اجرا کردیم، تلاش شد روی بسته بندی صنایع دستی کار شود و از فروش فله‌ای صنایع دستی در کشور جلوگیری کنیم. همچنین روی طراحی مبتنی بر سلیقه بازار و مشتری نیز فعالیت‌های انجام شد. ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که می‌خواهیم این عدد را به یک میلیارد دلار برسانیم. حتی معتقدیم می‌توان این ظرفیت را به دو میلیارد دلار نیز رساند.

مونسان تصریح کرد: سیاست اقتصادی کردن صنایع دستی به ویژه کاربردی کردن آن در برنامه‌هایمان پیش رفته است تا حجم صنایع دستی بازار کشور ارتقا یابد. ما شهرها و روستاها را بنا به ظرفیتی که دارند ثبت ملی و جهانی می‌کنیم تا برندسازی آنها شکل بگیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.