| کد خبر: 22173 |

هفته پایانی تابستان؛ اوج گردشگری بندر چابهار

تین نیوز | بندر چابهار در اوج گردشگری خود در هفته پایانی تابستان بیشترین میزان ورود مسافران را به خود اختصاص داده است.
 
علیرضا شه بخش، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان  گفت:با اتمام تعطیلات تابستانی هم اکنون بندر چابهار در زمان اوج گردشگری خود قرار گرفته است به طوری که تعداد زیادی گردشگر وارد شهرستان ساحلی چابهار شده اند.

شه بخش، خاطرنشان کرد: درصد بسیاری از گردشگران ورودی به چابهار را از استان های همجوار به خصوص خراسان های رضوی، جنوبی و شمالی، یزد و کرمان تشکیل دهند.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، کسانی که از سمت استان هرمزگان از راه زمینی وارد چابهار می شوند می توانند با ادامه مسیر به سمت شرق از سواحل زیبای کنارک نیز دیدن کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون فصل بادهای مونسون است، سواحل چابهار از نظر آب و هوایی در مقایسه با سایر سواحل جنوبی کشور دارای موقعیتی به مراتب بهتر برای جذب گردشگران است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین برگزاری جشنواره تابستانی مونسون از سوی منطقه آزاد چابهار نیز به رونق هر چه بیشتر گردشگری چابهار افزوده است.
به گفته شه بخش، جشن بزرگ دریا، جشنواره مجسمه های شنی، جشنواره موسیقی بومی محلی، جشنواره غذاهای سنتی و محلی، نمایشگاه صنایع دستی و مسابقات ورزش های دریایی از جمله برنامه های جشنواره تابستانی مونسون است.

وی یادآور شد: همچنین برگزاری کارگاه زنده صنایع دستی، بازهای محلی، تئاتر بلوچی، شتر سواری و کالسکه سواری نیز از دیگر برنامه های جشنواره مونسون محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از برنامه های این جشنواره نیز در در روستای تاریخی تیس به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان يکي از ديدني هاي حيرت انگيز شهرستان چابهار را کوه هاي گِل افشان آن دانست و اظهار داشت: مهم ترين این کوه ها در نقطه اي نزديک به کنارک واقع در بندر تنگ قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، سواحل صخره‌اي و زيبا، مساجد زيباي محلي، بافت سنتي و زندگي ديدني بلوچ‌ها با كپرهاي خود، درخت انجير معابد و آثار فراوان تاريخي از دیگر جاذبه‌هاي توريستي اين بندر زيبا محسوب می شود.

وی از ایجاد امکانات و تسهیلات گردشگری برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران خبر داد و گفت: این هماهنگی ها از سوی ستاد تسهیلات خدمات سفر استان فراهم شده است.

شه بخش ادامه داد: از آنجا که واحدهای اقامتی چابهار جوابگوی، تعداد زیاد گردشگران نیست برای رفع مشکل اسکان، هماهنگی هایی با منطقه آزاد چابهار و شهرداری جهت اسکان گردشگران در مدارس این شهرستان صورت گرفته است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان همچنین از وجود کمپینگ های اسکان موقت در سطح شهرستان چابهار خبر داد.

وزش بادهای موسمی اقیانوس هند با نام علمی مونسون ره آوردی مختص به چابهار است و از همین رو در تابستان بر خلاف سایر نقاط کشور دارای تابستانی خنک است.

گفتنی است چابهار دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی است. آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود.

چابهار مرکز شهرستان چابهار است که در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران در کنار آب‌های گرم اقیانوس هند قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    چابهار نیاز به یک فرودگاه کامل با دو پایانه و باند ۳۵۰۰ متری و تاکسیوی موازی دارد تا رفته رفته قطب جهانگردی شود و فرودگاه کنارک برود بدنبال کارنظامی۰

  • افندی زاده 0 0

    إن شاء الله با تقسیم این استان که بزرگترین استان ایران و از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بزرگتر است، شهرستانهای آن بیشتر توسعه پیدا کنند. تقسیم این استان غول پیکر به ۴ استان: سیستان، بلوچستان شمالی، مرکزی و جنوبی بهترین گزینه برای رشد بیشتر آن است.