| کد خبر: 195014 |

افتتاح ۳۷ پروژه گردشگری در گیلان

۳۷ پروژه گردشگری، صنایع دستی و گردشگری به‌مناسبت هفته دولت در استان افتتاح می شود.

تین نیوز

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد: ۳۷ پروژه  گردشگری، صنایع دستی و گردشگری به‌مناسبت هفته دولت در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهرود امیرانتخابی افزود: رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه بوده و زمینه تحقق این امر و افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به دولت، بیان اقدامات و عملکرد دولت به شهروندان است.

وی اظهار داشت : پروژه‌های گردشگری در هفته دولت با حجم سرمایه‌گذاری و اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال افتتاح و امکان اشتغال تقریبی ۲۰۰ نفر ایجاد می‌شود.

امیرانتخابی ۱۲۰ میلیارد ریال از مجموع سرمایه‌گذاری برای طرح های مذکور را تامین شده از سوی بانک‌ها اعلام کرد و یادآور شد: مبلغ ۱۸ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی تامین شده که اتمام طرح سالم‌سازی ساحل چمخاله و پنج پروژه حوزه میراث فرهنگی با محوریت بازگشایی بخش شرقی قلعه‌رودخان، ساماندهی مناره صومعه‌سرا، افتتاح فاز اول سایت موزه اسب‌ریسه و محوطه‌سازی حمام مریان را با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در بر داشته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعدد دفاتر خدمات مسافرتی معتبر با خدماتی منحصر به‌فرد را عنصری قابل اتکاء در امر توسعه گردشگری استان خواند و از افتتاح دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در رشت با میزان سرمایه‌گذاری دو میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای شش نفر خبر داد. 

امیرانتخابی هم‌چنین به افتتاح ۲۲ واحد هتل و بوم‌گردی در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، انزلی، رودسر، شفت، صومعه‌سرا، فومن، ماسال، رودبار، تالش، رضوانشهر، آستارا و لاهیجان اشاره کرد و افزود: افتتاح سه کارگاه صنایع دستی نیز از پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت است.

امیرانتخابی از هفته دولت به ‌نوان گفتمان وحدت‌ بخش و آینده‌محور یاد کرد که تبیین موضوعات مختلف را به دنبال داشته است. 

گیلان دارای دو هزار و ۳۱۹ تأسیسات گردشگری شامل ۱۰۲ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۰ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک‌هزار و ۶۲۵ خانه‌مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۲۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۳۶۰ بین‌راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.