| کد خبر: 212882 |

سفرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شوند؛

◄ کدام پروتکل بهداشتی ارجحیت دارد؟

منع سفر از نخستین ممنوعیت‎هایی بود که با شیوع ویروس کرونا انجام شد. حالا پس از گذشتن بیش از 100 روز از شیوع کووید19 در ایران، مسافران سفرهای خود را دوباره شروع کرده‌اند.

تین نیوز

منع سفر از نخستین ممنوعیت‎هایی بود که با شیوع ویروس کرونا انجام شد. حالا پس از گذشتن بیش از 100 روز از شیوع کووید19 در ایران، مسافران سفرهای خود را دوباره شروع کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، با بازگشایی مشاغل گوناگون، سفرها از سر گرفته شد. طبق سخنان مسئولان تمامی سفرها با نهایت رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. اما مسئله این جاست که کدام پروتکل بهداشتی مورد تائید است؟ چرا هر نهاد پروتکل بهداشتی به خصوصی را ارائه می‌دهد؟

رئیس دولت در این میان برای به راه افتادن هر چه سریع‌تر بخشی از چرخه‌ی اقتصادی کشور که به حوزه گردشگری مربوط است، دستور تهیه‌ی پروتکل جدید سفرها را با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا داده است. حسن روحانی، رئیس جمهور به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستور داد: با همکاری کمیته بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل‌های بهداشتی لازم برای بازگشت فعالان این صنعت به فعالیت و نقش‌آفرینی مؤثر در تحقق شعار «جهش تولید» را تهیه و اجرا کنند.

او ضمن دریافت گزارش کمی و کیفی سفرها در تعطیلات اخیر، تأکید کرد: با توجه به بازگشت موفق بسیاری از عرصه‌های اقتصادی به چرخه فعالیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسؤولان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری نیز باید با همکاری کمیته بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی لازم را طراحی و به شکلی دقیق و مؤثر اجرا کنند تا هم مردم بتوانند سفرهای خود را در عین سازگاری با کرونا انجام دهند و هم صنعت گردشگری دوباره رونق یافته و واحدهای فعال در این زمینه از رکود کاری خارج شوند.

در جریان ارائه‌ی پروتکل‌های بهداشتی خاص، مسئولان استان‌های مختلف نیز هریک دستورالعمل خاصی را ارائه کرده‌اند. برای نمونه به گفته مهران حسنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران پروتکل‌ بهداشتی برای گردشگری و سفر هوشمند در مازندران جهت مقابله با ویروس کرونا تدوین شده است.

وی با اعلام این که دستورالعمل تهیه شده به دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحویل شده است تا بررسی و اصلاحات نهایی بر روی آن انجام شود ، توضیح داد: رویکرد کلی این دستورالعمل و پروتکل‌های مربوطه ، انجام هوشمندانه سفر با رعایت الزامات بهداشتی و سلامت است و تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال در حوزه سفر و گردشگری از قبیل تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان گردشگری موظف به اجرای تمامی مفاد آن هستند.

در این میان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در جهت رونق دوباره سفرها و گردشگری گام برمی‌دارد نیز دستورالعمل خاص خود را با نام «سفر هوشمند: سفر + سلامت» تصویب کرده است. البته در مقدمه این ابلاغیه‌ که بایدها و نبایدهای بسیاری دارد، آمده است که مرجع این دستورالعمل‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

در همین راستا در سایت‌های گوناگون گردشگری نیز روش‌های خاصی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس در هواپیما، قطار و به طور کلی در سفرها ارائه می‌دهند. نکته مهم این جاست که چرا هر نهاد به شکل مستقل دستورالعمل ارائه می‌دهد؟ در حالی که ستاد ملی مباره با کرونا این مسئولیت را بر عهده دارد،  چرا نهادهای گوناگون برای سفرها پروتکل بهداشتی ارائه می‌دهند؟ چرا هنوز درباره سفر در ایام کرونایی ابهام وجود دارد؟ 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.