| کد خبر: 196604 |

اعزام 2500 دستگاه اتوبوس برای مراسم اربعین

برای مراسم اربعین امسال 2500 دستگاه اتوبوس در نقاط مرزی و همینطور خاک عراق به زائران حسینی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

تین نیوز

 مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور گفت: برای مراسم اربعین امسال 2500 دستگاه اتوبوس در نقاط مرزی و همین طور خاک عراق به زائران حسینی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محسن مسلم‌‌خانی مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور درباره اعزام اتوبوس برای مراسم اربعین اظهار داشت:‌ امسال بر اساس پیش‌بینی‌های ستاد اربعین 40 درصد افزایش زائر را نسبت به سال 97، برای مراسم اربعین خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بنابر این همه دستگاه‌ها موظف شدند که امکانات خود را نسبت به جمعیت افزایش بدهند.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور بیان داشت: ناوگان اتوبوسرانی 2500 دستگاه اتوبوس از 30 شهرداری کشور در مراسم اربعین در داخل مرز و در داخل خاک عراق  خدمات لازم را به مسافرین و زائران ارائه می‌دهند.

مسلم‌خانی گفت: 1250 دستگاه اتوبوس در داخل کشور و 1250 اتوبوس نیز در خاک عراق مستقر می‌شوند که وظیفه دارند زائران را جابه‌جا کنند و از نقاط مرزی به داخل شهر ببرند.

وی تأکید کرد: اتوبوس‌هایی که از کشور ما در داخل خاک عراق فعالیت می‌کنند، دارای مجوزهای لازم از سوی پلیس و گمرک هستند و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که از چه نوع اتوبوس‌هایی برای خدمات‌دهی به زائران استفاده می‌شود، گفت:‌در کل عمر ناوگان اتوبوسرانی شهری بالاست و 8 سالی است که اتوبوسی نوسازی نشده است.

مسلم‌خانی ادامه داد: شهرداری‌ها و اتحادیه اتوبوسرانی تمام تلاش خود را کرده است که از اتوبوس‌های ایمن برای ارائه خدمت به زائرین استفاده شود چرا که در کل عِرقِ خاصی ما به مراسم اربعین داریم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که بهترین اتوبوس‌ها به مرز و داخل خاک عراق برای جابه‌جایی مسافران استفاده شود.

وی یادآور شد: از 17 مهر ماه 2500 اتوبوس در نقاط مشخص شده مستقر می‌شوند و تا دو آبان ماه نیز به مأموریت خود ادامه خواهند داد و اگر نیاز باشد این مدت تمدید نیز خواهدشد.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور درباره نرخ کرایه‌های این اتوبوس‌ها نیز گفت: نرخ کرایه‌ها نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و 5500 نفر عوامل ستادی و راننده‌ها مستقر هستند و حتماً نظارت لازم در خصوص نرخ کرایه‌های اتوبوس‌ها انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.