| کد خبر: 184717 |

لزوم معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری کردستان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید با توجه به امکانات و زیرساخت‌هایی که مورد نیاز کردستان است، در این مناطق سرمایه‌گذاری کند تا شاهد جذب بیشتر گردشگران باشیم.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید با توجه به امکانات و زیرساخت‌هایی که مورد نیاز کردستان است، در این مناطق سرمایه‌گذاری کند تا شاهد جذب بیشتر گردشگران باشیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، منصور مرادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کردستان یک استان فرهنگی است گفت: مریوان و سروآباد در استان کردستان به عنوان مکان‌های گردشگری و توریستی محسوب می شود. مریوان به دلیل داشتن دریاچه دائمی و زیبای زریوار، گردشگران را به خود جذب می‌کند و سروآباد نیز به دلیل داشتن کوه‌های اورامان بیشترین گردشگران را در فصل بهار و ایام نوروز به خود جذب می‌کند بنابراین معرفی این‌ها بسیار مهم است.

صدا و سیما تاکنون در معرفی کردستان کوتاهی می کند

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس افزود: متاسفانه صدا و سیما در بحث معرفی کردستان به ویژه مریوان و سروآباد بسیار کوتاهی می‌کند اما خوشبختانه با توجه به طنزی که امسال عید نوروز پخش می‌شود و مربوط به اورامانات و کردستان کرمانشاه است، ما نمایندگان کرد از پشت صحنه بازدید کردیم و به آقای زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما و آقای فرجی تولید کننده و تهیه کنندگی آقای آقاخانی خسته نباشید گفتیم. این فیلم گویای این است که این مناطق را به مردم ایران معرفی کند تا در عید نوروز و مراسمات خاص در آنجا حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: می‌طلبد که دولت نیز با توجه به امکانات و زیرساخت‌هایی که نیاز است در این مناطق سرمایه‌گذاری کند. یکی از این زیرساخت‌ها پرداختن به جاده‌ها است و موقعیت خوبی فراهم کنند تا بتوانند تردد کنند و امکاناتی که نیاز هست تا مسافران و گردشگران داشته باشند ایجاد کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در طی این چند سال فضای سبز توسط شهرداری انجام شده تصریح کرد: توسعه فضاهایی برای اینکه گردشگران بتوانند در این شهر در پارک‌ها به ویژه در فصل گرما چند روزی را اقامت کنند، فراهم شده است.

مرادی با تاکید بر معرفی کردستان از طریق صدا و سیما گفت: معرفی مریوان و سروآباد از شبکه‌های سیما می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد تا گردشگران بتوانند اوقات فراغت خود و تعطیلات را در آنجا بگذرانند.

رسانه ملی مناطق گردشگری را معرفی کند

وی در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان مناطق گردشگری که مهجور مانده‌اند را معرفی کرد، اظهار داشت: اول اینکه رسانه ملی باید این مناطق را شناسایی و معرفی کند و دولت سرمایه‌گذاری کند و موقعیت‌ها را نیز فراهم کند تا زمانی که گردشگر به آن مکان رفت، حداقل امکانات را برای چند روز ماندن داشته باشد و زمانی که برگشت بتواند آن مکان را به دیگران نیز معرفی کند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌ها در روستاها برای جذب گردشگر تصریح کرد: باید امکانات اولیه از جهت رفاهی تردد برای اینکه بتوانند چند روزی را در این مکان‌های تفریحی مستقر شوند فراهم کرد.

بودجه خوبی برای مناطق گردشگری دیده نشده است

وی ادامه داد: متاسفانه در بودجه 98 آنچه که برای گردشگری لازم بود دیده نشده چراکه زمانی که به دستگاه‌های اجرایی مراجعه می‌کنیم، می‌گویند بخش خصوصی وارد شود و سرمایه‌گذاری کند تا چند سالی بتواند درآمد کسب کند و یا به آن واگذار شود تا خدماتی را ارائه دهد. دولت متاسفانه بر روی مناطق گردشگری زیاد سرمایه‌گذاری نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: از مردم به عنوان نماینده مریوان و سروآباد و کردستان دعوت می‌کنم که به این مناطق بیایند و تعطیلات عید را در خدمتشان هستیم و به مسئولان اجرایی نیز سفارش می‌کنیم که شرایط های اولیه را برای اقامت مردم فراهم کنند. در شهر اورامان برنامه‌هایی مثل بوم‌گردی دارند اما در حدی که باید جا بیفتد نیفتاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.