| کد خبر: 212873 |

یک کارشناس گردشگری مطرح کرد:

◄ بهتر است دولت در حوزه گردشگری دخالت نکند

محمدتقی رهنمایی، کارشناس حوزه گردشگری گفت: گردشگری در دست مسئولان کارشناس است اما در این شرایط آن‌ها قربانیان بی‌تدبیری‌های دولت شده‌اند.

تین نیوز

محمدتقی رهنمایی، کارشناس حوزه گردشگری گفت: گردشگری در دست مسئولان کارشناس است اما در این شرایط آن‌ها قربانیان بی‌تدبیری‌های دولت شده‌اند.

به گزارش تین نیوز، محمدتقی رهنمایی، کارشناس حوزه گردشگری در رابطه با تضارب آرای دولت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ستاد ملی کرونا درباره سفر کردن یا نکردن در ایام کرونایی گفت: حفظ سلامت مردم بر هر سیاستی الویت دارد. ستاد ملی کرونا مسئول حفظ جان مردم است. با این چند دسته شدن نظرات مسئولان، مردم دیگر به هیچ ارگانی اعتماد ندارند و سفرها را از سر گرفته‌اند.

وی با اشاره به تعطیلی بسیاری از دفاتر گردشگری و آژانس‌ها تصریح کرد: در رابطه با تعطیلی این مشاغل باید مسئولین جوابگو باشند. دولت‌های بسیاری مانند ایتالیا، اسپانیا، انگلستان و کانادا با حمایت مالی از این حوزه مانع متحمل شدن مشکلات بسیار برای این حوزه شدند. یک دولت مسئول در این رابطه باید احساس مسئولیت کند و در حد وسع خود از مشاغلی که در این ایام با ضرر و زیان موجه شدند، حمایت کند.

این کارشناس گردشگری در رابطه با کمک‌های مالی به آژانس‌ها و دفاتر گردشگری گفت: صاحبان این موسسات ضرر و زیان زیادی دیدند اما به گمان من عقلانیت آن‌ها بیشتر است؛ در این شرایط صاحبان مشاغل می‌توانستند با پنهان کاری مهمان بپذیرند اما این ضرر را برای حفظ جان کارکنان و مسافران به جان خریده‌اند.

رهنمایی در ادامه افزود: دولت در این راستا احساس مسئولیتی نمی‌کند. رئیس جمهوری از بازگشایی مشاغل خبر می‌دهد و دیگری از بازگشایی‌ها جلوگیری می‌کند. وامی که باید به این مشاغل داده می‌شد هم، داده نشده و این به دلیل کمبود در ذخایر مالی دولت است. دولت پولی ندارد که بخواهد وام بدهد. این‌ها هم اثرات سیاست‌های داخلی و خارجی است که صرفا کرونا آن را نمایان کرده است.

او با اشاره به این نکته در این شرایط بهترین کار برای بهبود اوضاع هیچ کاری نکردن است گفت: به نظر من بهتر است دولت و دولتی‌ها برای مردم تعیین تکلیف نکنند و جان 80 میلیون نفر را به خطر نیندازند. پاک کردن صورت مسئله راحت‌ترین کار ممکن در این شرایط است و دولت دقیقا همین کار را انجام داده است.

رهنمایی در رابطه‌ها با تورهای مجازی موزه‌ها و گردشگری گفت: فقط مانده که عروسی مجازی بگیریم. این کارها پشتوانه عقلانی ندارد؛ مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از موزه‌ها بازدید کنند.

او در پایان تاکید کرد: با شناخت من از مدیران و مسئولان حوزه گردشگری، به جرات می‌گویم که گردشگری در دست مسئولان کارشناس است اما در این شرایط آن‌ها قربانیان بی‌تدبیری‌های دولت شده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.