| کد خبر: 219490 |

۱۳ واحد گردشگری در استان تهران توسط رئیس جمهوری افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد که ۱۳ واحد توریستی و گردشگری در سطح این استان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد که ۱۳ واحد توریستی و گردشگری در سطح این استان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آیین بیست‌وپنجمین هفته افتتاح طرح‌های ملی امروز پنجشنبه (۳ مهرماه)، چندین طرح گردشگری در استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و مازندران، کرمان و تهران و همچنین ۲۶ طرح در استان گیلان و ۵ طرح در استان یزد با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.

همچنین در این مراسم ۱۲ هتل، ۱۷ مجتمع اقامتی-گردشگری، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی، ۳۰ اقامتگاه بومگردی با سرمایه‌گذاری به ارزش هزار و ۶۸ میلیارد تومان با هدف اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نفر در کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان استانی امروز در هتل آپارتمان ستیا انجام شد.

پرهام جانفشان با بیان اینکه طرح های استان تهران که امروز و هفته گردشگری به بهره برداری می رسد کلا ۱۲۳ طرح گردشگری بوده است افزود: در این مراسم ۳ هتل ستیا، ورنوس و بوتیک، ۹۷ آژانس گردشگری و ۲۳ سفره خانه سنتی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران این تاسیسات گردشگری به صورت میانگین در بازه زمانی ۲ساله و با ارزش مالی ۵۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

جانفشان تصریح کرد: این تاسیسات گردشگری اشتغال یک هزار و ۱۶۸ نفر را به صورت دائم به همراه دارد.

وی همچنین به برنامه های هفته گردشگری(۵ تا ۱۲ مهرماه) نیز اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا برنامه های این نهاد استانی به صورت متمرکز و مجازی با همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: آغاز برنامه هفته گردشگری به صورت متمرکز صبح یکشنبه(۶ مهرماه)، با رونمایی از برندگردشگری، لوگو، پوستر و برنامه ها مجازی با حضور وزیر میراث فرهنگی در هتل ارم تهران انجام می شود.

هم اینک در سطح استان تهران ۱۲۳ هتل و هتل آپارتمان و بیش از ۲۲۰۰ دفاتر گردشگری فعالیت دارند.

همچنین امروز نیز در حوزه ورزشی، ۱۰۸ طرح ورزشی و ۲۰۰ خانه ورزش روستایی  و چهار استادیوم ورزشی در سبزوار، نیشابور، خِشت کازرون و ملایر، سالن ورزشی سنندج، هتل ورزش گرگان در مجموع با سرمایه‌گذاری ۶۹۰میلیارد تومان با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.