| کد خبر: 21913 |

افزایش ۷۰ هزار نفری مسافران ورودی به آذربایجان‌غربی

تین نیوز | مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: شمار مسافران ورودی به استان نسبت به پارسال، 70 هزار نفر افزایش داشته است.
 
«جلیل جباری» افزود: بر اساس آمار بدست آمده، در سال گذشته شمار مسافران ورودی از گمرگات استان 664 هزار و 594 نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه این میزان به 730 هزار و 310 نفر رسیده است.
 
وی در خصوص آمار مسافران و گردشگران خارجی ورودی به استان اظهار کرد: آمار مسافران وگردشگران خارجی ورودی به استان در 4 ماهه‌ی نخست سال 174 هزار و 629 نفر بوده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به میانگین تردد روزانه مسافران از طریق گمرکات استان افزود: شمار این مسافران از طریق گمرکات استان پارسال، 8644 نفر بوده که این میزان به 9507 نفر افزایش یافته است.
 
جباری افزود: اگر به طور میانگین هر مسافر 300 دلار هزینه کند با توجه به آمار مسافران ورودی گردش مالی در حوزه‌ی گردشگری حدود 52 میلیون دلار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تعداد مسافران اقامت یافته دراستان پارسال، 601 هزار و 254 نفر بود که امسال این آمار به 628 هزارو 180 نفر رسید.
 
به‌گفته‌ی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، متوسط اقامت مسافران و گردشگران در این استان 1.5 روز است که درصدد افزایش این میزان هستیم.
 
جباری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در بخش گردشگری داخلی باید در اولویت اصلی قرار گیرد، اظهار کرد: آشنایی بیشتر شهروندان از بناهای تاریخی و طبیعی مستلزم برنامه‌ریزی و همکاری تنگاتنگ بخش خصوصی است.
 
وی با اشاره به نصب تابلوهای راهنمای گردشگری گفت: مراحل نصب 20 تابلوی راهنمای گردشگری مکان‌های تاریخی برای آشنایی بیشتر مسافران از بناهای تاریخی آغاز شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نصب تابلو ویژه‌ی معرفی بناهای تاریخی، بکارگیری اتوبوس‌های گردشگری، راهنماهای گردشگری در سطح شهر و توزیع نقشه‌های گردشگری در سطح استان از اقدامات برای رفاه حال مسافران و آشنایی بیشتر از جاذبه‌های تاریخی استان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.