| کد خبر: 224388 |

اسکله مسافری و گردشگری قشم تعطیل شد

با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز، فعالیت در اسکله های مسافری و گردشگری این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

تین نیوز

 با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز، فعالیت در اسکله های مسافری و گردشگری این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز، تردد شناورها در بندر مسافری شهید ذاکری قشم و اسکله های گردشگری کندالو، شیب دراز و هنگام متوقف شد.

طبق اعلام هواشناسی هرمزگان، هم اکنون سرعت بادهای شمال شرقی به ۴۰ نات و ارتفاع موج به بیش از هشت پا رسیده است. وسعت دید در دریا نیز کمتر از یک کیلومتر است.

پایش مستمر دریایی ادامه دارد و در صورت بهبود شرایط دریایی، بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود. تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

۹ اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، گوران و جزیره هنگام شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۲۰ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.